Μείωση 1,9% στις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ το πρώτο εξάμηνο του 2025

Η ισχυρή πτώση κατά 7,3% τον Ιούνιο 2025, υποδηλώνει το δύσκολο παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων

Πτώση 1,9% σημείωσαν οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που δημοσίευσε η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Η ACEA, η οποία εκπροσωπεί τους 16 κορυφαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών, βαν και λεωφορείων της Ευρώπης, παρακολουθεί στενά την πορεία της αγοράς, ενώ τα πρόσφατα στοιχεία της αντανακλούν τις προκλήσεις που συνεχίζει να αντιμετωπίζει ο κλάδος εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων, ενεργειακής αβεβαιότητας και αλλαγών στις καταναλωτικές προτιμήσεις.

Η ισχυρή πτώση κατά 7,3% τον Ιούνιο 2025, υποδηλώνει το δύσκολο παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία για το πρώτο εξάμηνο του 2025 ανήλθε στο 15,6%, πολύ μακριά από το επίπεδο που πρέπει να βρίσκεται σε αυτό το σημείο της μετάβασης.

Τα υβριδικά-ηλεκτρικά μοντέλα συνεχίζουν να αυξάνονται σε δημοτικότητα, διατηρώντας τη θέση τους ως ο πιο δημοφιλής τύπος ισχύος μεταξύ των αγοραστών.

Νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ ανά πηγή ενέργειας
Μέχρι τον Ιούνιο του 2025, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 15,6% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ, σημειώνοντας αύξηση από το χαμηλό βασικό ποσοστό του 12,5% στο πρώτο εξάμηνο του 2024.

Οι ταξινομήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνεχίζουν να αυξάνονται, καταλαμβάνοντας το 34,8% της αγοράς, παραμένοντας η προτιμώμενη επιλογή μεταξύ των καταναλωτών της ΕΕ.

Εν τω μεταξύ, το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε στο 37,8%, από 48,2% την ίδια περίοδο το 2024.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία έφτασαν τις 869.271 μονάδες, καταλαμβάνοντας το 15,6% της αγοράς της ΕΕ. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές στην ΕΕ, που αντιπροσωπεύουν πάνω από το 60% των ταξινομήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία, σημείωσαν αύξηση: η Γερμανία (+35,1%), το Βέλγιο (+19,5%) και η Ολλανδία (+6,1%). Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τη Γαλλία, η οποία σημείωσε μείωση 6,4%.

Τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου του 2025 έδειξαν επίσης ότι οι νέες ταξινομήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν σε 1.942.762 μονάδες, λόγω της ανάπτυξης στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Γαλλία (+34,1%), Ισπανία (+32,8%), Ιταλία (+10%) και Γερμανία (+9,9%). Τα υβριδικά-ηλεκτρικά μοντέλα αντιπροσωπεύουν πλέον το 34,8% του συνολικού μεριδίου αγοράς της ΕΕ.

Οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων plug-in-hybrid το πρώτο εξάμηνο του 2025 έφτασαν τις 469.410 μονάδες. Αυτό οφείλεται στην αύξηση του όγκου πωλήσεων σε βασικές αγορές όπως η Γερμανία (+55,1%) και η Ισπανία (+82,5%), αλλά και η Ιταλία (+56,3%). Ως αποτέλεσμα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα plug-in-hybrid αντιπροσωπεύουν πλέον το 8,4% των συνολικών ταξινομήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ, από 6,9% τον Ιούνιο του 2024 έως σήμερα.

Επιπλέον, η ετήσια διακύμανση τον Ιούνιο του 2025 έδειξε αύξηση μόνο 7,8% για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία και 6,1% για τα υβριδικά-ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα με δυνατότητα επαναφόρτισης κατέγραψαν τον τέταρτο συνεχόμενο μήνα ισχυρής ανάπτυξης με αύξηση 41,6%.

Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα. Μέχρι το τέλος Ιουνίου 2025, οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων είχαν μειωθεί κατά 21,2%, με όλες τις μεγάλες αγορές να παρουσιάζουν μειώσεις. Η Γαλλία παρουσίασε την πιο απότομη πτώση, με τις ταξινομήσεις να μειώνονται κατακόρυφα κατά 33,7%, ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-27,8%), την Ιταλία (-17,2%) και την Ισπανία (-13,4%).

Με 1.585.357 νέα αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί μέχρι στιγμής, το μερίδιο αγοράς για τα βενζινοκίνητα μειώθηκε στο 28,4%, από 35,4%. Ομοίως, η αγορά πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε κατά 28,1%, με αποτέλεσμα το μερίδιο των πετρελαιοκίνητων οχημάτων να διαμορφωθεί στο 9,4% τον Ιούνιο του 2025 από την αρχή του έτους. Επιπλέον, η ετήσια μεταβολή του Ιουνίου 2025 έδειξε μείωση 25,4% για τη βενζίνη και 34,1% για το ντίζελ.

spot_img

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ