«Δυναμική είσοδός μας στον χώρο της εξατομικευμένης ψηφιακής εκτύπωσης, με νέες υπηρεσίες για επαγγελματίες και επιχειρήσεις»
Του ΜΙΧΑΛΗ ΚΟΣΜΕΤΑΤΟΥ
Το ελληνικό τετράδιο συνοδεύει πολλές γενιές σημερινών Ελλήνων από τα μαθητικά τους χρόνια, αν σκεφτεί κανείς ότι τα προϊόντα που παράγει η SKAG μετρούν σχεδόν 70 χρόνια, από το αρκετά μακρινό πλέον 1956, όταν άρχισε η πορεία της από τους Αμπελόκηπους. Η οικογένεια Σκαγιά γράφει τη δική της ιστορία στο κομμάτι της αγοράς στο οποίο δραστηριοποιείται, με τα νεότερα μέλη της να έχουν αναλάβει τα ηνία σε εποχές γεμάτες με πολλές προκλήσεις. Τα υψηλά λειτουργικά κόστη, η ακρίβεια, ο πληθωρισμός, η πτώση της κατανάλωσης, απόρροια των αυξημένων εξόδων διαβίωσης των νοικοκυριών, σε συνδυασμό με τη συρρίκνωση των διαθέσιμων εισοδημάτων, προκαλούν προβλήματα για τους επιχειρηματίες, αλλά δεν τους πτοούν. Οχι όλους, τουλάχιστον. Δεν θεωρείται τυχαίο, άλλωστε, ότι η συγκεκριμένη κατάφερε να βελτιώσει την κερδοφορία της, παρά τη σχετικά μικρή αύξηση των εσόδων της.

Ο Θοδωρής Σκαγιάς, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της αμιγώς ελληνικής εταιρίας, μιλά στην «DEALnews» για όλα, για τα καλά, αλλά και τα… κακά της υπόθεσης: το πρώτο έχει να κάνει, ανάμεσα σε άλλα, με τα σχέδια επέκτασης των εξαγωγών της και τον στόχο της ενίσχυσης του υφιστάμενου δικτύου που περιλαμβάνει Κύπρο, Βαλκάνια, Κεντρική Ευρώπη, Μάλτα και Μέση Ανατολή. Το δεύτερο, με τον «αυξανόμενο ανταγωνισμό από χαμηλής ποιότητας εισαγόμενα προϊόντα, κυρίως από τρίτες χώρες, που δεν πληρούν τα ίδια πρότυπα ασφάλειας ή περιβαλλοντικής υπευθυνότητας», όπως μας αναφέρει ο ίδιος, αλλά όχι μόνο.
Ξεχωρίζει, παράλληλα, η δυναμική είσοδός της στον χώρο της εξατομικευμένης ψηφιακής εκτύπωσης, με νέες υπηρεσίες για επαγγελματίες και επιχειρήσεις…
«Οι διεθνείς αναταράξεις, από την ενεργειακή κρίση μέχρι τις γεωπολιτικές εντάσεις, έχουν διαμορφώσει ένα ασταθές περιβάλλον προμηθειών, οδηγώντας σε αυξήσεις κόστους και καθυστερήσεις στις παραδόσεις. Ζούμε σε ένα permacrisis που κάθε μέρα βλέπουμε νέα γεγονότα, με τελευταίο τον πιθανό πόλεμο μεταξύ δύο πυρηνικών δυνάμεων. Της Ινδίας και του Πακιστάν.
Παράλληλα, η μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών, λόγω του πληθωρισμού, έχει επηρεάσει τη ζήτηση, ιδιαίτερα για μη βασικά προϊόντα. Στον δικό μας τομέα, αυτό σημαίνει πως πρέπει να επαναπροσδιορίζουμε συνεχώς τις προτάσεις μας, ώστε να προσφέρουμε προϊόντα υψηλής ποιότητας, αλλά και προσιτά, χωρίς συμβιβασμούς στην καινοτομία και τη λειτουργικότητα» δηλώνει στην «Dn» ο κ. Σκαγιάς και προσθέτει: «Ενα άλλο σημαντικό ζήτημα είναι ο αυξανόμενος ανταγωνισμός από χαμηλής ποιότητας εισαγόμενα προϊόντα, κυρίως από τρίτες χώρες, που δεν πληρούν τα ίδια πρότυπα ασφάλειας ή περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Αυτό δημιουργεί στρεβλώσεις στην αγορά και απαιτεί από εμάς διαρκή επένδυση σε ποιότητα, διαφοροποίηση και πιστοποίηση.
Τέλος, ο ψηφιακός μετασχηματισμός, αν και προσφέρει ευκαιρίες, δημιουργεί και προκλήσεις για τις παραδοσιακές κατηγορίες προϊόντων. Για εμάς, στη SKAG, αυτό σημαίνει επένδυση σε νέα προϊόντα, όπως η εξατομικευμένη ψηφιακή εκτύπωση, για να ανταποκριθούμε στις σύγχρονες ανάγκες και συνήθειες των καταναλωτών».
«ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ ΜΕΧΡΙ ΤΗ ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ»
Ποιο είναι το επιχειρηματικό «προφίλ» της SKAG: για 7η δεκαετία από την έναρξη της διαδρομής της στον χρόνο δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά στον κλάδο των χαρτικών ειδών, ειδών οργάνωσης γραφείου, σχολικών χαρτικών, γραφικής ύλης, όπως τετράδια, σπιράλ θεμάτων, μπλοκ ζωγραφικής, κλασέρ σχολικά, κλασέρ γραφείου, θήκες και κουτιά οργάνωσης και πολλά άλλα προϊόντα.
Επίσης η εταιρία εισάγει και διανέμει αποκλειστικά μία πληθώρα παιχνιδιών για όλες τις ηλικίες και τις προτιμήσεις που ποικίλουν από τα κλασσικά και αγαπημένα παιχνίδια, όπως λούτρινα και επιτραπέζια, δημιουργικά παιχνίδια που υποστηρίζουν τη σωματική, συναισθηματική και νοητική ανάπτυξη των παιδιών, τεχνολογικά αξεσουάρ και gadgets, εποχιακά παιχνίδια και αξεσουάρ για όλες τις εποχές και τις ειδικές περιστάσεις του χρόνου (Χριστούγεννα, Πάσχα, απόκριες, καλοκαίρι κ.λπ.).
Η SKAG κατέχει ηγετική θέση στη αγορά και γίνεται δέκτης της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και των επαγγελματιών, με παρουσία σε περισσότερες από 35 χώρες.
Στο χαρτοφυλάκιό της καταγράφονται 2.626 κωδικοί προϊόντων, ενώ παράγονται 8,7 εκατ. προϊόντα κάθε χρόνο…
«Το 2024 αποτέλεσε για τη SKAG χρονιά στρατηγικής μετάβασης και εξέλιξης, με βασικούς άξονες τις επενδύσεις, την καινοτομία και την εξωστρέφεια. Η σημαντικότερη επένδυσή μας ήταν η απόκτηση του υπερσύγχρονου εκτυπωτικού συστήματος HP Indigo 18K, ύψους 1,2 εκατ. ευρώ. Μέσω αυτής της τεχνολογίας εισερχόμαστε δυναμικά στον χώρο της εξατομικευμένης ψηφιακής εκτύπωσης, προσφέροντας νέες υπηρεσίες για επαγγελματίες και επιχειρήσεις, από προσωποποιημένα σημειωματάρια έως εταιρικά δώρα» εξηγεί ο Θοδωρής Σκαγιάς σε ερώτησή μας για τις νέες επενδύσεις, τα επιχειρηματικά σχέδια, τις εξαγωγές, τα νέα προϊόντα και γενικά για οτιδήποτε καινούργιο απασχολεί τη SKAG, και συνεχίζει:
«Παράλληλα έχουμε αναπτύξει ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο που συνδυάζει την παραδοσιακή μας γραμμή παραγωγής με τη νέα αυτή μονάδα ψηφιακής παραγωγής, προσαρμοσμένη στις ανάγκες της εποχής για ευελιξία, ταχύτητα και βιωσιμότητα. Επενδύουμε, επίσης, συστηματικά σε πράσινες πρακτικές, όπως τα προαναφερθέντα φωτοβολταϊκά συστήματα και σε χρήση ανακυκλώσιμων υλικών, για να μειώσουμε το ενεργειακό μας αποτύπωμα.
Σε ό,τι αφορά τις εξαγωγές, στόχος μας είναι να ενισχύσουμε το ήδη υφιστάμενο δίκτυο, που περιλαμβάνει Κύπρο, Βαλκάνια, κεντρική Ευρώπη, Μάλτα και Μέση Ανατολή, διευρύνοντας την παρουσία μας σε επιλεγμένες αγορές με υψηλό δυναμικό. Το νέο μας προϊόν χαρτοφυλάκιο μας δίνει τη δυνατότητα να απευθυνθούμε τόσο σε εκπαιδευτικούς όσο και σε επιχειρηματικούς πελάτες διεθνώς.
Επιπλέον, εξετάζουμε τη δημιουργία μιας νέας σειράς premium προϊόντων, που θα συνδυάζουν design, λειτουργικότητα και αειφορία, με στόχο να αναβαθμίσουμε περαιτέρω την εμπειρία του τελικού χρήστη και να ενισχύσουμε την αξία του brand SKAG στην Ελλάδα και στο εξωτερικό».
«Μικρή αύξηση εσόδων, καλύτερη κερδοφορία»
Χιλιάδες ελληνικές επιχειρήσεις κάθε μεγέθους εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν μια σειρά προκλήσεων, από τις οποίες δεν εξαιρείται κανείς.
Σε σχέση, λοιπόν, με τους οικονομικούς στόχους και τον απολογισμό της SKAG για την περσινή χρονιά, ο Θοδωρής Σκαγιάς σχολιάζει:
«Το 2024 ήταν μια χρονιά σταθερής ανάπτυξης για τη SKAG, παρά τις προκλήσεις του διεθνούς οικονομικού περιβάλλοντος. Καταφέραμε να διατηρήσουμε την ανταγωνιστικότητά μας τόσο στην ελληνική αγορά όσο και στο εξωτερικό, με μικρή αύξηση του κύκλου εργασιών μας σε σχέση με το 2023, αλλά με καλύτερη κερδοφορία.
Οι βασικοί οικονομικοί μας στόχοι για το 2024 επικεντρώθηκαν στην ενίσχυση της εξαγωγικής δραστηριότητας, στη βελτιστοποίηση του κόστους παραγωγής μέσω επενδύσεων σε τεχνολογικό εξοπλισμό και την επέκταση της γκάμας των προϊόντων μας. Ολοι αυτοί οι στόχοι επιτεύχθηκαν σε μεγάλο βαθμό, θέτοντας τις βάσεις για περαιτέρω ανάπτυξη το 2025.
Παράλληλα, δώσαμε έμφαση στη βιωσιμότητα και την εταιρική υπευθυνότητα, υλοποιώντας δράσεις για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των εγκαταστάσεών μας, με την ενεργοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων, κάτι που πλέον δίνει στη SKAG τη δυνατότητα να παράγει το 100% του ρεύματός της μέσω αυτών, μηδενίζοντας τις εκπομπές CO2 σε αυτόν τον τομέα».
Στον επίλογο της συζήτησής μας, ο κ. Σκαγιάς αρκείται να πει για τη διαμάχη της SKAG με την Jumbo τα τελευταία επτά χρόνια για το θέμα των τετραδίων, με την πρώτη να επικαλείται αντιγραφή προϊόντων της: «Το συγκεκριμένο θέμα είναι στα χέρια της Δικαιοσύνης και αναμένουμε την απόφαση από την εκδίκαση της υπόθεσης στον Αρειο Πάγο».
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ (ΦΥΛΛΟ 16/5/2025)