Με δυναμικούς ρυθμούς προχωρά ο Όμιλος Εταιρειών AKTOR στην υλοποίηση ενός από τα σημαντικότερα σιδηροδρομικά έργα στη Ρουμανία, ενισχύοντας τη θέση του ως πρωτοπόρος στον τομέα των υποδομών στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Ευρώπης. Πρόκειται για το έργο του τμήματος Apața–Cața της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Brașov – Sighișoara, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του διευρωπαϊκού διαδρόμου μεταφορών Ρήνου – Δουνάβεως, στρατηγικής σημασίας για την ευρωπαϊκή διασύνδεση.
Το έργο υλοποιείται από τη θυγατρική του Ομίλου, AKTOR Ρουμανίας, και αφορά την κατασκευή του Lot-2, συνολικού προϋπολογισμού 507 εκατομμυρίων ευρώ. Στο πλαίσιο του έργου προβλέπεται η κατασκευή δύο δίδυμων σηράγγων σε ορεινές περιοχές: η πρώτη στον ορεινό όγκο Homorod, μήκους 6,9 χλμ., και η δεύτερη στον όγκο Ormenis, μήκους 5,1 χλμ. Οι σήραγγες θα επιτρέπουν τη διέλευση τρένων με ταχύτητες έως και 160 χλμ./ώρα, αναβαθμίζοντας σημαντικά την ταχύτητα και την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών στη χώρα.
Οι τεχνικές ομάδες της εταιρείας εργάζονται εντατικά, έχοντας επιτύχει στη θέση Ormeniș (νότιο μέτωπο του έργου) μέση ημερήσια παραγωγή της τάξης των 18 μέτρων στη διάνοιξη της σήραγγας και στην εγκατάσταση έτοιμων σπονδύλων από σκυρόδεμα, αντίστοιχα. Αυτός ο ρυθμός κατασκευής αντανακλά την ισχυρή δέσμευση της εταιρείας στην επιτάχυνση των εργασιών.
Μέχρι στιγμής, στο νότιο τμήμα του έργου έχουν διανοιχθεί πάνω από 3,2 χλμ. σήραγγας. Ενώ στο βόρειο τμήμα, στη θέση Homorod, όπου η γεωτεχνική πολυπλοκότητα είναι ιδιαίτερα υψηλή, έχουν διανοιχθεί πάνω από 500 μέτρα σήραγγας και είναι σε εξέλιξη ολοκληρωμένο πλάνο επιτάχυνσης των εργασιών.
Ταυτόχρονα, στο πλαίσιο του έργου, συνεχίζεται η υλοποίηση σημαντικών εργασιών για την εγκατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής, με την AKTOR Ρουμανίας να συνεργάζεται με περισσότερους από 200 υπεργολάβους και προμηθευτές που παρέχουν κρίσιμο εξοπλισμό, υλικά και υπηρεσίες, στηρίζοντας έτσι άμεσα και έμμεσα χιλιάδες θέσεις εργασίας.
Καινοτομία της τεχνικής υλοποίησης είναι η παράλληλη χρήση 4 Μηχανημάτων Διάνοιξης Σηράγγων (TBM), με το έργο να είναι το πρώτο στη Ρουμανική ιστορία και ένα από τα ελάχιστα στην Ευρώπη στην κατηγορία του. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Όμιλος AKTOR επένδυσε περίπου €70 εκατ. για την αγορά των 4 TBM η κατοχή των οποίων αποτελεί στρατηγικό πλεονέκτημα εν όψει της δημοπράτησης πολύ σημαντικών συγκοινωνιακών έργων στο ορεινό ανάγλυφο της Ρουμανίας.
Το έργο, το οποίο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, με την AKTOR Ρουμανίας να συμμετέχει σε αυτό στο πλαίσιο κοινοπραξίας, θεωρείται εκ των σημαντικότερων για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας.
H AKTOR Ρουμανίας έχει ισχυρή παρουσία στα μεγάλα συγκοινωνιακά έργα της Ρουμανίας, καθώς υλοποιεί έργα αναβάθμισης τόσο στη γραμμή Brasov – Sighisoara (Lot 1-3), προϋπολογισμού περίπου €272 εκατ. σε μήκος 84 χλμ., όσο και στην γραμμή Σύνορα – Curtici – Simeria (τμήμα Ilteu-Gurasada), ύψους €159 εκατ., η οποία είναι επίσης τμήμα του Διευρωπαϊκού Μεταφορών και περιλαμβάνει δύσκολα τεχνικά έργα. Ακόμη, η AKTOR Ρουμανίας έχει υπογράψει δύο συμφωνίες – πλαίσιο με τις Ρουμανικές αρχές για την συντήρηση της σιδηροδρομικής γραμμής Βουκουρέστι – Κωστάντζα, αθροιστικού ύψους €186 εκατ.
H AKTOR Ρουμανίας έχει 20 χρόνια ιστορίας στη χώρα, διαθέτει ανεκτέλεστο σχεδόν ύψους €900 εκατ. και απασχολεί άνω των 700 εργαζομένων.