ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Δυναμική στόχευση και νέα έργα ενισχύουν τον όμιλο

Οι στρατηγικές διεύρυνσης παραχωρήσεων και οι επενδύσεις ρεκόρ οδηγούν σε ιστορικά μεγέθη, καθιστώντας τη undervalued πρωταγωνίστρια.

Η έκθεση των αναλυτών της Wood & Co «βλέπει» την τιμή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στα 27 ευρώ/μετοχή

ΤΟΥ ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΛΑΝΤΑΛΙ

Αρχές Μαρτίου (5/3) οι αναλυτές του τσεχικού Ομίλου Wood & Co Financial Services έκαναν αίσθηση στην αγορά, δημοσιεύοντας έκθεση που έθετε τιμή-στόχο τα 27 ευρώ για τη μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, δηλαδή ένα premium/περιθώριο δυνητικής ανόδου έως 48% από την τρέχουσα τιμή. Στην έκθεση το προφίλ κερδοφορίας χαρακτηριζόταν «πιο επιθετικό», ως αποτέλεσμα αφενός της πώλησης της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακής, αφετέρου της ακόμα πιο δυναμικής εισόδου του ομίλου στις παραχωρήσεις, με την υπογραφή δύο συμβάσεων, της Αττικής Οδού και της Εγνατίας Οδού. Στρατηγική που, σύμφωνα με τη Wood & Co, αναμένεται να αποδώσει EBITDA και καθαρά κέρδη (με μέσο ρυθμό αύξησης) 14% και 11% αντίστοιχα στην 5ετία 2024-2028. Εστιάζουμε στο λεγόμενο Compoud Annual Growth Rate, θεωρώντας το σημαντική δικλείδα ασφαλείας για έναν μέσο κυρίως μακροπρόθεσμο επενδυτή, με το διψήφιο ποσοστό αύξησης ανά έτος να λειτουργεί σαν επαρκής πηγή απόδοσης.

Η Wood & Co εκτιμά EBITDA 600 εκατ. το 2028, από 200 εκατ. το 2024, αντιπροσωπεύοντας πάνω από το 70% των (ενοποιημένων) EBITDA. Αυτά αρχές Μαρτίου, καθώς έκτοτε ακολούθησε η επισημοποίηση της οριστικής αναδοχής για το μεγάλο μέρος του ΒΟΑΚ, στο τμήμα Ηρακλείου – Χανίων, με 35ετή περίοδο παραχώρησης των 157,5 χλμ. των δύο κυριότερων πόλεων της Κρήτης. Κόστος κατασκευής περίπου 1,8 δισ., με χρηματοδοτική συμβολή 693 εκατ. (σε τρέχουσες τιμές) του Δημοσίου, που εδραιώνει την παρουσία του ομίλου, καθώς παράλληλα προχωρά το mega project του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι/Ηράκλειο. Με δυνατότητα εξυπηρέτησης 10 εκατ. επιβατών ετησίως κατά την έναρξη και σταδιακά έως 18 εκατ., θα είναι το δεύτερο μεγαλύτερο της χώρας. Με ποσοστό συμμετοχής 32,46% η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συνεργάζεται με τον ινδικό κολοσσό GMR, που έχει το 21,4% (με 45,90% η συμμετοχή του Δημοσίου).

ΤΟ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ

Μέσα Απριλίου (15/4) εγκρίνεται η χρηματοδοτική συμμετοχή του Δημοσίου στο έργο του ΒΟΑΚ, (αρχικού) ύψους 592 εκατ. ευρώ, συνολικά 693 εκατ. κατά την περίοδο μελετών – κατασκευών. Ακολουθούν τα εγκαίνια (24/4) της τρίτης μονάδας απορριμμάτων στην Πελοπόννησο, επένδυση 152 εκατ. ευρώ, που λύνει τα προβλήματα της Περιφέρειας για τα επόμενα 30 χρόνια, μαζί με τις μονάδες σε Αρκαδία και Λακωνία. Με αυτά τα δεδομένα και όσα θα ακολουθήσουν στη διάρκεια του έτους εκτιμάται πως το 2025 θα μπορούσε να είναι έτος ρεκόρ για τον όμιλο, συνακόλουθα με ανάλογο αποτύπωμα στο χρηματιστηριακό ταμπλό. Χρονιά βάσης η τρέχουσα, που σε ορίζοντα 3ετίας θα έχει βαθμό «ωρίμανσης» ικανό να αποτελέσει πρόκληση για ενδεχόμενη αυτόνομη εισαγωγή του κλάδου «παραχωρήσεων» στο Χ.Α.

Συν τω χρόνω, τα μεγέθη του 2024 είναι ενδεικτικά του «παρόντος» του ομίλου, αντιστοιχούν σε καθαρά κέρδη προς τους μετόχους 818,3 εκατ., με ιστορικά υψηλό ανεκτέλεστο 6,9 δισ., επενδύσεις 3,5 δισ. και ελεύθερα ταμειακά διαθέσιμα 1,5 δισ. (τα 900 εκατ. στη μητρική). Αυτά σε τρέχουσα αποτίμηση ούτε καν 2 δισ. (σ.σ.: στα 1,896 δισ. με τιμή συνεδρίασης 5/5), προφανώς και αναφερόμαστε σε deep undervalued περίπτωση εισηγμένης στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

Γιώργος Περιστέρης

«Παραγωγός» άμεσης ρευστότητας, οι παραχωρήσεις εξηγούν τη στόχευση των 27 ευρώ που δίνουν οι αναλυτές της Wood & Co. Οπως σημείωνε ο Γιώργος Περιστέρης, ενημερώνοντας τους αναλυτές, «ο κλάδος των υποδομών εξακολουθεί να παρουσιάζει ευκαιρίες, με την εταιρία να παραμένει προσανατολισμένη στη δημιουργία αξίας για τους μετόχους της, επιτυγχάνοντας ισορροπία μεταξύ νέων επενδύσεων και επιστροφών κεφαλαίου». «Αντλούμε αξία από το υφιστάμενο χαρτοφυλάκιο έργων υποδομής, αξιοποιώντας παράλληλα νέες ευκαιρίες», το μήνυμα του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ομίλου.

Κατασκευαστικό… πέπλο από IRC έως Εγνατία Οδό

Κυρίως δύο οι τομείς αιχμής: ΣΔΙΤ – IRC – νέος διεθνής αερολιμένας Ηρακλείου:
– Τα έργα διαχείρισης απορριμμάτων και υδάτινων πόρων ενισχύουν τη συμβολή τους στα μεγέθη του ομίλου, εξασφαλίζοντας έσοδα μέσω πληρωμών διαθεσιμότητας ύψους 1,9 δισ. ευρώ καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής τους.
– Στο IRC Ελληνικού υλοποιήθηκε η μεγαλύτερη κτιριακή θεμελίωση που έχει πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα.
– Η πρόοδος των εργασιών κατασκευής του νέου διεθνούς αερολιμένα Ηρακλείου ανέρχεται σε 55%.

Και οδικές παραχωρήσεις:

– Ο κυκλοφοριακός όγκος στο δίκτυο των υφιστάμενων και προς παραχώρηση αυτοκινητοδρόμων αυξήθηκε το 2024, καταγράφοντας περαιτέρω άνοδο κατά το πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς. Ειδικότερα, το α’ τρίμηνο σε ετήσια βάση σύγκρισης η κυκλοφορία ενισχύθηκε κατά 9% στη νέα και κεντρική οδό, 4,10% στην Ολυμπία Οδό, 5,1% στην Αττική Οδό και 3,21% στην Εγνατία Οδό.
– Για την Εγνατία Οδό, η διοίκηση του ομίλου εκτίμησε πως η διαδικασία ανάληψης της παραχώρησης θα έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του έτους, υπό την προϋπόθεση ολοκλήρωσης των σχετικών προαπαιτουμένων από την πλευρά του Δημοσίου.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ (ΦΥΛΛΟ 9/5/2025)

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

spot_img

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ