Σημαντικές ταμειακές ροές από τον τομέα των παραχωρήσεων αναμένει η Άβαξ για την επόμενη πενταετία, με τη διοίκηση του ομίλου να προβλέπει εισροές ύψους 150 εκατ. ευρώ από μερίσματα και επιστροφές κεφαλαίου. Από αυτά, τα 60 εκατ. ευρώ σχετίζονται με τη διαδικασία διάλυσης της Αττικής Οδού, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο πρόεδρος του ομίλου κ. Χρήστος Ιωάννου, κατά την ετήσια τακτική γενική συνέλευση των μετόχων.
Η εύλογη αξία των παραχωρήσεων του ομίλου εκτιμάται σε 371 εκατ. ευρώ, ενώ ήδη έχουν εξασφαλιστεί 90 εκατ. ευρώ σε ίδια κεφάλαια για τη συμμετοχή σε μελλοντικά έργα ΣΔΙΤ και παραχωρήσεων. Παράλληλα, υπάρχουν διαθέσιμα 79 εκατ. ευρώ για την κάλυψη υφιστάμενων δεσμεύσεων σε έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Ανάπτυξη στον τομέα των ακινήτων
Σημαντική θεωρείται και η στρατηγική ενίσχυση της παρουσίας του ομίλου στον κλάδο του real estate, με την κατασκευή εξοχικών κατοικιών σε τουριστικές περιοχές. Όπως ανέφερε ο κ. Ιωάννου, βρίσκονται σε εξέλιξη 10 έργα με συνολικά 175 κατοικίες, έκτασης 15.000 τ.μ., και συνολική αξία πώλησης 73 εκατ. ευρώ σε Αστυπάλαια, Χανιά και Άνω Κουφονήσι. Ο τομέας αναμένεται να αναπτυχθεί περαιτέρω, καθώς εξετάζονται νέες επενδυτικές ευκαιρίες.
Ενίσχυση EBITDA και διαφοροποίηση δραστηριοτήτων
Ο όμιλος στοχεύει σε αύξηση των ετήσιων λειτουργικών κερδών EBITDA από τα 105 εκατ. ευρώ του 2024 (ιστορικό υψηλό) σε 150 εκατ. ευρώ έως το 2029, με το 40% να προέρχεται από μη κατασκευαστικές δραστηριότητες. Ο διευθύνων σύμβουλος κ. Κωνσταντίνος Μιτζάλης τόνισε ότι, παρά τη σταδιακή υποχώρηση των παραδοσιακών έργων υποδομών, όπως τα οδικά έργα, προκύπτουν νέες ευκαιρίες σε τομείς όπως η διαχείριση υδάτινων πόρων, τα σιδηροδρομικά και τα λιμενικά έργα, καθώς και έργα στο εξωτερικό.
Έργα σε εξέλιξη και κατασκευαστική δραστηριότητα
Για το 2025, ο στόχος του ομίλου είναι η επίτευξη κύκλου εργασιών 800 εκατ. ευρώ, με το ανεκτέλεστο υπόλοιπο να ανέρχεται σε 3 δισ. ευρώ. Ειδικά για τη Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας, η πρόοδος των μετροπόντικων εξελίσσεται εντός χρονοδιαγράμματος, αν και παραμένουν εκκρεμότητες με την παράδοση σταθμών. Για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα–Πύργος, ο κ. Μιτζάλης ανακοίνωσε παράδοση 12 χλμ. του πρώτου τμήματος μέχρι το τέλος Ιουλίου – τέσσερις μήνες νωρίτερα από το προβλεπόμενο.
Αναφορικά με το Flyover Θεσσαλονίκης, η ολοκλήρωση προβλέπεται εντός του 2027, όπως και των τριών νέων νοσοκομείων του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.
Ισχυρή χρηματοοικονομική βάση
Η χρηματοοικονομική θέση του ομίλου παρουσιάζεται ισχυρή, με τον καθαρό δανεισμό να αναμένεται κάτω από τα 100 εκατ. ευρώ την επόμενη πενταετία. Μετά την αναχρηματοδότηση δανείων μέσω ομολογιακού ύψους 300 εκατ. ευρώ τον περασμένο Αύγουστο, ο όμιλος κατάφερε να εξασφαλίσει 120 εκατ. ευρώ για νέες επενδύσεις, απελευθερώνοντας ρευστότητα από την κατασκευή για την ενίσχυση δραστηριοτήτων στους τομείς των παραχωρήσεων, της ενέργειας και του real estate.
Το νέο υπόλοιπο του ομολογιακού ανέρχεται πλέον σε 189 εκατ. ευρώ, με επιπλέον διαθέσιμο προς εκταμίευση ποσό 33 εκατ. ευρώ. Τέλος, εγκρίθηκε και η διανομή μερίσματος ύψους 0,07 ευρώ/μετοχή, αυξημένο κατά 130% σε σχέση με πέρυσι.