«Χρυσά» κέρδη κατέγραψαν το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους οι εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρίες, όπως προκύπτει από την ανάλυση των στοιχείων στις δημοσιεύσεις των οικονομικών τους αποτελεσμάτων.
Πρώτη σε κερδοφορία είναι η ναυτιλιακή του Γιάννη Κούστα (Danaos), η οποία κατέγραψε κέρδη 113,4 εκατ. δολ. Τα συνολικά έσοδα της εισηγμένης ναυτιλιακής εταιρίας Danaos το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους διαμορφώθηκαν στα 253,307 εκατ. δολ., από τα οποία τα 236,190 προήλθαν από την εκμετάλλευση των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα 17,117 εκατ. δολ. από τα φορτηγά πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη/ζημίες του τομέα πλοίων ξηρού φορτίου ανήλθαν σε ζημία 6,5 εκατ. δολ. για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2025, σε σύγκριση με έσοδα 0,3 εκατ. δολ. για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2024. Η Danaos ανακοίνωσε, επίσης, μέρισμα 0,85 δολ. ανά κοινή μετοχή για το πρώτο τρίμηνο του 2025. Το μέρισμα καταβάλλεται στις 5 Ιουνίου 2025 στους μετόχους που κατέχουν μετοχές στις 27 Μαΐου 2025.
Κέρδη παρουσίασε και η Costamare, του Κωστή Κωνσταντακόπουλου, η οποία είχε κέρδη 95 εκατ. δολ., ρευστότητα 1,022,6 δισ. και συμβολαιοποιημένα έσοδα 2,3 δισ. δολ. Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρία Costamare Inc. κατέγραψε καθαρά κέρδη για το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους 95 εκατ. δολ. (0,79 δολ. ανά μετοχή). Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη για τους κοινούς μετόχους για το πρώτο τρίμηνο του 2025 ανέρχονται σε 73,3 εκατ. δολ. (0,61 δολ. ανά μετοχή). Η ρευστότητα διαμορφώθηκε σε 1.022,6 εκατ. δολ. Υπενθυμίζεται ότι στις 6 Μαΐου 2025 ολοκληρώθηκε η απόσχιση της ναυτιλιακής επιχείρησης ξηρού χύδην φορτίου της Costamare σε μια ανεξάρτητη εισηγμένη εταιρία, μέσω αναλογικής διανομής μετοχών της Costamare Bulkers Holdings Limited («CMDB» ή «Costamare Bulkers»), στους μετόχους της Costamare.
Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρία Navios Maritime Partners, της Αγγελικής Φράγκου, κατά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους είχε έσοδα 304,1 εκατ. δολ., καθαρά κέρδη 41,7 εκατ. δολ. και EBITDA 147,6 εκατ. δολ. Επιπλέον, τα κέρδη ανά κοινή μετοχή διαμορφώθηκαν σε 1,38 δολ. για το πρώτο τρίμηνο του 2025.
Κέρδη είχε και η Safe Bulkers, του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου, με τα κέρδη της να έχουν διαμορφωθεί στα 28,6 εκατ. δολ., ενώ τα έσοδά της διαμορφώθηκαν στο πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους στα 64,3 εκατ. δολ., έναντι 71,5 εκατ. δολ., που ήταν το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο. Τα προσαρμοσμένα κέρδη ανήλθαν σε 28,6 εκατ. δολ., έναντι 41,9 εκατ. δολ.
Η εταιρία του Γιώργου Γιουρούκου, η Global Ship Lease, είχε αύξηση εσόδων και κερδών το πρώτο τρίμηνο. Τα λειτουργικά έσοδα για το πρώτο τρίμηνο του 2025 ανήλθαν σε 190,975 εκατ. δολ., σημειώνοντας αύξηση 6,3% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2024. Τα μεικτά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 121,010 εκατ. δολ. ή 3,40 δολ. ανά μετοχή (EPS), αυξημένα κατά 35,2% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2024. Το πρώτο τρίμηνο του 2025 τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 94,277 εκατ. δολ. ή τα κέρδη ανά μετοχή (EPS) στα 2,65 δολ., σημειώνοντας αύξηση 5,8% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2024. Τα προσαρμοσμένα κέρδη EBITDA για το 1ο τρίμηνο του 2025 ανήλθαν στα 132,3 εκατ. δολάρια, αυξημένα κατά 5,5% σε σχέση με το 1ο τρίμηνο του 2024. Προστέθηκαν επίσης 352 εκατ. δολ. σε συμβατικά έσοδα κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2025, ανεβάζοντας τα συνολικά εξασφαλισμένα έσοδα στις 31 Μαρτίου 2025 σε 1,87 δισ. δολ., σε μια σταθμισμένη μέση υπολειπόμενη διάρκεια 2,3 ετών.
ΠΤΩΣΗ ΝΑΥΛΩΝ
Σε κερδοφόρα ρότα ήταν και η Castor Maritime, του Πέτρου Παναγιωτίδη, η οποία είχε κέρδη 15,3 εκατ. δολ. και ρευστότητα 87,9 εκατ. δολ. Τα καθαρά έσοδα από συνεχείς δραστηριότητες ανήλθαν σε 15,3 εκατ. δολ. για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2024, σε σύγκριση με καθαρά κέρδη 21,3 εκατ. δολ. για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2023 ή μείωση 28,2%. Τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 15,3 εκατ. δολ. για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2024, σε σύγκριση με 38,6 εκατ. δολ. για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2023 ή μείωση 60,4%. Τα κέρδη ανά κοινή μετοχή είναι 3,50 δολ. για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2024, σε σύγκριση με 2,05 δολ. ανά μετοχή για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2023. Τα κέρδη EBITDA από συνεχείς δραστηριότητες διαμορφώθηκαν σε 29,7 εκατ. δολ. για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2024, σε σύγκριση με 51,6 εκατ. δολ. για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2023.
Η πτώση των ναύλων επηρέασε τα έσοδα της εταιρίας του Πέτρου Παππά, της Star Bulk. «Παρά την εποχική αδυναμία της αγοράς κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025, η Star Bulk παρέμεινε κερδοφόρα με καθαρά κέρδη 0,5 εκατ. δολ., EBITDA 58 εκατ. δολ. και συνολική αξία ανά πλοίο την ημέρα 12.439 δολ.» ανέφερε ο Πέτρος Παππάς. Το διοικητικό συμβούλιο ανακοίνωσε μέρισμα 0,05 δολ. ανά μετοχή, σηματοδοτώντας το 17ο συνεχόμενο τρίμηνο κεφαλαιακών αποδόσεων, συνολικού ύψους 1,35 δισ. δολ. μέχρι σήμερα. Για το πρώτο τρίμηνο του 2025 η εταιρία είχε καθαρά κέρδη 0,5 εκατ. δολ., σε σύγκριση με καθαρά κέρδη για το πρώτο τρίμηνο του 2024 ύψους 74,9 εκατ. δολ. ή 0,89 δολ. κέρδη ανά μετοχή. Τα καθαρά έσοδα που προέκυψαν από λειτουργικές δραστηριότητες για το πρώτο τρίμηνο του 2025 ανήλθαν σε 48,5 εκατ. δολ., σε σύγκριση με 114,3 εκατ. δολ. για το πρώτο τρίμηνο του 2024. Τα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 49 εκατ. δολ. για το πρώτο τρίμηνο του 2025, σε σύγκριση με 123 εκατ. δολ. για το πρώτο τρίμηνο του 2024.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ (ΦΥΛΛΟ 23/5/2025)