Νέα εμπλοκή με τα υδροπλάνα στην Ελλάδα, σε ένα project το οποίο ουσιαστικά έχει πάει πίσω μέχρι στιγμής μια… 12ετία. Η τελευταία, χρονικά, ενημέρωση εκ μέρους της Hellenic Seaplanes έχει διπλή ανάγνωση, αλλά σε κάθε περίπτωση «δείχνει» πρόβλημα, όταν επί χρόνια άκουγε κανείς για μετατροπή της Ελλάδας σε «Μαλδίβες της Ευρώπης», για έναν νέο κλάδο ο οποίος θα αποφέρει αξία άνω του 1 δισ. ευρώ στην ελληνική οικονομία στην πλήρη ανάπτυξη του σχεδίου, με την λειτουργία έως 150 υδατοδρομίων στην Ελλάδα, με στόλους από 20 υδροπλάνα, με δύο και τρεις «παίκτες» έτοιμους να μπουν στην αγορά κ.λπ.
Φτάσαμε αισίως στο 2025, από το… 2013 που ψηφίστηκε ο νόμος, χάρη στον οποίο θα επέστρεφαν τα υδροπλάνα στην Ελλάδα, έπειτα από το πρώτο αποτυχημένο εγχείρημά τους. Ενα project θαρρείς στοιχειωμένο. Τώρα, σύμφωνα με την εταιρία Seplanes, η χώρα είναι μεν «έτοιμη για πτήσεις με υδροπλάνα», αλλά «παρά την πλήρη επιχειρησιακή ετοιμότητα της Hellenic Seaplanes, την ολοκλήρωση μιας πολυετούς και πολυσύνθετης διαδικασίας αδειοδότησης και τη δρομολόγηση πτήσεων προς 28 εγκεκριμένους προορισμούς, οι αρνητικές γνωμοδοτήσεις των λιμενικών Αρχών σε Μήλο και Σαντορίνη αφήνουν δύο από τα πλέον τουριστικά νησιά της χώρας εκτός του εθνικού πτητικού δικτύου υδροπλάνων».
Η Hellenic Seaplanes ανακοινώνει, μάλιστα, την ολοκλήρωση του πρώτου σκέλους της πτητικής της προετοιμασίας για το καλοκαίρι του 2025, θέτοντας σε λειτουργία την ψηφιακή της πλατφόρμα κρατήσεων και σχεδιάζοντας πτήσεις που θα αλλάξουν τον χάρτη της προσβασιμότητας στα ελληνικά νησιά και στις απομακρυσμένες περιοχές. Χαρακτηρίζει την εξέλιξη για τα δύο νησιά οξύμωρη και επιχειρηματολογεί, λέγοντας ότι «σε πόλεις λιμάνια όπως η Κοπεγχάγη στη Δανία, το Βανκούβερ στον Καναδά, το Σίδνεϊ στην Αυστραλία ή το Μαϊάμι στις Ηνωμένες Πολιτείες, υδροπλάνα απογειώνονται και προσθαλασσώνονται καθημερινά μέσα στα πιο πολυσύχναστα λιμάνια του κόσμου, πραγματοποιώντας εκατοντάδες πτήσεις ημερησίως. Κι όμως στην Ελλάδα του τουρισμού και της νησιωτικότητας δύο εμβληματικοί προορισμοί, η Μήλος και η Σαντορίνη, δεν επιτρέπουν την προσέγγιση υδροπλάνων».
Σημειώνει ότι «ακολουθεί απαρέγκλιτα όλα τα διεθνή πρότυπα ασφάλειας, διαθέτει εξειδικευμένο και πιστοποιημένο προσωπικό και λειτουργεί με πλήρη εναρμόνιση με την ευρωπαϊκή και την ελληνική νομοθεσία» και σχολιάζει: «Το πρόβλημα δεν είναι η ασφάλεια, είναι η άγνοια, η αυξημένη επιφυλακτικότητα και ο φόβος ανάληψης ευθύνης από δημόσιες Αρχές, ειδικά σε τομείς που εμπλέκονται με μεταφορές και ασφάλεια έπειτα από σοβαρά δυστυχήματα, όπως αυτό των Τεμπών».
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ (12 ΙΟΥΝΙΟΥ 2025)