Από τους τζίρους 100 εκατ. σε μία μονάδα service

Νέο λουκέτο από Μανώλη και Όλγα Λαϊνοπούλου

 

Τα «φώτα» στη χλιδάτη ζωή του Μανώλη και της Όλγας Λαϊνοπούλου σβήνουν το ένα μετά το άλλο, όπως κλείνουν η μία μετά την άλλη οι μονάδες του μέχρι πρότινος leader στην αγορά αυτοκινήτου ομίλου Λαϊνόπουλου, που πραγματοποιούσε τζίρους άνω των 100 εκατ. ευρώ.

 

Όσο θεαματική ήταν η άνοδος της Promot Λαϊνόπουλος, όταν ανέλαβαν τον όμιλο ο Μανώλης και η Όλγα Λαϊνοπούλου, μετά τον θάνατο του πατέρα τους, άλλο τόσο καταιγιστική ήταν και η πτώση. Μία πτώση που οδήγησε την πρώην «επίσημη αγαπημένη» της Mercedes Benz στην Ελλάδα, να βάλει λουκέτο στην εξουσιοδοτημένη επισκευαστική μονάδα της Mercedes στο Χαλάνδρι και να μείνει με μία μόλις μονάδα, αυτή που βρίσκεται στην εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας στο ύψος της Κηφισιάς.

 

Η συγκεκριμένη μονάδα ωστόσο, δεν αποτελεί μέρος του επίσημου δικτύου εμπορίας αυτοκινήτων της Mercedes Benz Hellas, αλλά μόνο του service. Άλλωστε, μόνο για το service παρέμεινε εξουσιοδοτημένος ο όμιλος Λαϊνόπουλου, μετά το διαζύγιο με την Mercedes Benz, τον Μάιο του 2012, τότε που, έπειτα από 22 χρόνια συνεργασίας, έπαψε να είναι ο επίσημος διανομέας των αυτοκινήτων της γερμανικής εταιρίας.

 

Το λουκέτο στη μονάδα του Χαλανδρίου ήταν για πολλούς αναμενόμενο, καθώς οι εργαζόμενοι είχαν να πληρωθούν κανονικά εδώ και 2,5 χρόνια, ενώ οι συνολικές οφειλές του ομίλου σε αυτούς, σύμφωνα με πληροφορίες, ανέρχονται στους 7 μηνιαίους μισθούς. Το κλείσιμο της μονάδας πραγματοποιήθηκε πριν από ένα δεκαήμερο και λέγεται πως κατά την ανακοίνωση του λουκέτου, κάποια στελέχη του ομίλου έλεγαν στους υπαλλήλους που είχαν μείνει (και βρίσκονταν σε επίσχεση εργασίας) πως αυτοί που έφυγαν θα λάβουν αυτό που τους αξίζει και ότι θα πάρουν τα λεφτά τους από το κράτος, χωρίς να εξηγήσουν τι μπορεί να σημαίνει αυτό.

 

Ανώμαλη προσγείωση

 

Η μεγάλη πτώση στην αγορά αυτοκινήτου λειτούργησε καταλυτικά σε βάρος του Μανώλη και της Όλγας Λαϊνοπούλου, που είχαν αναλάβει την διοίκηση της εταιρίας από το 2001. Με την βοήθεια της μητέρας τους Ηλέκτρας, πέτυχαν τα πρώτα χρόνια, μετά την απώλεια του πατέρα τους, να συνεχίσουν την θεαματική πορεία, τόσο στην εμπορία αυτοκινήτων και στις επισκευές (συνεργείο και service) αλλά και στις δουλειές με τους διαγωνισμούς του Δημοσίου, όπου για δεκαετίες η Promot είχε εξελιχθεί σε πρωταγωνιστή.

 

Τον πρώτο χρόνο της διοίκησης του ομίλου από τα δύο παιδιά του Ιωάννη Λαϊνόπουλου η Promot αύξησε τα κέρδη της κατά 26%, εφαρμόζοντας ενα καινούργιο πρόγραμμα εμπορικής πολιτικής με προσφορές, αλλά και επενδύσεις που φαινόταν να πιάνουν τόπο, διατηρώντας την εταιρία στη θέση του αδιαμφισβήτητου leader της αγοράς αυτοκινήτου.

 

Παράλληλα, η Όλγα Λαϊνοπούλου, η οποία είχε αναλάβει την διοίκηση της Compact Lain, που διέθετε τα αυτοκίνητα Smart, έκανε την δική της επιτυχία. Έσπαγε το ένα ρεκόρ πωλήσεων μετά το άλλο, γεμίζοντας την Ελλάδα με το μικροσκοπικό αυτοκινητάκι της Mercedes και φτάνοντας τις πωλήσεις ακόμα και σε ποσοστό ανόδου κατά 37%.

 

Τότε ήταν η εποχή που ο όμιλος πραγματοποιούσε τζίρους άνω των 100 εκατ. ευρώ, η Όλγα Λαϊνοπούλου κέρδισε τον τίτλο της «smart επιχειρηματία» και απολάμβανε τον πρωταγωνιστικό της ρόλο στην κοσμική ζωή, τα πάρτι, τα σαββατοκύριακα στη Μύκονο, τις… Σεϋχέλες, όπου «πεταγόταν για weekend» και στο Σιμόνι, αλλά και τις πτήσεις χωρίς ιδιαίτερο λόγο με το ιδιωτικό ελικόπτερο.

 

Η προσγείωση όμως ήταν «ανώμαλη» και τα δύο αδέλφια έφτασαν στα όρια της …χρεοκοπίας. Παράγοντες της αγοράς αυτοκινήτου, αλλά και στελέχη που συνεργάστηκαν με τον Μανώλη και την Όλγα Λαϊνοπούλου, εκτιμούν πως για την κατακόρυφη πτώση φταίνει οι σπατάλες των δύο αδελφών, μια σειρά από επιχειρηματικά λάθη, το γεγονός ότι οι Γερμανοί συνεργάτες του ομίλου επί 22 χρόνια, τους τράβηξαν το χαλί κάτω από τα πόδια, αλλά και το ότι δεν διέβλεψαν ότι η οικονομική κρίση θα χτυπούσε τον κλάδο του αυτοκινήτου νωρίτερα από τους άλλους.

 

Το μεγαλύτερο πλήγμα για τους Λαϊνόπουλους πάντως, στο οποίο συμφωνούν όλα τα στελέχη της αγοράς, ήταν το διαζύγιο που πήρε η Mercedes Benz από τον όμιλο Λαϊνόπουλου, αφαιρώντας το δικαίωμα της εμπορίας αυτοκινήτων Mercedes και Smart και αφήνοντας μόνο το service.

 

H κρίση, μεταξύ άλλων, έφερε και πλειστηριασμούς λόγω ανεξόφλητων υπέρογκων δάνειων από τις τράπεζες. Οι πλειστηριασμοί έχουν ήδη ξεκινήσει με οικόπεδα, ενώ άμεσος είναι ο κίνδυνος να χαθεί το θρυλικό σπίτι της οικογένειας Λαϊνοπούλου στο Παλαιό Ψυχικό.

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

spot_img

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ