Τι αλλάζει με τον νέο ΚΟΚ

Η Ελλάδα βρίσκεται σταθερά ανάμεσα στις χώρες της Ε.Ε. με τις υψηλότερες απώλειες από τροχαία δυστυχήματα

Όταν ένας στους τρεις νεκρούς στην άσφαλτο είναι αναβάτης δικύκλου, όταν η ζώνη ασφαλείας παραμένει «προαιρετική» και το κινητό έχει γίνει προέκταση του τιμονιού, τότε το πρόβλημα φαίνεται να έχει φτάσει στο απροχώρητο.

Η Ελλάδα βρίσκεται σταθερά ανάμεσα στις χώρες της Ε.Ε. με τις υψηλότερες απώλειες από τροχαία δυστυχήματα. Μία υψηλότερη θέση που είναι αγκάθι και παντοτινό τραύμα για εκατοντάδες οικογένειες.

Το 2024, 665 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στην άσφαλτο. Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας υπόσχεται ριζικές παρεμβάσεις για τη μείωση θανάτων και βαρέων τραυματισμών.

Διαδικασία Υποτροπών: Η μεγάλη τομή

Η πιο θεμελιώδης αλλαγή: οι ποινές για επαναλαμβανόμενες παραβάσεις θα λειτουργούν σωρευτικά. Όχι άλλη ανοχή σε συστηματικούς παραβάτες.

Το κινητό στο τιμόνι σκοτώνει

Η χρήση κινητού φτάνει το 9% (τριπλάσιο του ευρωπαϊκού μέσου). Τα πρόστιμα φτάνουν έως 4.000 ευρώ, η αφαίρεση άδειας έως 8 έτη, ενώ αν υπάρξει ατύχημα, ενεργοποιείται ποινική δίωξη.

Οδήγηση υπό αλκοόλ

Ένα στα τέσσερα θανατηφόρα σχετίζεται με αλκοόλ. Με νέα μέτρα, τα πρόστιμα φτάνουν έως 4.000 ευρώ και η αφαίρεση διπλώματος έως 10 έτη.

Κράνος και ζώνη: Όροι ζωής

Στην Ελλάδα, μόνο 71% των οδηγών φορά ζώνη, μόνο 65,5% συνεπιβάτες φορούν κράνος. Πλέον, η ευθύνη βαραίνει και τον συνεπιβάτη.

Ταχύτητα χωρίς όρια

Το 2024 καταγράφηκαν πάνω από 338.000 παραβάσεις. Στις πιο ακραίες περιπτώσεις (200 χλμ./ώρα), προβλέπονται πρόστιμα 8.000 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 4 χρόνια.

- Διαφήμιση -
spot_img

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

spot_img

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ