Έρευνα NielsenIQ: Πώς τα premium προϊόντα κερδίζουν έδαφος στην ελληνική αγορά

Το 50% των Ελλήνων καταναλωτών αναφέρει ότι η οικονομική τους κατάσταση επιδεινώθηκε σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Η ελληνική αγορά καταναλωτικών προϊόντων παρουσιάζει συνεχείς αλλαγές, με τις οικονομικές πιέσεις να διαμορφώνουν ολοένα περισσότερο τις αγοραστικές συμπεριφορές. Η έρευνα Consumer Outlook της NielsenIQ ρίχνει φως στις τάσεις που επικρατούν στην αγορά, αναδεικνύοντας μια ενδιαφέρουσα στροφή προς τα premium προϊόντα, παρά την αυξημένη ευαισθησία των καταναλωτών στις τιμές.

Επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης και προσαρμογή στις τιμές

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, το 50% των Ελλήνων καταναλωτών αναφέρει ότι η οικονομική τους κατάσταση επιδεινώθηκε σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Οι κύριοι παράγοντες αυτής της επιδείνωσης είναι η αύξηση του κόστους ζωής, τόσο στα βασικά αγαθά όσο και στις υπηρεσίες κοινής ωφέλειας. Ως αποτέλεσμα, οι καταναλωτές γίνονται πιο προσεκτικοί στις αγορές τους, με το 67% να παρακολουθεί στενά τις τιμές των προϊόντων και να αναζητά ευκαιρίες για καλύτερες προσφορές.

Παρά την οικονομική πίεση, η έρευνα καταδεικνύει ότι οι προωθητικές ενέργειες συνεχίζουν να επηρεάζουν σημαντικά τις καταναλωτικές επιλογές. Πάνω από το 80% των καταναλωτών επιλέγουν εναλλακτικές μάρκες λόγω των προσφορών, γεγονός που θέτει ερωτήματα σχετικά με το αν η τιμή παραμένει το κύριο κριτήριο στην επιλογή προϊόντων.

Η άνοδος των premium προϊόντων

Αναλύοντας 162 κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (FMCGs), η έρευνα της NielsenIQ αποκαλύπτει τη δυναμική ανάπτυξης των premium προϊόντων. Αυτά είναι τα προϊόντα που έχουν μέση τιμή 20% υψηλότερη από την αντίστοιχη μέση τιμή της κατηγορίας τους. Τα premium προϊόντα σημειώνουν μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης σε σχέση με τα υπόλοιπα FMCGs (+4,7% έναντι +3,7%), ενώ σε 30% των κατηγοριών, αυτά συνεισφέρουν πάνω από το 50% των πωλήσεων. Αυτό ανοίγει νέες ευκαιρίες για στρατηγικές που επικεντρώνονται στην αναβάθμιση των προϊόντων.

Παράγοντες που ενισχύουν την επιλογή των premium προϊόντων

Οι καταναλωτές δείχνουν διατεθειμένοι να επενδύσουν σε προϊόντα υψηλότερης αξίας, όταν αυτά πληρούν ορισμένα κριτήρια. Σύμφωνα με την έρευνα, η προώθηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής, η παροχή στιγμών απόλαυσης και η διευκόλυνση των καθημερινών διαδικασιών είναι βασικοί παράγοντες που οδηγούν στην επιλογή premium προϊόντων. Επιπλέον, η πρακτικότητα και η αποτελεσματικότητα παραμένουν σημαντικά κριτήρια για τις αγοραστικές αποφάσεις.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι περίπου το 13% των διαθέσιμων προϊόντων είναι καινούρια ή καινοτόμα, ενισχύοντας την ανάπτυξη των FMCGs και τη διαφοροποίηση στην αγορά.

Καινοτομία και στρατηγική ανάπτυξης

Σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον, η καινοτομία παραμένει καθοριστικός παράγοντας για τη βιώσιμη ανάπτυξη. Ιδιαίτερα σε κατηγορίες προϊόντων όπου η έρευνα και ανάπτυξη είναι κρίσιμες για την εξέλιξη, η συνεχής προσφορά νέων καινοτόμων προϊόντων μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της θέσης των premium προϊόντων στην αγορά.

- Διαφήμιση -
spot_img

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

spot_img
spot_img

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ