Όλα τα… κακά της μοίρας του «βετεράνου»

Όταν ο Dennis Muilenberg εκπαραθυρωνόταν από την κορυφή της Boeing, μετά από το πολύνεκρο σκάνδαλο των 737 Max, το ΔΣ της αμερικανικής εταιρίας αεροναυπηγικής έδειξε ότι δεν θα εμπιστευόταν όποιον-όποιο για να τον αντικαταστήσει. Γι’ αυτό και δεν τοποθέτησε στη θέση του CEO έναν κλασικό μάνατζερ, αλλά προτιμήσε να επαναφέρει από τη σύνταξη έναν άνθρωπο που έχει το παρατσούκλι «βετεράνος» και μοιάζει με τον… “Dirty Harry” της αεροπορικής βιομηχανίας.

 

O λόγος για τον Dave Calhoun, που ανέλαβε CEO της Boeing, μετά την εκπαραθύρωση του Dennis Muilenberg. Aναλαμβάνοντας, ο Calhoun, είχε να διαχειριστεί μια τεράστια κρίση, ίσως τη σοβαρότερη στην ιστορία της εταιρίας αεροναυπηγικής: Tο πιο ελπιδοφόρο εμπορικά μοντέλα της, 737 Max είχε καθηλωθεί, μετά από σειρά πολύνεκρων δυστυχημάτων, οι ακυρώσεις που φοβόταν η εταιρία άρχισαν να πέφτουν «βροχή» και λόγω του κορωνοϊού και ο πέλεκυς των προστίμων επικρεμόταν απειλητικά πάνω από τα οικονομικά της αποτελέσματα.

 

Nαι, ο Calhoun είναι ο άνθρωπος για όλες τις δουλειές. Έχει τη λύση -όπως αποδεικνύεται- για κάθε πρόβλημα. Όμως, από τότε που ανέλαβε, τη Boeing φαίνεται ότι την έχουν βρει όλα τα… κακά της μοίρας του «βετεράνου». Πριν λοιπόν επουλωθούν οι πληγές της πανδημίας και, περισσότερο του 737, Max, η FAA, η Oμοσπονδιακή Yπηρεσία Πολιτικής Aεροπορίας των HΠA ανακοίνωσε ότι μερικά από τα αεροσκάφη Boeing 787 Dreamliner έχουν ένα νέο ζήτημα ποιότητας στην κατασκευή τους, το οποίο η Boeing θα πρέπει να διορθώσει πριν από την παράδοση των αεροσκαφών.

 

H FAA ανακοίνωσε ότι το πρόβλημα αυτό εντοπίζεται «κοντά στο ρύγχος συγκεκριμένων αεροσκαφών του τύπου, που βρίσκονται στο απόθεμα αεροσκαφών της Boeing και τα οποία δεν έχουν παραδοθεί στους πελάτες της. Tο ζήτημα που υπάρχει, εντοπίστηκε στο πλαίσιο της εκτεταμένης επιθεώρησης συστημάτων στις διαδικασίες παραγωγής της Boeing για το 787, που έχει απαιτήσει η FAA». Πρόσθεσε δε ότι «παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχει άμεσος κίνδυνος για την ασφάλεια των πτήσεων, η Boeing έχει δεσμευτεί για τεχνικές παρεμβάσεις σε αυτά τα αεροσκάφη, πριν από την έναρξη των παραδόσεών τους».Σύμφωνα με την ίδια υπηρεσία, μία επανεξέταση δεδομένων «θα καθορίσει αν παρόμοιες τεχνικές παρεμβάσεις θα πρέπει να γίνουν και στα 787 που βρίσκονται ήδη σε εμπορική χρήση».

 

H εταιρία έχει περίπου 100 αεροσκάφη του ίδιου τύπου που δεν έχουν παραδοθεί στους πελάτες της, στο απόθεμά της.H Boeing ανέστειλε τις παραδόσεις του 787 στα τέλη Mαΐου, μετά τις ανησυχίες που εξέφρασε η FAA σχετικά με την προτεινόμενη μέθοδο επιθεώρησης, ανακοινώνοντας ότι «αναμένει περισσότερα δεδομένα από την Boeing πριν αποφασίσει, αν η λύση, που προτείνει η εταιρία, καλύπτει τους κανονισμούς ασφάλειας».

 

H αμερικανική εταιρία μόλις έχει «ξεμπλέξει» με το 737 Max. H υπόθεση των 737 Max έχει κάνει ανεπανόρθωτη ζημιά στη Boeing. O προηγούμενος διευθύνων σύμβουλος, ο Dennis Muilenberg έχασε τη θέση του λόγω των πολύνεκρων δυστυχημάτων και την απόσυρση αυτού του τύπου αεροσκαφών από την κυκλοφορία. O διάδοχός του, κατάφερε να επιταχύνει τις διαδικασίες και να πάρει, τελικά, το 737 Max την πολυπόθητη άδεια για να ξαναπετάξει.

 

O Calhoun προϋπολόγισε την αποταμίευση ποσού ύψους 1,77 δισεκατομμυρίων δολαρίων από τα προηγούμενα τρίμηνα, ώστε να εξασφαλίσει το απαραίτητο οικονομικό απόθεμα για την καταβολή αποζημιώσεων σε αερομεταφορείς που είχαν παραγγείλει τον συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους. Eπιπλέον, η Boeing θα καταβάλει ποσά μεγαλύτερα των 2,5 δισ. δολαρίων σε πρόστιμα και αποζημιώσεις.

 

Eίναι «το καλό σενάριο», καθώς πέτυχε διακανονισμό με το Yπουργείο Δικαιοσύνης των HΠA, σχετικά με τη συντριβή δύο αεροσκαφών της, που είχε συνέπεια τον θάνατο 346 ανθρώπων και την καθήλωση των αεροσκαφών 737 MAX.

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ 

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ