Σημαντικά ευρήματα για την εικόνα των εργοδοτών στον κλάδο της Φιλοξενίας προέκυψαν από πρόσφατη συγκριτική έρευνα του kariera.gr, η οποία διεξήχθη από το τμήμα Talent Intelligence σε συνεργασία με τη Workathlon. Στόχος της έρευνας ήταν η αποτύπωση των κριτηρίων που επηρεάζουν την επιλογή εργοδότη, αλλά και η ανάδειξη των εταιριών που ξεχωρίζουν στον τομέα.
Η μελέτη κάλυψε 49 επιχειρήσεις και ανέλυσε στοιχεία όπως η εμπειρία του υποψηφίου κατά τη διαδικασία πρόσληψης, η παρουσία των εργοδοτών στα ψηφιακά μέσα, το περιεχόμενο των ιστοσελίδων καριέρας τους και η εικόνα τους στο κοινό.
ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΙΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα σε 1.739 επαγγελματίες του κλάδου, με έμφαση σε οκτώ βασικούς άξονες: εργασιακό περιβάλλον, δυνατότητες εξέλιξης, μισθολογικές παροχές, εργασιακή ασφάλεια, κοινωνική ευθύνη, εταιρικές αξίες, ισορροπία προσωπικής και επαγγελματικής ζωής και προβολή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Αξιοσημείωτο είναι ότι το 95,3% των ερωτηθέντων θα εξέταζε πρόταση εργασίας από εργοδότη με θετική φήμη, ανεξαρτήτως αν αναζητά ενεργά εργασία. Το 88,2% λαμβάνει υπόψη αξιολογήσεις εταιριών πριν κάνει αίτηση, ενώ το 68,9% δηλώνει ότι θα αποχωρούσε από μία θέση με αρνητικό εργασιακό περιβάλλον.
ΟΙ 10 ΠΡΩΤΟΙ ΕΡΓΟΔΟΤΕΣ
Οι εταιρίες που κατέλαβαν τις κορυφαίες θέσεις βάσει της ερευνητικής αξιολόγησης είναι (αλφαβητικά):
ΑΜΑΝΖΟΕ
Brown Hotels
Costa Navarino
Divani Collection Hotels
Domes Resorts
Electra Hotels & Resorts
Four Seasons Astir Palace Hotel Athens
Grecotel: Luxury Hotels & Resorts
Hotel Grande Bretagne Athens
Όμιλος Mitsis
ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ
Παρά την πρόοδο, η έρευνα αναδεικνύει ελλείψεις στη διαφάνεια και στην προβολή εργοδοτικών πρακτικών. Μόνο το 59,2% των εργοδοτών προβάλλει επαρκώς τις ευκαιρίες ανάπτυξης μέσω των ιστοσελίδων τους, ενώ λιγότεροι από ένας στους έξι αναφέρουν προγράμματα αποφοίτων. Επιπλέον, μόλις το 6,1% παρέχει λεπτομέρειες για τη διαδικασία πρόσληψης.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Η ερευνητική ομάδα χρησιμοποίησε τέσσερις πυλώνες αξιολόγησης: το Employee Value Proposition, τη συνέπεια σε Job Boards και Social Media, την ποιότητα των Career Sites και την εμπειρία υποψηφίων κατά την υποβολή αίτησης. Τα αποτελέσματα σκιαγραφούν τον βαθμό ετοιμότητας του κλάδου να ανταποκριθεί στις προσδοκίες της σύγχρονης αγοράς εργασίας.