Aπό την ίδια την Gazprom αναμένεται να ολοκληρωθεί η κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου Nord Stream-2, ο οποίος θα μεταφέρει ρωσικό φυσικό αέριο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, μετά την απόφαση των ΗΠΑ να επιβάλλουν κυρώσεις σε ευρωπαϊκές εταιρείες που συμμετέχουν στην κατασκευή του αγωγού.
Το έργο Nord Stream -2, το οποίο έχει κατασκευαστεί κατά 94% θα ολοκληρωθεί από την ρωσική πλευρά, ανακοίνωσε η διευθύντρια της Gazprom Export και αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της ρωσικής εταιρείας, Ελένα Μπουρμίστροβα κατά την διάρκεια του συνεδρίου European Gas Conferenceа, που πραγματοποιείται στην Βιέννη.
Οι κυρώσεις τις οποίες αποφάσισαν να επιβάλλουν οι Ηνωμένες Πολιτείες σε ευρωπαϊκές εταιρείες που συμμετέχουν στην κατασκευή του αγωγού, ανάγκασαν την ελβετική εταιρεία Allseas, η οποία διαθέτει το μεγαλύτερο πλοίο τοποθέτησης υποθαλάσσιων αγωγών στον κόσμο, το οποίο είχε ναυλώσει η Gazprom, να αποσυρθεί από το έργο.
Η Ρωσία εν συνεχεία ανακοίνωσε ότι θα χρησιμοποιήσει το πλοίο Acsedmiv Tserski, το οποίο η Gazprom είχε αγοράσει το 2015 και είναι παρόμοιο με το πλοίο της ελβετικής εταιρείας και το οποίο στην παρούσα φάση ανακαινίζεται πλήρως.
Τι κυρώσεις είχε ανακοινώσει ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ στις 20 Δεκεμβρίου εκτιμώντας ότι κατ αυτόν τον τρόπο θα περιοριζόταν η εξάρτηση των Ευρωπαίων από το ρωσικό φυσικό αέριο.
Οι αμερικανικές κυρώσεις είχαν προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στην Ευρώπη και καταγγελίες για την ανάμιξη της Ουάσινγκτον στη χάραξη ευρωπαϊκής ενεργειακής στρατηγικής.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση είχε επικρίνει τις αμερικανικές κυρώσεις εναντίον των εταιρειών που συμμετέχουν στην κατασκευή του αγωγού Nord Stream-2, ενώ η γερμανική κυβέρνηση τις είχε χαρακτηρίσει ως «παρέμβαση στις εσωτερικές μας υποθέσεις».
«Η κυβέρνηση απορρίπτει αυτές τις κυρώσεις τις οποίες δεν έχει τη δικαιοδοσία να επιβάλει. Επηρεάζουν τις γερμανικές και τις ευρωπαϊκές εταιρείες και αποτελούν παρέμβαση στις εσωτερικές μας υποθέσεις», είχε δηλώσει τότε η Ούρλικε Ντέμερ εκπρόσωπος της Γερμανίδας καγκελαρίου Άγγελα Μέρκελ.
Ο Ρώσος πρόεδρος, μετά την επιβολή των αμερικανικών κυρώσεων, είχε δηλώσει ότι η ολοκλήρωση της κατασκευής του αγωγού αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2021, ένα χρόνο δηλαδή αργότερα απ’ ότι είχε αρχικά προγραμματισθεί.
Το έργο είναι μια επένδυση αξίας περίπου δέκα δισ. ευρώ που συγχρηματοδοτούν εξ ημισείας από τη μια η Gazprom και από την άλλη πέντε ευρωπαϊκές εταιρείες (ÖMV, Wintershall Dea, Engie, Uniper και Shell).
Μέχρι στιγμή έχουν κατασκευασθεί τα 2300 από τα 2460 χιλιόμετρα.