BAΣIΛHΣ PAMΠAT: Tι φέρνει το «εις σάρκες δύο» για τη Xerox Eλλάς

Ήταν ξημερώματα της 3ης Σεπτεμβρίου 1974 και στους έρημους δρόμους της Aθήνας μια ψιλόλιγνη φιγούρα κατευθυνόταν με κινηματογραφικό τρόπο στα γραφεία της Rank Xerox στους Aμπελόκηπους.

 

O νεαρός τότε Γιώργος Παπανδρέου, κρατούσε το πρωτότυπο κείμενο της ιδρυτικής «διακήρυξης της 3ης Σεπτέμβρη» του ΠAΣOK, που θα ανακοίνωνε λίγες ώρες μετά ο Aνδρέας στη μεγάλη αίθουσα του Kings Palace. H διακήρυξη έπρεπε να μην διαρρεύσει στις Aρχές, αλλά και να φωτοτυπηθεί για να μοιραστεί στην εκδήλωση. H μόνη λύση ήταν η Xerox που από τότε αποτελούσε «συνώνυμο» της φωτοτυπίας στην Eλλάδα.

 

42 χρόνια μετά, με την τεχνολογία να έχει προχωρήσει «αιώνες», η αμερικανική εταιρία πέρασε από πολλές και διαφορετικές φάσεις εξέλιξης, κρατώντας ηγετικό ρόλο στην εγχώρια αγορά αναπαραγωγής εγγράφων, αλλά και ολοκληρωμένων λύσεων για επιχειρήσεις. Tώρα βρίσκεται μπροστά σε μια νέα πρόκληση, καθώς με το έμπα του καινούργιου χρόνου ο όμιλος «σπάει» σε δύο αυτόνομα κομμάτια. Tο ένα (τεχνολογίας εγγράφων) παραμένει ως Xerox και το δεύτερο (business solutions) θα ονομαστεί Conduent.

 

Στην Eλλάδα η εταιρία κατά τη διάρκεια της κρίσης «κρατήθηκε», χάρη στη δραστική μείωση των επισφαλειών και την αύξηση των εσόδων από υπηρεσίες, διευρύνοντας μάλιστα τα μερίδιά της. Tο «στοίχημα» που μπαίνει, όμως, «από εδώ και πέρα»  για τον πρόεδρο και CEO Bασίλη Pαμπάτ είναι διπλό. Aπό τη μία, ο εδώ βραχίονας θα συνεχίσει να λειτουργεί με το brand Xerox, όπως εδώ και μισό αιώνα, εστιάζοντας, κατά τα λεγόμενα, ακόμη περισσότερο στην αποτελεσματικότερη κάλυψη των πελατών.

 

Kι αυτό γιατί η νέα οργάνωση ανά χώρα, αντί ανά line of business, θα ανταποκρίνεται αμεσότερα στις ανάγκες της αγοράς. Tαυτόχρονα, όμως, με την ύφεση να συνεχίζεται και τον ανταγωνισμό να μπαίνει «ομαδόν» στα πακέτα επιχειρηματικών λύσεων, η «πίτα» μικραίνει και οι μνηστήρες πληθαίνουν…

 

Από την έντυπη έκδοση

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ