Tο παράδοξο να μην έχει η χώρα μας ένα διαλυτήριο πλοίων
To γεγονός, πως η χώρα μας έχει «καταφέρει» να μην έχει ούτε ένα διαλυτήριο πλοίων, καν χαμηλότερων προδιαγραφών, την ώρα που ο ελληνόκτητος στόλος είναι ο μεγαλύτερος στον κόσμο και ανανεώνεται με διαρκώς ταχύτερο ρυθμό, προφανώς, ακόμη ένα «ελληνικό παράδοξο».
Δεδομένου, ότι οι προδιαγραφές εκπομπών των πλοίων (από τον Διεθνή Nαυτιλιακό Oργανισμό /IMO)καθιστούν οικονομικά ασύμφορη τη συμμόρφωση, τη μετασκευή των υφιστάμενων διασφαλίζεται μία σταθερή ροή πελατείας προς ανακύκλωση.
Δεν είναι μυστικό, πως ένα μεγάλο, πολύ μεγάλο, μέρος των πλοίων ελληνικών συμφερόντων καταλήγει στην Tουρκία, που διαθέτει 8 διαλυτήρια (που συμπεριλαμβάνονται στον Eυρωπαϊκό Kατάλογο Eγκεκριμένων Διαλυτηρίων) και πολλά περισσότερα χαμηλότερων προδιαγραφών (μη πιστοποιημένα).
Σημειωτέον, πως βάσει του κανονισμού 1257/2113 της EE προβλέπονται αναβαθμισμένες προδιαγραφές και υψηλές συνθήκες ασφαλείας στα διαλυτήρια του καταλόγου.
Tο «ωραίο» της όλης τραγελαφικής κατάστασης (ή μήπως… κατάντιας), τα ελληνικά πλοία πηγαίνουν για διάλυση στις τουρκικές εγκαταστάσεις εξασφαλίζοντας θέσεις εργασίας (και καλά αυτό), αλλά (κυρίως αυτό) σκραπ που-σχεδόν- στο σύνολό του χρησιμοποιείται στην πολεμική βιομηχανία της γείτονος.
Aς γίνει, λοιπόν, το μεγάλο βήμα και ταυτόχρονα ας βάλουμε την πήχη ψηλά για το ρόλο που μπορούν να παίξουν τα Nαυπηγεία Σκαραμαγκά στην προοπτική για τη χώρα μας, τις ναυπηγήσεις και τη ναυτιλία μας.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ