Μικρή ανάκαμψη στην παραγωγή ενδυμάτων στην ΕΕ

Τα πρόσφατα στοιχεία δείχνουν ότι ο κλάδος της ένδυσης στην Ευρώπη ενδέχεται να εισέρχεται σε περίοδο σταθεροποίησης, χωρίς ωστόσο να υπάρχουν ακόμη σαφείς ενδείξεις μακροπρόθεσμης ανάκαμψης.

Παρά τις γενικότερες πιέσεις που δέχεται ο κλάδος της ένδυσης και της κλωστοϋφαντουργίας στην Ευρώπη, το τελευταίο τρίμηνο του 2024 καταγράφονται ενδείξεις ανάκαμψης, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ένδυσης και Κλωστοϋφαντουργίας (EURATEX), τα οποία δημοσιοποίησε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ).

Κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2024, η παραγωγή ενδυμάτων στην Ευρώπη παρουσίασε αύξηση κατά 6,3%, ενώ ο κύκλος εργασιών κατέγραψε άνοδο 2,7%. Αυτή η θετική εικόνα ωστόσο δεν αναιρεί τη συνολική πτωτική πορεία του έτους, η οποία επηρεάστηκε από τις συνθήκες οικονομικής αβεβαιότητας και τη μείωση της ζήτησης. Ενδεικτικά, σε ετήσια βάση, η παραγωγή στην ένδυση μειώθηκε κατά 6%, ενώ στην κλωστοϋφαντουργία η μείωση έφτασε το 5%.

Ο κύκλος εργασιών για το 2024 στο σύνολό του υποχώρησε κατά 3,9% στην ένδυση και κατά 5,5% στην κλωστοϋφαντουργία. Η σταθερή κατανάλωση στις ευρωπαϊκές αγορές και η κάμψη των εξαγωγών εκτός ΕΕ φάνηκαν να επηρεάζουν σημαντικά τους δείκτες απόδοσης των επιχειρήσεων του κλάδου.

Αρνητικές ήταν οι εξελίξεις και στον τομέα της απασχόλησης. Στην ένδυση, η μείωση της απασχόλησης έφτασε το 5%, ενώ στην κλωστοϋφαντουργία η πτώση διαμορφώθηκε στο 4,1%. Οι εξαγωγές του κλάδου κατέγραψαν μείωση για δεύτερη συνεχή χρονιά: 1,9% στην ένδυση και 3,2% στην κλωστοϋφαντουργία.

Σε αντίθεση με τις εξαγωγές, οι εισαγωγές σημείωσαν μικρή άνοδο. Συγκεκριμένα, αυξήθηκαν κατά 1,4% στα είδη ένδυσης και 1,5% στα προϊόντα κλωστοϋφαντουργίας. Όσον αφορά το κόστος παραγωγής, στην ένδυση παρατηρήθηκε αύξηση 2,2%, ενώ στην κλωστοϋφαντουργία μειώθηκε οριακά κατά 0,3%.

Τα πρόσφατα στοιχεία δείχνουν ότι ο κλάδος της ένδυσης στην Ευρώπη ενδέχεται να εισέρχεται σε περίοδο σταθεροποίησης, χωρίς ωστόσο να υπάρχουν ακόμη σαφείς ενδείξεις μακροπρόθεσμης ανάκαμψης. Οι επιχειρήσεις του χώρου παρακολουθούν στενά την πορεία των εξαγωγών, της κατανάλωσης και του κόστους παραγωγής, ενώ αναζητούν στρατηγικές για να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητά τους.

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

spot_img

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ