Ζαφείρης Τρικαλινός – TRIKALINOS: Το ελληνικό αβγοτάραχο «ταξιδεύει» σε 40 χώρες

Από τη λιμνοθάλασσα του Αιτωλικού, εξαγωγές σε Γαλλία, Ιταλία, Ολλανδία, ΗΠΑ, μέχρι Ιαπωνία, Ταϊβάν, Τουρκία και... Άγιο Βαρθολομαίο.

Η έγκριση από τον αμερικανικό FDA, η αναβάθμιση της παραγωγής, τα σχέδια – Τι αναφέρει ο επικεφαλής της εταιρίας στην «DEALnews»

Του ΜΙΧΑΛΗ ΚΟΣΜΕΤΑΤΟΥ

Ως τα… πέρατα του κόσμου «ταξιδεύει» το ελληνικό αβγοτάραχο, ένα μοναδικό προϊόν που ξέρει να ικανοποιεί ακόμα και τους πιο απαιτητικούς γευσιγνώστες. «Ενας γαστρονομικός θησαυρός παγκόσμιας κλάσης», όπως συνηθίζουν να λένε οι άνθρωποι της Trikalinos και δεν υπερβάλλουν, παρότι μιλούν για κάτι το οποίο παράγουν εκείνοι.

Από τα νερά της λιμνοθάλασσας του Αιτωλικού ως τα κορυφαία εστιατόρια 40+ χωρών, η Trikalinos «δεν εξάγει απλώς ένα προϊόν – εξάγει παράδοση, καινοτομία και ποιότητα» αναφέρει στην «DEALnews» ο Ζαφείρης Τρικαλινός, υπό την καθοδήγηση του οποίου η τέταρτη γενιά της οικογένειάς του συνεχίζει να «χτίζει» έναν διεθνώς αναγνωρισμένο brand με ρίζες βαθιά ελληνικές.

Αντικειμενικά, με τη γλώσσα των αριθμών, η ελληνική εταιρία κατέγραψε μια δυναμική πορεία το 2024, μέσα σε ένα ασταθές περιβάλλον για τις οικονομίες του πλανήτη. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει η «DEALnews» για τις επιδόσεις της, παρά τις αναταράξεις της αγοράς και τις παγκόσμιες πιέσεις στον κλάδο των τροφίμων, η Trikalinos σημείωσε κύκλο εργασιών 1,5 εκατ. ευρώ. Το 42% του τζίρου προήλθε από εξαγωγές, ενώ η εγχώρια αγορά παραμένει σταθερά σημαντική. Οι επενδύσεις της εταιρίας ξεπέρασαν τα 150.000 ευρώ σε τομείς όπως το R&D, το μάρκετινγκ και η αναβάθμιση της παραγωγής.

«Το γεγονός ότι η παραγωγή παραμένει χειροποίητη, διασφαλίζει την ποιότητα και τον χαρακτήρα του προϊόντος. Σε ένα περιβάλλον που προκρίνει την αυτοματοποίηση, η Trikalinos επιλέγει την εξειδίκευση, την αυθεντικότητα και τον σεβασμό στην πρώτη ύλη. Σε μια αγορά η οποία βρίσκεται σε πίεση, η ποιότητα λειτουργεί ως αντίδοτο» λέει ακόμα ο κ. Τρικαλινός και προσθέτει:

«Το αβγοτάραχο είναι ένα προϊόν που απαιτεί εξαιρετική πρώτη ύλη, γνώση και υπομονή. Σε μια αγορά που αντιμετωπίζει ενεργειακές προκλήσεις, ακριβή εφοδιαστική αλυσίδα και έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού, η Trikalinos παραμένει σταθερή στις αξίες της: ποιότητα, επιστημονική τεκμηρίωση, καινοτομία και προσαρμοστικότητα».

Η επιβεβαίωση έρχεται αυτή τη φορά από τη μεγαλύτερη και ίσως πιο απαιτητική σε επίπεδο ελέγχων αγορά του κόσμου. Η boutique μονάδα της εταιρίας εφαρμόζει τα πρότυπα ISO 9001:2008 και FSCC 22000, ενώ έχει λάβει πιστοποιήσεις Kosher και έγκριση από τον FDA για εξαγωγές σε ΗΠΑ. «Οι εσωτερικές διαδικασίες και η επιμονή στις λεπτομέρειες εξασφαλίζουν, άλλωστε, τη συνέπεια του προϊόντος», όπως σχολιάζει.

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ – ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ

Η Trikalinos επενδύει διαρκώς στην έρευνα και την ανάπτυξη, με στόχο τη βελτίωση του προϊόντος και την ανάδειξη της διατροφικής του αξίας, όπως επισημαίνεται εκ μέρους της εταιρίας. Πηγές της Trikalinos προσθέτουν ότι συνεργασίες με το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, το Ινστιτούτο Παστέρ και το πανεπιστήμιο της Λιέγης έχουν οδηγήσει σε δημοσιευμένες μελέτες για τα καρδιοπροστατευτικά οφέλη του αβγοτάραχου και τη μοναδική γευστική του ταυτότητα umami. Μάλιστα, η ελληνική εταιρία παράγει πλέον περισσότερα προϊόντα -αβγοτάραχο τρίμμα, «ψυχή», αφρίνα, φιλέτο γαύρου και σαρδέλας, φιλέτο σκουμπρί- και ενισχύει την εξαγωγική της βάση, με παρουσία σε αγορές όπως Γαλλία, Ιταλία, ΗΠΑ, Ιαπωνία, Ταϊβάν, Τουρκία, Ολλανδία και Αγιος Βαρθολομαίος. Συνολικά τα προϊόντα διανέμονται σε περισσότερες από 40 χώρες.

«ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ»

Οι συνεργάτες του Ζαφείρη Τρικαλινού μιλούν για έναν άνθρωπο με επιχειρηματικό όραμα, ο οποίος βάζει τη δική του παρακαταθήκη στις δραστηριότητες της εταιρίας.
Οπως σχολιάζουν, είχε τη διορατικότητα να εξελίξει το αβγοτάραχο από προϊόν τοπικής κατανάλωσης σε διεθνές delicacy. Αφαίρεσε το υπερβολικό αλάτι, τεκμηρίωσε την υγιεινή του υπεροχή και «επένδυσε στη διεθνή εικόνα της εταιρίας, που λειτουργεί ως σύμβολο της σύγχρονης παραγωγικής Ελλάδας ανά την υφήλιο». Η πορεία του προϊόντος συνοδεύεται από διακρίσεις όπως το Walter Scheel Award (πρώτη φορά σε ελληνική εταιρία), Pentawards, FEA 2023 και βραβεία από το ΕΒΕΑ για βιώσιμη και καινοτόμο επιχειρηματικότητα.

Η επόμενη μέρα της επιχείρησης περιγράφεται από τρεις λέξεις: Ποιότητα. Εξωστρέφεια. Καινοτομία. Ο κ. Τρικαλινός καταλήγει: «Η Trikalinos συνεχίζει να προάγει τη βιωσιμότητα, να υποστηρίζει την επιστημονική έρευνα και να ενισχύει τη γαστρονομική κληρονομιά της Ελλάδας. Με προσήλωση στην ποιότητα και την καινοτομία, χτίζει το μέλλον ενός προϊόντος που πλέον δεν είναι απλώς πολυτελείας – είναι πολιτιστικό και διατροφικό κεφάλαιο της χώρας».

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ (ΦΥΛΛΟ 30/5/2025)

- Διαφήμιση -
spot_img

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

spot_img

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ