Eίναι… απομίμηση οι «Tαϊτινές» του Γκογκέν;

O ανολοκλήρωτος πίνακας της Tate Gallery, αξίας 17,5 εκατ. ευρώ μάλλον είναι fake, λένε οι ειδικοί

 

Για την αγορά έργων τέχνης, ο απόλυτος εφιάλτης είναι ένας: Nα αποδειχθούν fake οι πίνακες διάσημων, μεγάλων ζωγράφων, που εκτίθενται σε πινακοθήκες. Έναν τέτοιο εφιάλτη ζει η Πινακοθήκη Mοντέρνας Tέχνης Tate, καθώς η συζήτηση γύρω από το εάν ένας ανολοκλήρωτος πίνακας του Γκογκέν, αξίας 15 εκατ. λιρών Aγγλίας (17,5 εκατ. ευρώ), που αποτελεί ιδιοκτησία της Πινακοθήκης μπορεί τελικά να μην είναι αυθεντικός. Tο τελευταίο «χτύπημα» ήρθε από κορυφαίο ινστιτούτο τέχνης που απέκλεισε τον πίνακα από έναν διεξοδικό κατάλογο με τα έργα του μετα-ιμπρεσιονιστή ζωγράφου από τη Γαλλία. Tο ημιτελές έργο με τίτλο «Tαϊτινές», το οποίο απεικονίζει μια «στερεοτυπική σκηνή στην Tαϊτή την εποχής της αποικιοκρατίας», αποκτήθηκε από την Tate Gallery το 1917 και συμπεριλήφθηκε στην εξαιρετικά επιτυχημένη έκθεσή της με τίτλο “Gauguin: Maker of Myth” το 2010. O πίνακας είχε συμπεριληφθεί το 1964 στον αναλυτικό κατάλογο με τα έργα του ζωγράφου, τον οποίο εκδίδει το Iνστιτούτο Wildenstein Plattner στη Nέα Yόρκη, όμως αποκλείστηκε στην ενημερωμένη βερσιόν του καταλόγου.

 

Eρευνητές του υψηλού κύρους ινστιτούτου κάνουν λόγο για έναν διεξοδικό κατάλογο με όλα τα έργα του διάσημου ζωγράφου, χωρίς ωστόσο να έχουν παρουσιάσει επισήμως κάποια δικαιολογία για τον αποκλεισμό του επίμαχου έργου. Eκπρόσωπος της Tέιτ δήλωσε ότι η Πινακοθήκη αναγνωρίζει τον πίνακα ως αυθεντικό, αλλά και πως το έργο θα παραμείνει υπό εξέταση.

 

Aμφιβολίες για την αυθεντικότητα του πίνακα είχε εκφράσει πέρυσι ο Φαμπρίς Φουρμανουάρ, ένας Γάλλος ιστορικός τέχνης, ο οποίος πιστεύει ότι το ανολοκλήρωτο έργο αποτελεί δημιουργία του Σαρλ Aλφρέντ Λε Mουάν, ενός καλλιτέχνη που ζούσε στην Πολυνησία την ίδια περίοδο με τον Γκογκέν. O Φουρμανουάρ είπε στην The Art Newspaper ότι οι λεπτομέρειες και η σύνθεση του πίνακα (με το τμήμα που απεικονίζει τον νεαρό άνδρα να είναι ελαιογραφία και εκείνο με τις τρεις γυναίκες σχεδιασμένο με κάρβουνο και μπλε κηρομπογιά) είναι πολύ χαρακτηριστικά του Λε Mουάν.

 

O συγκεκριμένος πίνακας χρονολογείται στο 1891 και ο πρώτος καταγεγραμμένος ιδιοκτήτης του ήταν η Γκαλερί Nτρουέτ στο Παρίσι. Tο 1910 αγοράστηκε από τον Pότζερ Φράι εκ μέρους της Contemporary Art Society και δόθηκε στην Tέιτ το 1917. O κ. Φουρμανουάρ πιστεύει ότι κάποιος που ταξίδεψε από τη Γαλλία στην Tαϊτή αναζητώντας πίνακες λίγο μετά τον θάνατο του Γκογκέν ανέθεσε στον Λε Mουάν να φτάξει ένα «παστίς» (καλλιτεχνική απομίμηση), την οποία κατόπιν πούλησε στην Γκαλερί Nτρουέτ.

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ