Με νέες επενδύσεις συνεχίζουν την αναπτυξιακή τους πορεία εντός και εκτός συνόρων δύο από τις πιο δυναμικές εταιρίες καλλυντικών και προϊόντων ομορφιάς – περιποίησης της Θεσσαλονίκης, η Farcom και η Cream Team ABΕE (καταστήματα Dust & Cream). Σε μια πόλη που φημίζεται για την κοκεταρία των γυναικών της είναι -θα έλεγε κανείς- νομοτελειακό να αναπτύσσονται αντίστοιχα δυναμικές εταιρίες καλλυντικών προϊόντων και προϊόντων περιποίησης σώματος, προσώπου και μαλλιών. Αυτό ακριβώς αποδεικνύεται στην πράξη στη Θεσσαλονίκη, όπως αποκαλύπτει με δημοσίευμά της η εφημερίδα «Θεσσαλονίκη».
Farcom από το 1970
Η γνωστή βιομηχανία προϊόντων ομορφιάς Farcom, που διανύει αισίως την πέμπτη δεκαετία της διαδρομής της από την ίδρυσή της, το 1970, δρομολογεί νέες επενδύσεις ύψους 3 εκατ. ευρώ για την επέκταση της νέας της παραγωγικής μονάδας στην έδρα της, στο βιομηχανικό πάρκο Νέας Ραιδεστού, η οποία ολοκληρώθηκε μόλις το 2022, με επενδυτικό πρόγραμμα 12 εκατ. ευρώ.
Στα 11.500 τ.μ. της εν λόγω νέας μονάδας θα προστεθούν άλλα 4.000 τ.μ., ενώ με την αξιοποίηση της νέας μονάδας η εταιρία, της οποίας ηγείται ο επιχειρηματίας Θέμης Σαρασίδης, εμπλουτίζει σταθερά την γκάμα των προϊόντων της, τόσο στον τομέα των προϊόντων ευρείας κατανάλωσης όσο και στον τομέα των επαγγελματικών προϊόντων για κομμωτήρια κ.λπ.
Το 2024 η εταιρία, όπως αναφέρει στη «Θεσσαλονίκη» ο διευθυντής πωλήσεων Ελλάδας Γιώργος Καλπακίδης, κατέγραψε κύκλο εργασιών ύψους 21,5 εκατ. ευρώ, έναντι περίπου 21 εκατ. του 2023, και για φέτος προσβλέπει σε αύξησή του στο επίπεδο των 24 εκατ. ευρώ, μέσω ανάκαμψης των εξαγωγών της προς την ανατολική Ευρώπη, που πέρσι κατέγραψαν μικρή μείωση, λόγω παύσης κάποιων συνεργασιών. Οι εξαγωγές δίνουν ήδη στη Farcom ποσοστό 22%-23% του συνολικού της τζίρου, με κύριους προορισμούς τις αγορές της ανατολικής Ευρώπης, της βόρειας Αφρικής και της νοτιοανατολικής Ασίας (συνολικά πάνω από 50 χώρες ανά την υφήλιο).
Στα επαγγελματικά προϊόντα κομμωτηρίου η Farcom αναπτύσσει και διαθέτει στην αγορά τα brands Expertia, Arren Men’s Grooming, Seri, Bioproten, Olencia και Farcom Professional, ενώ αντίστοιχα στα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης δικά της είναι τα brands HD, mea natura, echo, Fadiam, Activel, Arlem Farcom, 888, 555, FARCOM, vital FARCOM, FARCOM LE SECRET DE LA VIE και BIOSAR.
Με την αξιοποίηση της νέας μονάδας η εταιρία διευρύνει την γκάμα των προϊόντων της και στο πρώτο τρίμηνο του 2025 έχει λανσάρει νέα προϊόντα στα brands echo, HD κ.ά. και έχει διαθέσει στην αγορά μεγαλύτερες συσκευασίες προϊόντων περιποίησης μαλλιών της σειράς HD, και έχει επαναλανσάρει τη σειρά vital.
Νέα κανάλια αγοράς για την Cream Team ABEE
Νέες επενδύσεις, ύψους 4,5 εκατ. ευρώ, δρομολογεί από την πλευρά της η Cream Team ΑEBΕ, η οποία έχει την κυριότητα του σήματος DUST+CREAM και διαθέτει μονάδα παραγωγής καλλυντικών με έδρα τη Νικόπολη Θεσσαλονίκης.
Το νέο αυτό επενδυτικό πακέτο έρχεται, μάλιστα, σε συνέχεια του τετραετούς επενδυτικού προγράμματος ύψους 4,093 εκατ. ευρώ που ολοκληρώθηκε το 2024, μέρος του θα καλυφθεί μέσω του προγράμματος «Εξυπνη Μεταποίηση» και αφορά μετεγκατάσταση, επέκταση και διαμόρφωση σύγχρονου χώρου παραγωγής, αναβάθμιση υποδομών logistics, επενδύσεις σε μηχανήματα και γραμμές παραγωγής, ψηφιακές επενδύσεις κ.ά.
Στον σχεδιασμό της εταιρίας περιλαμβάνεται, επίσης, όπως γνωστοποίησε σε πρόσφατη εκδήλωση στο εργοστάσιο της εταιρίας ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλός της Λέανδρος Καρακατσάνης, η ανάπτυξή της στις βαλκανικές αγορές, μέσω μοντέλου master franchise, ενώ επίσης έχει αναπτύξει παρουσία στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» και διερευνά τη δημιουργία σημείου πώλησης τόσο στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» όσο και σε περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Παράλληλα, δίνει προτεραιότητα στην είσοδό της σε νέα κανάλια της αγοράς, με έμφαση στη χονδρική, και στην κατεύθυνση αυτή δρομολογεί τη δημιουργία νέας σειράς, με άλλο εμπορικό σήμα, ενώ επίσης αναπτύσσει την γκάμα των συνεργασιών της με αλυσίδες σούπερ μάρκετ για την ανάπτυξη προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
Ο κύκλος εργασιών της εταιρίας το 2024 αυξήθηκε, σύμφωνα με τη διοίκησή της, κατά 7%, ανερχόμενος σε 17,659 εκατ. έναντι 16,5 εκατ. το 2023 και για το 2025 αναμένεται διψήφια ποσοστιαία άνοδος εργασιών, στο επίπεδο των 20 εκατ. ευρώ.
Η DUST+CREAM είναι η μεγαλύτερη ελληνική αλυσίδα καταστημάτων καλλυντικών που άρχισε το 2012 και αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς σε όλη την ελληνική επικράτεια και την Κύπρο, με 87 καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο (Αγρίνιο, Αθήνα, Αλεξανδρούπολη, Βέροια, Βόλος, Γιαννιτσά, Δράμα, Ζάκυνθο, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Ιωάννινα, Καβάλα, Καλαμάτα, Καλλικράτεια Χαλκιδικής, Καρδίτσα, Κατερίνη, Κέρκυρα, Κιλκίς, Κοζάνη, Κομοτηνή, Λαμία, Λάρισα, Λιβαδειά, Μυτιλήνη, Ναύπλιο, Ξάνθη, Νέα Μουδανιά, Πάτρα, Πειραιά, Πτολεμαΐδα, Πύργο, Ρέθυμνο, Ρόδο, Σάμο, Σέρρες, Σύρο, Τρίκαλα, Τρίπολη, Φλώρινα, Χαλκίδα, Χανιά, Χίο, Λάρνακα, Λεμεσό, Λευκωσία και Πάφο).
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ (16 ΜΑΙΟΥ 2025)