Η Seanergy Maritime Holdings ανακοίνωσε τα οικονομικά της αποτελέσματα για το πρώτο τρίμηνο του 2025, καταγράφοντας ζημίες και μειωμένα έσοδα σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024. Ωστόσο, η ναυτιλιακή εταιρεία διατηρεί τη σταθερή της μερισματική πολιτική.
Ειδικότερα, τα έσοδα της εταιρείας ανήλθαν σε 24,2 εκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας πτώση από τα 38,3 εκατομμύρια δολάρια που είχε καταγράψει πέρυσι. Παράλληλα, η Seanergy εμφάνισε καθαρές ζημίες 6,8 εκατομμυρίων δολαρίων. Το προσαρμοσμένο EBITDA της εταιρείας διαμορφώθηκε σε 8 εκατομμύρια δολάρια, έναντι 23,2 εκατομμυρίων δολαρίων την ίδια περίοδο του 2024.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, παρά τα παραπάνω, η εταιρεία θα διανείμει για 14η συνεχόμενη φορά μέρισμα 0,05 δολαρίων ανά μετοχή.
Παρόλο που οι ναύλοι παρουσίασαν κάμψη λόγω εποχικότητας, η Seanergy πέτυχε ημερήσιο TCE (μέσο ναύλο) 13.403 δολαρίων, ελαφρώς πάνω από τον δείκτη BCI της αγοράς. Στο τέλος Μαρτίου, η εταιρεία είχε ταμειακά διαθέσιμα 30,9 εκατ. δολάρια και συνολική αξία στόλου 546,9 εκατ. δολαρίων.
Ο διευθύνων σύμβουλος Σταμάτης Τσαντάνης αναφέρθηκε στη στρατηγική ενίσχυσης της παρουσίας της εταιρείας στον κλάδο των πλοίων Capesize, μέσω αγορών ιαπωνικής κατασκευής και ευνοϊκών χρηματοδοτικών κινήσεων. Το πρώτο τρίμηνο παραλήφθηκαν δύο νέα πλοία και ο στόλος της Seanergy έφτασε τα 21 πλοία, με συνολική χωρητικότητα 3,8 εκατ. dwt.
Η εταιρεία εξασφάλισε επίσης 88,1 εκατ. δολάρια σε νέα ή ανανεωμένα δάνεια, μειώνοντας τις άμεσες υποχρεώσεις και ενισχύοντας τη ρευστότητά της. Το ποσοστό δανεισμού παραμένει κάτω από το 50% της αξίας του στόλου.
Παρά τις απώλειες, η εικόνα για το δεύτερο τρίμηνο δείχνει βελτίωση. Ήδη έχει ναυλωθεί το 39% των διαθέσιμων ημερών του στόλου με μέσο ημερήσιο ναύλο 22.700 δολάρια, και το αναμενόμενο TCE εκτιμάται πάνω από 19.000 δολάρια. Για το υπόλοιπο του έτους, περίπου το 1/3 των ημερών έχει κλειστεί με πάνω από 22.000 δολάρια τη μέρα.
Στην αγορά των Capesize, η ζήτηση συνεχίζει να κινείται ανοδικά, ενώ η προσφορά νέων πλοίων παραμένει περιορισμένη, λόγω λίγων νέων παραγγελιών και υψηλού κόστους ναυπήγησης. Ο παγκόσμιος στόλος γερνάει και οι δεξαμενισμοί αναμένεται να περιορίσουν την ενεργή χωρητικότητα το 2025.
Το εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος και βωξίτη αντέχει στις πιέσεις, ενώ η δραστηριότητα στη Βραζιλία και η αναμενόμενη είσοδος του Simandou στην αγορά αυξάνουν τις προσδοκίες. Οι εξαγωγές άνθρακα μειώθηκαν ήπια αλλά διατηρούνται σε ικανοποιητικά επίπεδα, κυρίως χάρη στην ενεργειακή ζήτηση στην Ασία.
Η εταιρεία δηλώνει ικανοποιημένη από την πορεία της και αισιόδοξη για τη συνέχεια του έτους, καθώς προσδοκά αύξηση της κερδοφορίας της και βελτίωση των αποδόσεων για τους μετόχους της.