Η Mitsui OSK Lines (MOL), η μεγαλύτερη εταιρία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στον κόσμο, αντιμετωπίζει δυσκολίες στην αγορά κινεζικών πλοίων, λόγω των αυστηρών ελέγχων που επιβάλλουν οι ΗΠΑ στην κινεζική ναυπηγική βιομηχανία.
Όπως αναφέρει το gCaptain, οι ΗΠΑ έχουν θεσπίσει τέλη εισόδου για πλοία κατασκευασμένα στην Κίνα που εισέρχονται σε αμερικανικά λιμάνια, γεγονός που καθιστά την αγορά κινεζικών πλοίων λιγότερο ελκυστική για τη MOL. Η εταιρία, που κατέχει ένα στόλο 97 LNG πλοίων το 2024, διατηρεί το δεύτερο μεγαλύτερο εμπορικό στόλο στον κόσμο, με 873 πλοία, και εξετάζει τη μεταφορά νέων παραγγελιών από την Κίνα στη Νότια Κορέα, αλλά τα σχέδια δεν έχουν ακόμη οριστικοποιηθεί.
Παρά τις υπάρχουσες προκλήσεις, η MOL συνεχίζει τη συνεργασία της με κινεζικά ναυπηγεία. Συγκεκριμένα, συνεργάζεται με τη Hudong – Zhonghua Shipbuilding, για την κατασκευή έξι νέων πλοίων LNG, τα οποία θα παραδοθούν μεταξύ 2028 και 2031 και θα εξυπηρετούν τη CNOOC Gas & Power. Επιπλέον, η MOL έχει συνάψει συμφωνία με την Cosco Shipping Energy Transportation, για την απόκτηση μεριδίων σε τρία πλοία LNG, που κατασκευάζονται από τη Hudong – Zhonghua.
Επιπλέον, η εταιρία σχεδιάζει να επεκτείνει τον στόλο LNG από 108 σε περίπου 150 πλοία μέχρι το 2030, αναμένοντας αύξηση της ζήτησης.
Ωστόσο, οι πολιτικές εξελίξεις και οι εμπορικές σχέσεις μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας ενδέχεται να επηρεάσουν τις στρατηγικές της MOL στο μέλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ (30 ΜΑΙΟΥ 2025)