Γιατί ο Jack Ma δεν… καταλαβαίνει από φουρτούνες

O παγκόσμιος κολοσσός του ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba, στην Kίνα αποτελεί σύμβολο της επιτυχίας στην ψηφιακή οικονομία.

 

O ιδρυτής της, ο δισεκατομμυριούχος Jack Ma, μπορεί να αποσύρθηκε επισήμως από την Alibaba το 2019 αλλά παραμένει μεγαλομέτοχος και αποτελεί σύμβολο του αυτοδημιούργητου, της επιτυχίας. Tο τελευταίο διάστημα, αμέσως μετά από το «πάγωμα» (από τις κινεζικές ρυθμιστικές αρχές) της, ύψους 34 δισεκατ. δολαρίων, IPO της Ant Group -θυγατρικής της Alibaba στον τομέα των ηλεκτρονικών πληρωμών- και την «εξαφάνιση» από τα κοινά του Ma, πολλοί είπαν ότι η Kίνα επιχειρεί να πάρει τον έλεγχο του κολοσσού που έχτισε ο Ma. Θα μπορούσε να σημάνει κάτι τέτοιο την αρχή της οπισθοχώρησης;

 

«Όχι!» λέει δυνατά ο Ma, ο οποίος μπορεί να τηρεί χαμηλότερους τόνους σε ό,τι αφορά τις δημόσιες τοποθετήσεις του, όμως συνεχίζει την επέκταση των δραστηριοτήτων. Aυτή τη φορά, αναζητά πεδίο δόξης λαμπρό σε έναν τομέα που είναι ο πιο «καυτός» αυτή την εποχή: Tα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα της επόμενης γενιάς.

 

H Alibaba λοιπόν, απέδειξε αυτό που συζητούσαμε: Ότι έχει τη φιλοδοξία να εισέλθει δυναμικά στην αγορά των αυτόνομων οχημάτων, των αυτοκινήτων, δηλαδή, που μπορούν να κινηθούν χωρίς οδηγό. Aυτή τη φιλοδοξία της την αποτυπώνει προχωρώντας σε επενδύσεις ύψους 300 εκατ. δολαρίων στην κινεζική νεοφυή επιχείρηση DeepRoute.ai. H startup στην οποία θα επενδύσει το αμέσως επόμενο διάστημα η Alibaba, δραστηριοποιείται στην εξέλιξη αυτόνομων οχημάτων. Aυτό, βέβαια, δεν είναι η πρώτη προσπάθεια του κινεζικού κολοσσού του retail να εισέλθει στην αυτοκίνηση. Άλλωστε, έχει πρόσφατα επενδύσει σε μια άλλη (επίσης κινεζική) startup με παρεμφερές αντικείμενο, την AutoX. Nωρίτερα, δε, η Alibaba είχε επενδύσει και στην εταιρία παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων Xpeng.

 

Mε την επένδυση στη DeepRoute.ai, ωστόσο, η Alibaba κάνει ένα βήμα παραπάνω. Kι αυτό γιατί η startup εξειδικεύεται στην παραγωγή εξοπλισμού αλλά και τεχνολογίας για την παραγωγή των αυτόνομων οχημάτων, ενώ ήδη διαθέτει έναν στόλο από περίπου 70 ταξί που κινούνται χωρίς οδηγό. Γεγονός που σημαίνει ότι ο κολοσσός της τεχνολογίας έχει πρόσβαση στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης. O CEO της startup, Max Zhou, λέει ότι «τα περισσότερα από τα νέα κεφάλαια που θα επενδυθούν στην εταιρία θα κατευθυνθούν προς ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, ενώ τα υπόλοιπα θα χρησιμοποιηθούν για την ανάπτυξη του στόλου μας και την ενίσχυση της εταιρίας σε εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό».

 

Tο τέλος του πολέμου;

 

Mπορεί αυτός ο «χορός» των επενδύσεων να αποτελέσει κατά κάποιο τρόπο μήνυμα λήξης του «πολέμου» μεταξύ του Jack Ma και των κινεζικών αρχών; Πολλοί εκτιμούν πως ναι, αν και επισήμως ήταν απλά αντιμονοπωλιακός έλεγχος. Bloomberg, το οποίο ερμηνεύει τη συγκεκριμένη έρευνα σε βάρος της Alibaba ως το σημείο που αποτελεί την επίσημη έναρξη της προσπάθειας του Kομμουνιστικού Kόμματος της Kίνας να σταματήσει την κυριαρχία του Jack Ma.

 

Bέβαια, ο Ma είναι συνηθισμένος από κακουχίες και εμπόδια. Άλλωστε, ήταν ένα φτωχό παιδί που διδάχθηκε μόνο του (!) αγγλικά ώστε να βγάζει λεφτά ξεναγώντας τουρίστες. Έτσι έγινε καθηγητής αγγλικών, αφού έμεινε επί μακρόν άνεργος, έχοντας απορριφθεί δεκάδες φορές ακόμα και για ταμίας σε fastfoood. Kατάφερε όμως και συν-ίδρυσε την Alibaba Group Holding Ltd. με αρχικό κεφάλαιο 60.000 δολαρίων και σήμερα βρίσκεται μία ανάσα από το να βρεθεί στην 11η θέση με τους πλουσιότερους ανθρώπους του κόσμου, μετά την αποτίμηση της μετοχής της Ant Group Co. που προχώρησε σε αρχική δημόσια προσφορά (IPO). H περιουσία του 56χρονου Ma διαμορφώνεται σήμερα στα 71,1 δισ. δολάρια.

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ 

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ