Επέκταση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας: Τι αλλάζει για επιχειρήσεις και εργαζόμενους

Σύμφωνα με τα στοιχεία για το 2024, έχει σημειωθεί αύξηση στις καταγεγραμμένες υπερωρίες στους κλάδους όπου εφαρμόζεται το μέτρο

Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας έχει ήδη τεθεί σε εφαρμογή σε αρκετούς τομείς της ελληνικής οικονομίας και παρατηρείται αυξημένος έλεγχος και καταγραφή του χρόνου εργασίας. Σύμφωνα με τα στοιχεία για το 2024, έχει σημειωθεί αύξηση στις καταγεγραμμένες υπερωρίες στους κλάδους όπου εφαρμόζεται το μέτρο, γεγονός που αποδίδεται στη βελτιωμένη παρακολούθηση της εργασιακής απασχόλησης.

Πρόσφατα, ανακοινώθηκε η επέκταση της χρήσης της Ψηφιακής Κάρτας σε επιπλέον επαγγελματικούς κλάδους, στο πλαίσιο ευρύτερου σχεδίου για τον εκσυγχρονισμό των όρων εργασίας και την ενίσχυση της διαφάνειας. Η νέα φάση εφαρμογής αναμένεται να επηρεάσει τόσο τις επιχειρήσεις όσο και τους εργαζόμενους, οι οποίοι καλούνται να προσαρμοστούν στις τεχνικές και διαδικαστικές απαιτήσεις του μέτρου.

Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας: Τα δεδομένα και οι εξελίξεις

Το Μάρτιο του 2025 ξεκίνησε η υποχρεωτική εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας στους κλάδους του τουρισμού και της εστίασης. Νωρίτερα είχαν ενταχθεί στο μέτρο τράπεζες, μεγάλα σούπερ μάρκετ, ασφαλιστικές εταιρείες, εταιρείες security, ΔΕΚΟ, βιομηχανίες και το λιανεμπόριο. Στόχος του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης είναι η σταδιακή επέκταση του μέτρου στο σύνολο των επιχειρήσεων της χώρας. Με βάση αυτό το στόχο, λοιπόν, πρόσφατα ανακοινώθηκε πως 4 νέοι κλάδοι θα υποδεχθούν την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας. Η νέα φάση εφαρμογής, η οποία ξεκίνησε πιλοτικά από την Πέμπτη 26 Ιουνίου, αφορά τους παρακάτω τομείς:

•Επιχειρήσεις ενέργειας
•Χονδρικό εμπόριο
•Χρηματοπιστωτικός κλάδος
•Διοικητικές και υποστηρικτικές δραστηριότητες στον τουρισμό

Η πιλοτική περίοδος για τους παραπάνω τομείς αναμένεται να διαρκέσει μέχρι τις αρχές Νοεμβρίου. Πιο συγκεκριμένα, η υποχρεωτική εφαρμογή της ΨΚΕ θα ξεκινήσει στις 3 Νοεμβρίου 2025, προσθέτοντας επιπλέον 350.000 εργαζομένους στο νέο καθεστώς.

Έγκαιρη προετοιμασία, το κλειδί για την αποφυγή προβλημάτων
Είτε μία επιχείρηση ανήκει σε έναν από τους παραπάνω κλάδους είτε όχι, η εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας είναι μία διαδικασία που πρέπει να την απασχολεί. Αρχικά γιατί μελλοντικά θα είναι υποχρεωτική για όλες ανεξαιρέτως τις επιχειρήσεις, και επιπλέον γιατί η λανθασμένη διαχείρισή της θα επιφέρει σημαντικά πρόστιμα. Άρα, η αναμονή μέχρι τη στιγμή που η ΨΚΕ θα γίνει υποχρεωτική για την κάθε επιχείρηση, ίσως επιφέρει κινδύνους. Για την αποφυγή των οποίων αρκεί να εμπιστευτείτε το WorkLife, τη web HCM/Payroll λύση της Entersoft-SOFTONE, μέλος του Ομίλου Olympia.

Η λύση WorkLife ενσωματώνει όλη τη λειτουργικότητα που απαιτείται για την πλήρη διαχείριση της ΨΚΕ, ανεξαρτήτου κλάδου η μεγέθους της επιχείρησης. Πιο συγκεκριμένα, πέραν των κύριων χαρακτηριστικών μέσω των οποίων διασφαλίζεται η συμμόρφωση με τη σχετική νομοθεσία, η λύση της Entersoft-SOFTONE διαθέτει μοναδικά χαρακτηριστικά που προσδίδουν προστιθέμενη αξία στις επιχειρήσεις που τη χρησιμοποιούν. Το σημαντικότερο εξ’ αυτών είναι ότι μέσω εντατικών ελέγχων εντοπίζει τυχόν σφάλματα ή λάθη πριν τη διαβίβαση των δεδομένων στο ΕΡΓΑΝΗ ||, προστατεύοντας τις επιχειρήσεις από πιθανές κυρώσεις. Αν η καταχώρηση των δεδομένων προσέλευσης και αποχώρησης δεν είναι σωστή, το προηγμένο σύστημα ειδοποιήσεων και alerts αποστέλλει ειδοποιήσεις έτσι ώστε να γίνουν έγκαιρα οι απαραίτητες διορθώσεις.

Επιπλέον, τα δεδομένα προσέλευσης-αποχώρησης δεν καταγράφονται απλά για να αποστέλλονται στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ. Το WorkLife προσφέρει εργαλεία οπτικοποίησης, επιτρέποντας την αξιοποίηση της πληροφορίας που συλλέγεται. Από τη λύση πέραν όμως της επιχείρησης επωφελούνται και οι εργαζόμενοι καθώς έχουν στη διάθεσή τους ένα ολοκληρωμένο σύστημα πληροφόρησης μέσα από το οποίο μπορούν να δουν τα ωράρια εργασίας τους και να έχουν πρόσβαση σε έγγραφα σχετικά με την απασχόλησή τους.

Να τονίσουμε εδώ ότι το WorkLife δεν προσφέρει απλά διαχείριση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας. Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού με πλούσια λειτουργικότητα! Μέσω της λύσης μία επιχείρηση μπορεί να διαχειριστεί εσωτερικές διαδικασίες όπως η μισθοδοσία, να αυτοματοποιήσει πλήθος λειτουργιών του HR, να δημιουργήσει αναλυτικές αναφορές, κα. Επίσης, περιλαμβάνει ολοκληρωμένη λύση διαχείρισης προσλήψεων με ενσωματωμένα AI εργαλεία που υποστηρίζουν end-to-end τη διαδικασία από τη δημιουργία των αγγελιών, την προσέλκυση των υποψηφίων, την αξιολόγηση και τελικά την πρόσληψη, εξασφαλίζοντας τους καταλληλότερους εργαζόμενους βάσει των εξειδικευμένων αναγκών της κάθε επιχείρησης. Και φυσικά όλα αυτά είναι διαθέσιμα από παντού καθώς η πλατφόρμα λειτουργεί σε web περιβάλλον.

Αξιοποιήστε την ευκαιρία που δίνει η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας, για να προχωρήσετε στον πλήρη ψηφιακό μετασχηματισμό του τμήματος ανθρωπίνου δυναμικού με το WorkLife τη web HCM/Payroll λύση της Entersoft-SOFTONE.

 

spot_img

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ