Κατάργηση φόρου πολυτελείας μελετά το Οικονομικών

Θεμελιώδης αλλαγές αναμένονται στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου μέσα στο φθινόπωρο, καθώς στελέχη του υπουργείου Οικονομικών πρέπει να παρουσιάσουν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή το τελικό σχέδιο που πρόκειται να εφαρμόσουν στον τρόπο υπολογισμού των Τελών Ταξινόμησης Τέλη Ταξινόμησης αλλά και τις αλλαγές ή ακόμη και την κατάργηση του Φόρου Πολυτελείας τα οποία βέβαια θα είναι συμβατά με την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία.

 

Σύμφωνα με την «Ημερησία», το νέο σύστημα που θα παρουσιάσει η Ελλάδα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί ωστόσο σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες για τα Τέλη Ταξινόμησης εξετάζεται ο τρόπος υπολογισμού τους να γίνεται βάσει των εκπομπών CO2 ή βάσει της λιανικής αξίας κάθε μοντέλου ώστε το σύστημα να είναι πιο ξεκάθαρο και δίκαιο ενώ από την άλλη μεριά θα σταματήσει και στο “παιχνίδι” κάποιων εισαγωγικών να αλλάζουν όποτε θέλουν τις εργοστασιακές αξίες των μοντέλων τους.

 

Παράλληλα εξετάζεται και μία ακόμη πρόταση στην οποία ωστόσο αντιδρούν έντονα κάποια στελέχη του υπουργείου Οικονομικών που αφορά σε πλήρη κατάργηση των Τελών Ταξινόμησης!

 

Πάντως οι επικρατέστερες προτάσεις είναι τα Τέλη να υπολογίζονται βάσει των εκπομπών ρύπων είτε βάσει της λιανικής αξίας των μοντέλων.

 

Ωστόσο αν τελικά αποφασιστεί τα Τέλη Ταξινόμησης να υπολογίζονται βάσει των εκπομπών ρύπων τότε οι εισαγωγές μεταχειρισμένων ΙΧ θα “παγώσουν” για τουλάχιστον 2 χρόνια ώστε να δημιουργηθεί ο ανάλογος στόλος στο εξωτερικό από μεταχειρισμένα ΙΧ που πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro5 και να μπορούν να εισαχθούν με ευνοϊκούς όρους.

 

Παράλληλα η εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro4 θα είναι ασύμφορη και σύμφωνα με στελέχη της αγοράς ενάντια στο κοινοτικό δίκαιο με αποτέλεσμα να οδηγηθούμε και πάλι στο Δικαστήριο της ΕΕ.

 

Αλλωστε είναι γνωστό πως κάθε φορά που αλλάζει η Κοινοτική Οδηγία που αφορά στις εκπομπές ρύπων αφορά αποκλειστικά και μόνο τα καινούρια αυτοκίνητα ενώ τα μεταχειρισμένα διακινούνται ελεύθερα στα υπόλοιπα κράτη-μέλη χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση (επιβαρυμένα Τέλη Ταξινόμησης) και το μοναδικό κόστος αφορά στην αλλαγή των πινακίδων κυκλοφορίας από το ένα κράτος μέλος στο άλλο που έχει εισαχθεί.

 

Κατάργηση Φόρου Πολυτελείας

 

Η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο αναδιαμόρφωσης του Φόρου Πολυτελείας ώστε να καταβάλλεται μόνο στα πραγματικά ακριβά αυτοκίνητα και να υπολογίζεται βάσει της αξίας λιανικής του κάθε μοντέλου ενώ στελέχη της αγοράς ασκούν πιέσεις ώστε να καταργηθεί εντελώς ο παράλογος φόρος που έχει μηδενίσει τις πωλήσεις σε μια κατηγορία οχημάτων ιδιαίτερα προσοδοφόρα για τα κρατικά έσοδα.

 

Τεκμήρια

 

Η αύξηση των τεκμηρίων αναμένεται να επιβαρύνει πολλούς ιδιοκτήτες οι οποίοι έχουν μείνει άνεργοι ή έχουν υποστεί πολύ μεγάλες μειώσεις στα ετήσια εισοδήματά τους. Αν κάποιος είχε τη δυνατότητα να αποκτήσει κάποιο ΙΧ πριν από δύο χρόνια και στη συνέχεια έμεινε άνεργος το μόνο που χρειάζεται να καταβάλλει αν το κυκλοφορεί ελάχιστα είναι τα Τέλη και την ασφάλεια τα οποία σε καμία περίπτωση δεν ξεπερνούν τα 1.000 ευρώ αν πρόκειται για όχημα με κινητήρα 2.000 κ.εκ.

 

Το μεγάλο ξεκαθάρισμα

 

Οι επόμενοι τέσσερις μήνες θα είναι καθοριστικοί για πολλούς εισαγωγείς αλλά και εμπόρους αυτοκινήτων καθώς αν δεν αλλάξει κάτι άμεσα θα έχουμε νέο γύρο λουκέτων ενώ τα “κανόνια” που θα σκάσουν θα είναι πολύ ηχηρά!

 

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί και το γεγονός πως το 70% των επιχειρηματιών του κλάδου που έχει λάβει χρηματοδότηση μέσω ΤΕΜΠΕ αδυνατούν να καταβάλλουν τις δόσεις τους και προσπαθούν με κάθε τρόπο να πετύχουν επέκταση των κρατικών εγγυήσεων για ακόμη ένα χρόνο ώστε να σωθούν.

 

Πάντως θα πρέπει να αναφέρουμε πως το 2010 οι εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων στο σύνολό τους κατέγραψαν ζημιές ύψους 155 εκατ. ευρώ ενώ για φέτος οι απώλειες να είναι πολύ υψηλότερες!

 

Παράλληλα οι απολύσεις των εργαζομένων στο κλάδο έχει πάρει μορφές χιονοστιβάδας και σύμφωνα με όσα αναφέρουν στην “ΗτΣ” στελέχη της αγοράς περίπου 1.000 εργαζόμενοι χάνουν τη δουλειά τους κάθε μήνα στην αγορά αυτοκινήτου οι οποίοι εγγράφονται στο Ταμείο Ανεργίας επιβαρύνοντας το κράτος ενώ από την άλλη μεριά τα δημοσιονομικά έσοδα μειώνονται ακόμη περισσότερο εξαιτίας της απώλειας των εργοδοτικών εισφορών, της φορολόγησής τους, κ.ά.

 

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

spot_img

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ