«Μπαράζ» επενδύσεων στο εμφιαλωμένο νερό και ανταγωνισμός στο «κόκκινο»

Το έντονο επιχειρηματικό ενδιαφέρον που συγκεντρώνει ο κλάδος επιβεβαιώνεται αυτή την εποχή από το νέο «μπαράζ» επενδύσεων σημαντικού ύψους, με έναν συνολικό υψηλό διψήφιο αριθμό εκατομμυρίων ευρώ, στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού στην Ελλάδα!

Η αγορά του εμφιαλωμένου νερού διανύει μια εποχή που η κατανάλωση, φυσιολογικά και αναμενόμενα, αυξάνεται και μαζί συμπαρασύρει «προς τα πάνω» τα έσοδα των εταιριών οι οποίες δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο κλάδο.

Η συνολική αξία της είχε υπολογιστεί στο 1,3 δισ. ευρώ, με την είσοδο νέων «παικτών», από επιχειρηματίες με παραδοσιακή παρουσία στα τρόφιμα, μέχρι επικεφαλής funds και εφοπλιστές, να εκτινάσσει τον ανταγωνισμό «στα κόκκινα». Ιούλιο μήνα, με τις αφίξεις των ξένων τουριστών να… πολλαπλασιάζονται, η «πίτα» μεγαλώνει και τη διεκδικούν τόσο οι Ελληνες leaders (Βίκος – Ζαγόρι – Θεόνη) όσο και πολυεθνικές που διατηρούν δημοφιλή ελληνικά σήματα στα προϊοντικά χαρτοφυλάκιά τους.

Το έντονο επιχειρηματικό ενδιαφέρον που συγκεντρώνει ο κλάδος επιβεβαιώνεται αυτή την εποχή από το νέο «μπαράζ» επενδύσεων σημαντικού ύψους, με έναν συνολικό υψηλό διψήφιο αριθμό εκατομμυρίων ευρώ, στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού στην Ελλάδα!

Πριν από μερικές ημέρες η εταιρία του Ελληνοαμερικανού επιχειρηματία Δημήτρη Τσέλιου, η οποία εμφιαλώνει το Θεόνη, προχώρησε σε μια ιδιαίτερα σημαντική στρατηγική επένδυση 14 εκατ. ευρώ ως μέρος ενός πλάνου 20 εκατ. ευρώ, θέτοντας σε πλήρη λειτουργία το νέο της Logistics Center στον Ελληνόπυργο Καρδίτσας, στον Δήμο Μουζακίου. Σχεδόν ταυτόχρονα η Νερά Πηγών Γράμμου (φυσικό μεταλλικό νερό Arrena), της εφοπλιστικής οικογένειας Τσάκου, υπολογίζει συνολικές επενδύσεις 7,5 εκατ. ευρώ στους τομείς της παραγωγής και της ενέργειας.

Υπενθυμίζεται ότι στα τέλη του 2023 πραγματοποίησαν δυναμική κοινή είσοδο στον κλάδο του εμφιαλωμένου νερού με το σχήμα Water Invest τρία «βαριά» ονόματα του ελληνικού επιχειρείν, ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος, πρόεδρος του ΣΕΒ και επικεφαλής του ομίλου τροφίμων Bespoke (ION, Νίκας κ.ά.), και οι τραπεζίτες Νίκος Καραμούζης και Απόστολος Ταμβακάκης, ισχυροί άνδρες των ελληνικών συμφερόντων funds SMERC και EOS, εξαγοράζοντας τη Σ. Μεντεκίδης Α.Ε. και τα brands Διός, Σέλι. Η εταιρία υλοποίησε νέα επένδυση 800.000 ευρώ σε φωτοβολταϊκά πάνελ για την κάλυψη των αναγκών της σε ηλεκτρική ενέργεια και παράλληλα έχει εγκεκριμένο επενδυτικό πλάνο 13,5 εκατ. ευρώ (11 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για τις εγκαταστάσεις του νερού Διός στην Πιερία και 2,5 εκατ. για το Σέλι στους πρόποδες του Βερμίου) για μηχανολογικό εξοπλισμό, αύξηση παραγωγικότητας, νέες αποθήκες κ.ά.

Ο «ΠΟΛΕΜΟΣ» ΤΩΝ ΜΕΡΙΔΙΩΝ ΑΓΟΡΑΣ

Στη «μάχη» για την επικράτηση στα… ράφια των σούπερ μάρκετ, πίσω από τους leaders Βίκο και Ζαγόρι, που κατέχουν μερίδια 21,5% και 16,5%, αντίστοιχα, έπεται η Θεόνη με 7,9%, έναντι 9,3% μέχρι πρότινος, με το Διός (3%) να αφήνει προσωρινά πίσω του άλλους ισχυρούς ανταγωνιστές, όπως το σήμα Κορπή της Nestle (4,2%, από 1,1% πέρσι), αλλά να διατηρείται στην πρώτη πεντάδα, με το νερό Αύρα της Coca-Cola 3E σε αρκετά μεγάλη απόσταση.

Τα σήματα εμφιαλωμένου νερού στην Ελλάδα είναι δεκάδες, ωστόσο μόλις τρεις «παίκτες» διατηρούν υπό τον έλεγχό τους σχεδόν τη… μισή αγορά, με τους νεοεισερχόμενους, όπως το Arrena, να ανεβάζουν ταχύτητες για να διεκδικήσουν κομμάτι από την «πίτα».

Το δικό του… μερίδιο κατέχει πάντα το εμφιαλωμένο νερό ιδιωτικής ετικέτας που παράγεται κυρίως από τις δύο μεγάλες εταιρίες, την Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων και τη Χήτος, για λογαριασμό των αλυσίδων σούπερ μάρκετ οι οποίες δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά.

Ωστόσο, η αγορά εμφιαλωμένου δεν εμφανίζει την ίδια τάση στο HoReCa (εστίαση – ξενοδοχεία), καθώς η κατανάλωση εκεί παρουσίασε πτώση στο πεντάμηνο.
Οσο το καλοκαίρι πλησιάζει προς το peak της… ζέστης και της αύξησης των τουριστικών ροών, το ενδιαφέρον της αγοράς στρέφεται όλο και περισσότερο σε προϊοντικές κατηγορίες που συνήθως κερδίζουν πωλήσεις τους θερινούς μήνες, π.χ., εκτός από το νερό, τα παγωτά, τα αναψυκτικά και οι μπίρες.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ (ΦΥΛΛΟ 4/7/2025)

spot_img

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ