Οι 10 πιο ελκυστικοί εργοδότες στην Ελλάδα για το 2025

Στην κορυφή της κατάταξης βρίσκονται οι Παπαστράτος, Costa Navarino και ΒΙΑΝΕΞ

Η ετήσια έρευνα Employer Brand της Randstad για το 2025 παρουσιάζει τις επιχειρήσεις που αναγνωρίζονται ως οι πιο ελκυστικοί εργοδότες στην Ελλάδα, καταγράφοντας τις προτιμήσεις και τις προσδοκίες των εργαζομένων για το εργασιακό τους περιβάλλον.

Στην κορυφή της κατάταξης βρίσκονται οι Παπαστράτος, Costa Navarino και ΒΙΑΝΕΞ, ενώ ακολουθούν άλλες επτά εταιρίες που διακρίνονται για τη φήμη, τη σταθερότητα και τις παροχές τους.

Η έρευνα, στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 3.500 εργαζόμενοι και υποψήφιοι, αποτυπώνει μια συνολική εικόνα για τις μεταβαλλόμενες ανάγκες της ελληνικής αγοράς εργασίας.

Η ελκυστικότητα ενός εργοδότη παραμένει πολυδιάστατο ζήτημα, με τη δίκαιη μεταχείριση, την εργασιακή ισορροπία και τις ευκαιρίες επανεκπαίδευσης να αποκτούν όλο και μεγαλύτερη σημασία.

Παράλληλα, η τεχνητή νοημοσύνη και η έμφαση στην ισότητα επηρεάζουν πλέον ενεργά τις επαγγελματικές επιλογές των εργαζομένων.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την ανακοίνωση: Η Randstad, ο παγκόσμιος ηγέτης στον κλάδο των υπηρεσιών ανθρώπινου δυναμικού, δημοσίευσε, για όγδοο διαδοχικό έτος, τα αποτελέσματα της παγκόσμιας έρευνας Employer Brand, που καταγράφει την ελκυστικότητα των επιχειρήσεων στην Ελλάδα και παρέχει αξιόπιστες πληροφορίες σχετικά με τα κριτήρια προτίμησης των δυνητικών υποψηφίων που αναζητούν ένα νέο επαγγελματικό περιβάλλον. Στη φετινή έκδοση αναδεικνύονται οι εργοδότες που ξεχωρίζουν στην ελληνική αγορά βάσει τόσο των κριτηρίων που εξετάζονται στο πλαίσιο της έρευνας όσο και των προτιμήσεων και των προσδοκιών των εργαζομένων και των υποψηφίων.
Για το 2025, η καταγραφή των αναγκών και των προτεραιοτήτων των εργαζομένων παρουσιάζει, σε μεγάλο βαθμό, σταθερότητα: ο ελκυστικός μισθός και οι παροχές, το ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον και η επαγγελματική εξέλιξη συνεχίζουν να αποτελούν τους πιο σημαντικούς παράγοντες παραμονής ή επιλογής μιας εργασίας, υπογραμμίζοντας ότι η ικανοποίηση στην εργασία είναι πολυδιάστατη και αποτελεί ένα συνδυασμό πρακτικών και συναισθηματικών – ψυχολογικών παραμέτρων.
Παράλληλα, η έρευνα Randstad Employer Brand για το 2025 αναδεικνύει τις μεταβαλλόμενες ανάγκες και προσδοκίες των εργαζομένων, δίνοντας έμφαση στην ισότητα στο χώρο εργασίας, τα νέα κίνητρα που ενισχύουν την αφοσίωση και την εργασιακή ικανοποίηση, καθώς την προσαρμογή στις νέες τεχνολογίες.
Για τη διεξαγωγή της έρευνας για την ελληνική αγορά εργασίας συμμετείχαν 3.576 άτομα, μεταξύ των οποίων Έλληνες φοιτητές, εργαζόμενοι και άνεργοι, ηλικίας από 18 έως 67 ετών. Οι συνεντεύξεις πραγματοποιήθηκαν διαδικτυακά τον Ιανουάριο 2025 και τα αναλυτικά της αποτελέσματα θα παρουσιαστούν στο webinar, το οποίο θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 12 Ιουνίου στις 11:00 π.μ. με τη Λήδα Σγουράκη, Director, Professionals & Enterprise HR Services, Randstad Ελλάδος και την Ελένη Γαλοπούλου, Strategic Business Development Manager, Randstad Ελλάδος.
οι 10 πιο ελκυστικοί εργοδότες στην Ελλάδα για το 2025
Η εταιρεία Παπαστράτος αναδείχθηκε, για πέμπτη συνεχή χρονιά, ο ελκυστικότερος εργοδότης στην Ελλάδα για το 2025, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα Employer Brand της Randstad. Στη δεύτερη θέση ακολουθεί η Costa Navarino (T.E.MES S.A.), ενώ την τρίτη θέση καταλαμβάνει η φαρμακευτική εταιρεία Vianex, η οποία διατηρεί σταθερά τη θέση της ανάμεσα στους κορυφαίους εργοδότες τα τελευταία χρόνια. Την πεντάδα συμπληρώνουν η εταιρεία Σκλαβενίτης, η οποία ανέβηκε μια θέση φέτος, κατακτώντας την τέταρτη, και η AEGEAN, η οποία βρίσκεται στην πέμπτη θέση της κατάταξης.
Οι πέντε κορυφαίες εταιρείες στην κατάταξη των πιο ελκυστικών εργοδοτών ξεχωρίζουν βάσει στοχευμένων κριτηρίων, όπως η οικονομική τους ευρωστία, η ισχυρή εταιρική φήμη, η εργασιακή ασφάλεια, καθώς και η εμπιστοσύνη και σταθερότητα που εμπνέουν στο ανθρώπινο δυναμικό τους. Στη δεκάδα με τους πιο ελκυστικούς εργοδότες βρίσκονται, επίσης, η Motor Oil Hellas, για πρώτη φορά στην τελική κατάταξη, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, η HelleniQ Energy, η DEMO και η Intralot.

Ο κλάδος της ενέργειας και των καυσίμων αναδεικνύεται ως η κορυφαία επιλογή στην ελληνική αγορά εργασίας για το 2025, συγκεντρώνοντας ποσοστό προτίμησης 55% μεταξύ των εργαζομένων – αυξημένο από το 52% που είχε καταγραφεί το 2024. Στη δεύτερη θέση κατατάσσεται ο φαρμακευτικός τομέας, ο οποίος, αν και παραμένει ιδιαίτερα δημοφιλής, σημειώνει μικρή πτώση στην προτίμηση, από 56% στο 54%.
Η εταιρεία Motor Oil Hellas ξεχωρίζει ως η πλέον ελκυστική εταιρεία στον τομέα της ενέργειας, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση στην Ελλάδα, και η HelleniQ Energy διακρίνεται στην όγδοη θέση στη γενική κατάταξη για το 2025, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική του κλάδου. Στον φαρμακευτικό κλάδο, κορυφαία εταιρεία αναδεικνύεται η ΒΙΑΝΕΞ, ενώ ακολουθεί η DEMO, καταλαμβάνοντας την τρίτη και ένατη θέση αντίστοιχα, στη γενική κατάταξη της έρευνας.
κριτήρια για την επιλογή εργοδότη
Το προφίλ του ελκυστικού εργοδότη στην Ελλάδα παραμένει σε μεγάλο βαθμό σταθερό τα τελευταία τρία χρόνια. Οι εργαζόμενοι συνεχίζουν να αναγνωρίζουν ως σημαντικότερα κριτήρια επιλογής εργοδότη τον ελκυστικό μισθό και τις παροχές, το ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον και τις ευκαιρίες για επαγγελματική εξέλιξη.
Παρά τα σταθερά κριτήρια επιλογής εργοδότη, οι προτεραιότητες διαφοροποιούνται σημαντικά ανάλογα με τη γενιά και τον επαγγελματικό ρόλο: η Gen Z δίνει έμφαση στην ισότητα και την κοινωνική ευθύνη, ενώ οι Millennials επιδιώκουν ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής. Οι εργαζόμενοι σε digital ρόλους ενδιαφέρονται περισσότερο για ευελιξία και καινοτομία, ενώ η ασφάλεια και η σταθερότητα παραμένουν βασικές προτεραιότητες για όσους απασχολούνται σε operational και professional ρόλους.
Η ισότητα αναδεικνύεται πλέον ως ένα από τα βασικά κριτήρια επιλογής εργοδότη, καταλαμβάνοντας την τέταρτη θέση μαζί με την εργασιακή ισορροπία και τις δυνατότητες ανέλιξης. Αυτή η μετατόπιση στις προσδοκίες των εργαζομένων αντανακλά μια νέα πραγματικότητα, με τα οικονομικά κίνητρα να μην αρκούν πλέον για τη διατήρηση ή την προσέλκυση ενός εργαζόμενου, δεδομένου ότι οι σύγχρονοι εργαζόμενοι αναζητούν εργασιακά περιβάλλοντα με ισχυρές τις έννοιες του σεβασμού και της δικαιοσύνης, καθώς και με ουσιαστική αποδοχή της διαφορετικότητας.

κινητικότητα στην αγορά εργασίας
Η πρόθεση αλλαγής εργασιακού περιβάλλοντος παρουσιάζει μια μικρή άνοδο (2%) στο ποσοστό των εργαζομένων που είτε έχουν αλλάξει θέση τους τελευταίους έξι μήνες είτε σχεδιάζουν να μετακινηθούν εντός του πρώτου εξαμήνου του έτους. Η τάση αυτή αντανακλά μια σταδιακή αναπροσαρμογή προτεραιοτήτων, με τους εργαζόμενους σε operational ρόλους να εμφανίζουν τη μεγαλύτερη πρόθεση αλλαγής εργασίας, σε αντίθεση με όσους απασχολούνται σε digital και professional ρόλους, οι οποίοι διατηρούν μεγαλύτερη σταθερότητα. Η Gen Z και οι Millennials εμφανίζουν τη μεγαλύτερη κινητικότητα, με το 22% και το 14% αντίστοιχα να έχουν αλλάξει εργασιακό περιβάλλον μέσα στο τελευταίο εξάμηνο.
Το μη ικανοποιητικό πακέτο παροχών και αποδοχών εξακολουθεί να αποτελεί τον βασικότερο λόγο αποχώρησης των εργαζομένων από έναν εργοδότη, ενώ ακολουθεί η καλύτερη οικονομική προσφορά για άλλη θέση εργασίας. Επιπλέον, λόγοι που ενισχύουν την πρόθεση αλλαγής περιλαμβάνουν την έλλειψη οικονομικής σταθερότητας της επιχείρησης, την ανάγκη για καλύτερη ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, αλλά και παράγοντες, όπως η απόσταση και ο χρόνος μετακίνησης προς την εργασία.
η επανεκπαίδευση παραμένει προτεραιότητα των εργαζομένων
Η επανεκπαίδευση εξακολουθεί να αποτελεί βασική προτεραιότητα για την πλειονότητα των εργαζομένων στην Ελλάδα, ανεξαρτήτως κλάδου ή ειδικότητας. Αν και φέτος καταγράφεται μια μικρή μείωση της σημασίας της κατά 3%, η αξία της δια βίου μάθησης παραμένει σταθερά υψηλά στις προτεραιότητες όλων των γενεών, αποδεικνύοντας ότι η ανάγκη για συνεχή εξέλιξη δεν περιορίζεται ηλικιακά. Αξιοσημείωτη είναι και η διαφορά μεταξύ των φύλων, καθώς το 86% των γυναικών δηλώνει ότι η επανεκπαίδευση είναι σημαντική, έναντι 73% των ανδρών – μια διαφορά που προσφέρει στους εργοδότες σημαντική ευκαιρία να σχεδιάσουν στοχευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα, που να ενισχύουν την ισότητα και τη συμπερίληψη.
η ισότητα στο χώρο εργασίας
Η αντίληψη των εργαζομένων για την έννοια της ισότητας στον χώρο εργασίας παρουσιάζει μια μικρή αλλά σημαντική πρόοδο, με άνοδο 3% στους τομείς της επαγγελματικής εξέλιξης και της επανεκπαίδευσης. Παρ’ όλ’ αυτά, οι εργοδότες εξακολουθούν να λαμβάνουν χαμηλές βαθμολογίες στις αξιολογήσεις για την ισότιμη παροχή τους στους εργαζόμενους, υποδηλώνοντας ότι υπάρχει σημαντικό περιθώριο βελτίωσης σε αυτούς τους τομείς. Οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν λιγότερα εμπόδια στην εξέλιξη της σταδιοδρομίας με βάση την ταυτότητά τους, με μια ελαφρά μείωση (-2%) στις αναφερόμενες προκλήσεις, που υποδηλώνει μια σταδιακή αλλά θετική αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο γίνεται αντιληπτή η ισότητα στον χώρο εργασίας.
Στην Ελλάδα, 1 στους 5 εργαζόμενους δηλώνει ότι ανήκει σε μειονοτική ομάδα, με τη Gen Z να εκπροσωπεί την πλειοψηφία (32%). Οι εργαζόμενοι της Gen Z τείνουν να αξιολογούν τους εργοδότες τους πιο ευνοϊκά από τους Millennials και τους Gen X σε τομείς, όπως οι ευκαιρίες επαγγελματικής ανέλιξης, η ίση αμοιβή για ίση εργασία και η πρόσβαση σε ευκαιρίες επανεκπαίδευσης.
εργασία και τεχνητή νοημοσύνη: μια νέα πραγματικότητα
Η τεχνητή νοημοσύνη έχει όλο και περισσότερο ενεργό ρόλο στην καθημερινότητα της εργασίας, με τη χρήση της να παρουσιάζει σημαντική άνοδο, από 10% σε 17%, μέσα σε μόλις έναν χρόνο. Η Gen Z βρίσκεται στην αιχμή αυτής της μετάβασης, με το 29% να δηλώνει ότι αξιοποιεί ήδη την τεχνητή νοημοσύνη ως εργαλείο στην εργασία του, τη στιγμή που και οι υπόλοιπες γενιές καταγράφουν αυξημένα επίπεδα εξοικείωσης. Αν και, προς το παρόν, η χρήση της είναι πιο διαδεδομένη σε digital ρόλους (31%), η επιρροή της επεκτείνεται σταδιακά σε όλες τις ειδικότητες. Είναι χαρακτηριστικό ότι ένας στους τρεις εργαζόμενους (34%) εκτιμά ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα έχει σημαντική επίδραση στο ρόλο του στο μέλλον – ποσοστό που προβλέπεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια.
Η Leigh Ostergard, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Randstad Ελλάδος, δήλωσε, «Η έρευνα Employer Brand της Randstad αναδεικνύει τις εταιρείες που ξεχωρίζουν για την ελκυστικότητά τους, υπογραμμίζοντας ότι η επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό αποτελεί θεμέλιο για βιώσιμη ανάπτυξη και διαχρονική αξία. Οι εταιρείες που θέτουν τους ανθρώπους στο επίκεντρο της στρατηγικής τους χτίζουν κάτι περισσότερο από ένα ισχυρό employer brand – καλλιεργούν ανθεκτικότητα, ενδυναμώνουν την κουλτούρα τους και διαμορφώνουν ένα κοινό όραμα για το μέλλον. Άλλωστε, η ελκυστικότητα ενός εργοδότη δεν αποτυπώνεται μόνο σε αριθμούς, αλλά στον τρόπο με τον οποίο κάνει τους ανθρώπους του να αισθάνονται, να εξελίσσονται και να ανήκουν.».

- Διαφήμιση -
spot_img

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

spot_img

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ