Επίσκεψη στο Λονδίνο πραγματοποιεί από χθες ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Άδωνις Γεωργιάδης, όπου θα επισκεφθεί τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) και θα συναντηθεί και με μέλη της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας (Κομίτι).
Παράλληλα, μέχρι το τέλος της εβδομάδας αναμένεται να κατατεθούν από το υπουργείο δυο νομοσχέδια που θα περιλαμβάνουν την άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα ενώ θα δίνεται έγκριση για την παρουσία ενόπλων στα ελληνόκτητα ποντοπόρα πλοία που ταξιδεύουν σε θαλάσσιες περιοχές όπου έχουν υπάρξει κρούσματα πειρατείας.
Τα δυο νομοσχέδια -το ένα πολυνομοσχέδιο με θέμα τον θαλάσσιο τουρισμό όπου θα υπάρχει η τροπολογία για την άρση του καμποτάζ και το άλλο για την αντιμετώπιση της πειρατείας- είναι έτοιμα και βρίσκονται στα χέρια του υπουργού Ανάπτυξης κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.
Η απελευθέρωση της κρουαζιέρας θα αυξήσει την ανεργία
Το προνόμιο του καμποτάζ που ισχύει στην Ελλάδα προβλέπει ότι τα κρουαζιερόπλοια που έχουν υψωμένες σημαίες τρίτων χωρών, εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, δεν μπορούν να παραλάβουν και αποβιβάσουν επιβάτη-τουρίστα στο ίδιο λιμάνι εντός της ελληνικής επικράτειας.
Από την πλευρά τους, συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των ναυτικών αναφέρουν πως η απελευθέρωση της κρουαζιέρας θα οδηγήσει στην ανεργία εκατοντάδες έλληνες συναδέλφους τους.
Aντίθετα παράγοντες της κρουαζιέρας λένε πως ανοίγει πλέον ο δρόμος για να «πιάσουν λιμάνι» στη χώρα μας ξένες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο τομέα ενώ την ευαρέσκειά τους για την εξέλιξη αυτή εκφράζουν και επιχειρηματίες στον χώρο του τουρισμού.
Αναφορικά με την παρουσία ενόπλων στα πλοία, αποτελούσε πάγιο αίτημα της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και μάλιστα είχε συζητηθεί κατά την πρόσφατη συνάντηση που είχε με τον κ. Χρυσοχοΐδη. Το θέμα τελικά προχώρησε και με τη σύμφωνη γνώμη του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.
Με το προεδρείο της ΕΕΕ αναμένεται να συναντηθεί εντός των προσεχών ημερών και ο κ. Γεωργιάδης. Επίσης, η έλλειψη ενδιαφέροντος από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες οδηγεί το υπουργείο στην μελέτη αλλαγής του καθεστώτος που διέπει το θέμα της ανάθεσης -μέσω διαγωνισμών- των δρομολογίων της «άγονης γραμμής».