Νέα έργα, ύψους 3,7 δισ. ευρώ, διεκδικεί ο Ομιλος Aktor στη Ρουμανία

Από το Βουκουρέστι έως τη γραμμή Brasov - Simeria, η ελληνική εταιρία αξιοποιεί την πολυετή εμπειρία της και ανεβάζει ρυθμούς, αναλαμβάνοντας σύνθετες σιδηροδρομικές και οδικές κατασκευές διεθνούς σημασίας

Tρία νέα έργα, συνολικού ύψους 3,7 δισ. ευρώ, διεκδικεί ο Ομιλος Aktor στη Ρουμανία. Πρόκειται για δύο σιδηροδρομικά έργα, εκτιμώμενου ύψους 1,8 δισ. ευρώ και 1 δισ. ευρώ, αντίστοιχα, που αναμένεται να δημοπρατηθούν τους επόμενους μήνες στην ευρύτερη περιοχή του Brasov, αλλά και για ένα οδικό έργο προϋπολογισμού 900.000.000 ευρώ.

ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ 

Ο ελληνικός όμιλος φιλοδοξεί να αξιοποιήσει τις αναπτυξιακές προοπτικές της Ρουμανίας, που αποτελεί μία από τις πιο αναπτυσσόμενες αγορές υποδομών της ανατολικής Ευρώπης. Αρκεί να αναφέρουμε ότι για τα επόμενα χρόνια η χώρα δρομολογεί μεγάλα συγκοινωνιακά έργα, ύψους 16 δισ. ευρώ, και σημαντικές δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις, ύψους 18 δισ. ευρώ, για ενεργειακά και έργα αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής.

Όπως έγινε γνωστό κατά τη διάρκεια εταιρικής παρουσίασης στο Βουκουρέστι, που πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες ημέρες στα ελληνικά μέσα ενημέρωσης, η Aktor Ρουμανίας διαθέτει ανεκτέλεστο υπόλοιπο 900 εκατ. ευρώ. Το 2024 ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε 238 εκατ. ευρώ, με την εκτίμηση για το 2025 να δείχνει περαιτέρω άνοδο. Η αγορά της Ρουμανίας είναι στρατηγικής σημασίας για τον Ομιλο Aktor, ο οποίος δραστηριοποιείται στη γειτονική χώρα εδώ και πάνω από 20 χρόνια και απασχολεί άνω των 700 εργαζομένων, έχοντας κατασκευάσει σημαντικά έργα συγκοινωνιακών υποδομών.

Ένα από αυτά είναι ο μεγάλος οδικός άξονας του Νότιου Περιφερειακού Αυτοκινητόδρομου Βουκουρεστίου Α0, ένα έργο ύψους 300 εκατ. ευρώ, που θα συμπληρώσει την εξωτερική οδική αρτηρία της πόλης. Πρόκειται για 18 χιλιόμετρα εξ ολοκλήρου νέου αυτοκινητόδρομου, που συνοδεύτηκε από την κατασκευή απαιτητικών και δύσκολων τεχνικών έργων, όπως, μεταξύ άλλων, τεσσάρων μεγάλων γεφυρών, 46 μικρών τεχνικών έργων και έξι άνω διαβάσεων και σχεδιάστηκε για ταχύτητες 140 χλμ./ώρα. Για τις ανάγκες του έργου, χρησιμοποιήθηκαν 260.000 τόνοι ασφάλτου, ενώ εγκαταστάθηκαν 620 στύλοι φωτισμού LED και «έξυπνα» συστήματα μεταφορών.

Πέρα απ’ αυτό, η Aktor Ρουμανίας έχει ισχυρή παρουσία στα έργα αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov – Simeria, η οποία αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Διαδρόμου Ρήνου – Δούναβη. Συγκεκριμένα κατασκευάζει το τμήμα Apata – Cata, προϋπολογισμού 507 εκατ. ευρώ, ένα δύσκολο τεχνικό έργο, που προβλέπει την κατασκευή δύο δίδυμων σηράγγων στους ορεινούς όγκους του Homorod και του Ormenis, μήκους 6,9 χλμ. και 5,1 χλμ., αντίστοιχα, για ταχύτητα 160 χλμ./ώρα. Πρόκειται για το πρώτο έργο στη Ρουμανία κι ένα από τα λίγα στην Ευρώπη όπου γίνεται παράλληλη χρήση τεσσάρων μηχανημάτων διάνοιξης σηράγγων (TBM), για τα οποία ο Ομιλος Aktor επένδυσε περίπου 70 εκατ. ευρώ μετά την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ (20 ΙΟΥΝΙΟΥ 2025)

- Διαφήμιση -
spot_img

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

spot_img

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ