Εκτός ελέγχου μοιάζει η κατάσταση στα πανεπιστήμια, με την κυβέρνηση να έχει ρόλο θεατή απέναντι σε έναν νέο κύκλο βίας και ανομίας στα ΑΕΙ.
Τα άγρια επεισόδια σε εκδήλωση στη Νομική και η εισβολή κουκουλοφόρων στην Πολυτεχνειούπολη του Ζωγράφου ανέδειξαν με εκκωφαντικό τρόπο την αδυναμία του επιτελικού κράτους σε ακόμα ένα κρίσιμο χαρτοφυλάκιο.
Τα δύο περιστατικά επανέφεραν στον δημόσιο διάλογο το αποτυχημένο μέτρο της πανεπιστημιακής αστυνομίας, με τα κυβερνητικά στελέχη να ομολογούν την αποτυχημένη εφαρμογή του, επιβεβαιώνοντας πως η σύσταση αυτού του σώματος είχε καθαρά επικοινωνιακά χαρακτηριστικά.
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ομολόγησε ευθέως σε δηλώσεις του ότι «το εγχείρημα δεν πέτυχε», ενώ χαρακτήρισε εξαρχής λανθασμένο τον κυβερνητικό σχεδιασμό. Το μόνο που βρήκε να ψελλίσει ο κ. Μαρινάκης είναι ότι το προσωπικό που προσλήφθηκε για να στελεχώσει έναν ανύπαρκτο θεσμό «δεν πήγε χαμένο, αφού ενσωματώθηκε σε άλλες υπηρεσίες».
Στο ίδιο μήκος προβληματισμού κυμάνθηκαν όσα δήλωσε και ο Θάνος Πλεύρης, αναδεικνύοντας την εσωκομματική δυσαρέσκεια που έχουν προκαλέσει οι κυβερνητικές παλινωδίες. Ειδικότερα, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος παραδέχθηκε ότι η κυβέρνηση δεν εφάρμοσε τον νόμο, έχοντας αποτύχει στο κομμάτι του ελέγχου των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων και ειδικότερα στο πεδίο των αιφνιδιαστικών επιθέσεων.
Αυτό το κρεσέντο ομολογίας ολοκληρώθηκε με τον βουλευτή της Β’ Πειραιά Δημήτρη Μαρκόπουλο, ο οποίος τόνισε ευθέως ότι «οπισθοχωρήσαμε στην πανεπιστημιακή αστυνομία. Εναν νόμο που στηρίξαμε, που ο λαός μάς ψήφισε για να τον εφαρμόσουμε και που δεν λειτουργεί».
Στο Μαξίμου ο εκνευρισμός είναι έκδηλος και ο πρωθυπουργός ζητά άμεσες και αποτελεσματικές προτάσεις από τους αρμόδιους υπουργούς. Αναμφίβολα η εικόνα βίας στα πανεπιστήμια πλήττει το δόγμα ασφάλειας που επιδιώκει να επικοινωνήσει το κυβερνών κόμμα.
Η κυβέρνηση ακόμα μία φορά βιώνει τις συνέπειες ενός επικοινωνιακού τεχνάσματος που εξαγγέλθηκε σε πανηγυρικούς τόνους, αλλά ολοκληρώθηκε ακαριαία και άδοξα, αφήνοντας πλήρως εκτεθειμένο το κυβερνών κόμμα, που αδυνατεί να προσεγγίσει την ουσία ενός υπαρκτού προβλήματος και να διασφαλίσει το αίσθημα ασφάλειας σε φοιτητές και καθηγητές.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ (ΦΥΛΛΟ 9/5/2025)