Ακυρώνεται ο ψηφιακός φόρος στον Καναδά – Σε διαπραγματεύσεις με τις ΗΠΑ

Η απόφαση γνωστοποιήθηκε την Κυριακή από τον υπουργό Οικονομικών Φρανσουά-Φιλίπ Σαμπάν, ενόψει της προσπάθειας επανεκκίνησης των εμπορικών διαπραγματεύσεων με τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Η κυβέρνηση του Καναδά ανακοίνωσε την αναστολή εφαρμογής του φόρου ψηφιακών υπηρεσιών (ΦΨΥ), ο οποίος στόχευε μεγάλες τεχνολογικές εταιρίες με παρουσία στη χώρα. Η απόφαση γνωστοποιήθηκε την Κυριακή από τον υπουργό Οικονομικών Φρανσουά-Φιλίπ Σαμπάν, ενόψει της προσπάθειας επανεκκίνησης των εμπορικών διαπραγματεύσεων με τις Ηνωμένες Πολιτείες.

ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΠΙΕΣΕΙΣ

Η ακύρωση του φόρου ήρθε δύο ημέρες μετά την ανακοίνωση του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ ότι διακόπτονται οι διαπραγματεύσεις για νέα εμπορική συμφωνία με τον Καναδά. Ο πρόεδρος Τραμπ χαρακτήρισε τον εν λόγω φόρο «άμεσο πλήγμα» κατά των αμερικανικών συμφερόντων και διευκρίνισε πως η αποχώρηση των ΗΠΑ από τις συνομιλίες θα ίσχυε από την 30ή Ιουνίου, ημερομηνία έναρξης της εφαρμογής του φόρου.

ΣΤΟΧΟΙ

Ο ΦΨΥ θα αφορούσε εταιρίες με παγκόσμιο κύκλο εργασιών άνω των 1,1 δισ. καναδικών δολαρίων και με τουλάχιστον 20 εκατ. δολάρια ετήσιων εσόδων στον Καναδά. Ουσιαστικά, στόχος ήταν πολυεθνικοί τεχνολογικοί κολοσσοί, όπως η Google, η Apple, η Meta (Facebook και Instagram), η Amazon και η Microsoft. Οι συγκεκριμένες εταιρίες κατηγορούνται διεθνώς ότι περιορίζουν τις φορολογικές τους υποχρεώσεις εκμεταλλευόμενες το άυλο της ψηφιακής τους δραστηριότητας.

ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ

Η καναδική κυβέρνηση ελπίζει ότι η αναστολή του φόρου θα διευκολύνει την επανεκκίνηση των διαπραγματεύσεων με την Ουάσιγκτον και τη σύναψη μιας νέας διμερούς εμπορικής συμφωνίας έως τις 21 Ιουλίου. Στόχος είναι η εξισορρόπηση της φορολογικής πολιτικής με τις εμπορικές σχέσεις, ενισχύοντας τη σταθερότητα στο διασυνοριακό εμπόριο ψηφιακών υπηρεσιών.

- Διαφήμιση -
spot_img

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ