Σε μια κίνηση που σηματοδοτεί πιθανές ανακατατάξεις στην παγκόσμια παραγωγική της βάση, η Nissan εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να προχωρήσει στο κλείσιμο δύο εργοστασίων συναρμολόγησης αυτοκινήτων στην Ιαπωνία, καθώς και εγκαταστάσεων στο εξωτερικό, συμπεριλαμβανομένου του Μεξικού. Η είδηση, που μεταδόθηκε από το Reuters, έρχεται στο πλαίσιο ενός ευρύτερου σχεδίου της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας για τη δραστική μείωση των λειτουργικών της εξόδων.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η Nissan βρίσκεται στο στάδιο της αξιολόγησης για το ενδεχόμενο παύσης της λειτουργίας του ιστορικού εργοστασίου της Oppama στην Ιαπωνία. Η συγκεκριμένη μονάδα έχει ιδιαίτερη σημασία για την εταιρεία, καθώς αποτελεί το σημείο όπου η Nissan ξεκίνησε την παραγωγή αυτοκινήτων το μακρινό 1961. Παράλληλα, στο τραπέζι των συζητήσεων βρίσκεται και το εργοστάσιο Shonan, το οποίο διαχειρίζεται η Nissan Shatai, μια εταιρεία στην οποία η Nissan κατέχει το 50% των μετοχών.
Στο εξωτερικό, η Nissan εξετάζει το ενδεχόμενο να τερματίσει την παραγωγή σε εργοστάσια στη Νότια Αφρική, την Ινδία και την Αργεντινή, και να μειώσει τον αριθμό των εργοστασίων στο Μεξικό.
Η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας ανακοίνωσε σαρωτικές νέες περικοπές κόστους, λέγοντας ότι θα μειώσει το εργατικό δυναμικό της κατά περίπου 15% και τα εργοστάσια παραγωγής σε 10 από 17 παγκοσμίως, καθώς επιδιώκει να προωθήσει ενα νέο προγραμμα αναδιαρθρωσης.
Η εφημερίδα Yomiuri, η οποία πρώτη ανέφερε το πιθανό κλείσιμο εργοστασίων των αυτοκινητοβιομηχανιών στην Ιαπωνία και στο εξωτερικό, ανέφερε ότι εξετάζεται η κατασκευή δύο εργοστασίων στο Μεξικό.
Η Nissan σε ανακοίνωσή της στον ιστότοπό της σημείωσε ότι οι αναφορές για πιθανό κλείσιμο ορισμένων εργοστασίων ήταν εικασίες και δεν βασίζονται σε καμία επίσημη πληροφορία της εταιρείας.
Τα πιο επιθετικά βήματα ανάκαμψης που αποκάλυψε ο νέος διευθύνων σύμβουλος Ivan Espinosa σηματοδοτούν μια απότομη ρήξη με τη στρατηγική της Nissan υπό τον προκάτοχό του Makoto Uchida, ο οποίος είχε μεγάλες ελπίδες για επέκταση της παγκόσμιας παραγωγής και είχε αρνηθεί να κλείσει εγχώρια εργοστάσια.
Οι πωλήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας για το οικονομικό έτος 2024 ανήλθαν σε 3,3 εκατομμύρια οχήματα, μειωμένες κατά 42% από το οικονομικό έτος 2017.
Η Nissan ανακοίνωσε τον Μάρτιο ότι η γαλλική συμμαχία Renault θα εξαγόραζε το μερίδιό της στην κοινή τους ινδική επιχείρηση, Renault Nissan Automotive India Private Ltd (RNAIPL).
Η Nissan έχει κλείσει το εργοστάσιο της στο Murayama το 2001.
Η διατήρηση ανοιχτών μόνο τριών εγχώριων εργοστασίων – του εργοστασίου στο Τοτσίγκι και των εργοστασίων της Nissan Motor Kyushu και της Nissan Shatai Kyushu στη νότια περιφέρεια Φουκουόκα – θα ήταν υπεραρκετή για την εξυπηρέτηση της εγχώριας αγοράς και τη διατήρηση των εξαγωγών από την Ιαπωνία, ανέφερε μια πηγή.
Το εργοστάσιο στην Oppama έχει ετήσια δυναμικότητα περίπου 240.000 αυτοκινήτων και απασχολούσε περίπου 3.900 εργαζόμενους στα τέλη Οκτωβρίου. Το 2010, έγινε το πρώτο εργοστάσιο της Nissan που ξεκίνησε την παραγωγή του Leaf, το οποίο θεωρείται ευρέως το πρώτο ηλεκτρικό όχημα μαζικής παραγωγής στον κόσμο.
Το εργοστάσιο Shonan, το οποίο παράγει επαγγελματικά βαν, έχει ετήσια δυναμικότητα περίπου 150.000 μονάδων και απασχολεί περίπου 1.200 άτομα.