Με στρατηγικές αποφάσεις που ενίσχυσαν τη θέση της στην παγκόσμια αγορά feeder containerships, η ναυτιλιακή Contships, συμφερόντων του Νικόλα Πατέρα, κατέγραψε αξιοσημείωτες επιδόσεις το πρώτο εξάμηνο του 2025. Η εταιρεία πραγματοποίησε ένα δυναμικό πρόγραμμα αναδιάρθρωσης στόλου και χρηματοοικονομικής εξυγίανσης, προσαρμοζόμενη στις συνθήκες της διεθνούς ναυλαγοράς.
Στο πλαίσιο αυτό, προχώρησε στην πώληση εννέα πλοίων, εξασφαλίζοντας συνολικά έσοδα περίπου 78,8 εκατ. δολαρίων, και ταυτόχρονα απέκτησε πέντε νέα πλοία (δύο των 2.000 teu και τρία των 1.300 teu), συνολικού κόστους 71,9 εκατ. δολαρίων. Τα νέα πλοία παραδόθηκαν τον Μάιο και Ιούνιο και παραμένουν ελεύθερα βαρών, ενισχύοντας τη μεταφορική δυναμικότητα της εταιρείας.
Σε οικονομικό επίπεδο, η Contships προπλήρωσε δάνεια ύψους 19,2 εκατ. δολαρίων. Παράλληλα, ήρθε σε επαφή με τους δανειστές της για βελτίωση των όρων δανεισμού και επιμήκυνση λήξεων, με στόχο τη μακροπρόθεσμη ευελιξία.
Σημειώνεται ότι στις 30 Ιουνίου ο τραπεζικός δανεισμός της ήταν 137,5 εκατ. δολάρια, τα ίδια κεφάλαια 390,2 εκατ. δολάρια και τα ταμειακά διαθέσιμα 85,7 εκατ. δολάρια.
ΕΣΟΔΑ
Τα έσοδα του εξαμήνου ανήλθαν σε 97,1 εκατ. δολάρια, με καθαρά κέρδη 12,9 εκατ. δολάρια. Ο μέσος ημερήσιος ναύλος του στόλου ανήλθε σε 13.490 δολάρια, ενώ για το δεύτερο εξάμηνο αναμένεται να διαμορφωθεί στα 15.100 δολάρια.
Σε επιχειρησιακό επίπεδο, σχεδόν το σύνολο του στόλου είναι ναυλωμένο, με συμβάσεις που συνεχίζουν να κλείνονται σε υψηλά επίπεδα. Μεταξύ άλλων:
Το Contship Vow ναυλώθηκε στην Unifeeder με $15.950/ημέρα για 12-14 μήνες.
Το Contship New στην MSC με $15.000/ημέρα για 23-24 μήνες.
Η CMA CGM ανανέωσε τη ναύλωση του Contship Uno με $13.500/ημέρα.
Τα πλοία που παραλήφθηκαν ναυλώθηκαν από εταιρείες όπως COSCO, MSC, CMA CGM, CFS και King Ocean, με ναύλους έως $23.600/ημέρα.
Συνολικά, από 1η Ιουλίου 2025, τα εξασφαλισμένα έσοδα από ναυλώσεις ανέρχονται σε 227 εκατ. δολάρια, βάσει των συμφωνημένων ημερομηνιών επιστροφής των πλοίων.
Η αγορά των feeder containerships παραμένει ισχυρή, παρά τις ελαφρές πιέσεις στα spot ναύλα. Η Contships διατηρεί ηγετική θέση ως ο μεγαλύτερος ανεξάρτητος ιδιοκτήτης feeder containerships 900–2.000 teu παγκοσμίως, με 38 πλοία στον στόλο της. Οι προοπτικές, σύμφωνα με την εταιρεία, παραμένουν θετικές, ιδίως λόγω της σημασίας των feeder στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα και της περιορισμένης διαθεσιμότητας πλοίων στην αγορά.