Agentic AI: Η επόμενη φάση στον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων

Το Agentic AI φέρνει καθετοποιημένες λύσεις τεχνητής νοημοσύνης που αυτοματοποιούν επιχειρησιακές ροές, ενισχύοντας έσοδα, καινοτομία και ανταγωνιστικότητα.

Μια νέα φάση αξιοποίησης της τεχνητής νοημοσύνης (AI) αναδύεται μέσα από την υιοθέτηση του λεγόμενου Agentic AI. Σύμφωνα με την έκθεση «Seizing the Agentic AI Advantage» της QuantumBlack (McKinsey), πρόκειται για μια εποχή στην οποία η AI δεν περιορίζεται σε αποσπασματικές εφαρμογές, αλλά αναλαμβάνει την αυτοματοποιημένη εκτέλεση ολοκληρωμένων λειτουργιών, επιφέροντας δομικές αλλαγές στο λειτουργικό μοντέλο των επιχειρήσεων.

ΑΜΕΣΗ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ

Ο Λευτέρης Χαραλάμπους, επικεφαλής της McKinsey σε Ελλάδα και Κύπρο, τονίζει πως οι εταιρίες οφείλουν να κινηθούν γρήγορα, καθώς η ενσωμάτωση AI agents σε πολλαπλές ροές εργασίας μπορεί να δημιουργήσει ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα σε καινοτομία, εμπειρία πελάτη και λειτουργική αποδοτικότητα. Η επιτυχής εφαρμογή όμως απαιτεί και σωστή διαχείριση κινδύνων.

ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ

Παρά τη διευρυμένη χρήση των εργαλείων γενετικής AI (gen AI) – με το 78% των επιχειρήσεων να τα χρησιμοποιεί – τα άμεσα οικονομικά οφέλη παραμένουν περιορισμένα. Η υιοθέτηση «οριζόντιων» λύσεων, όπως τα chatbots, δεν μεταφράζεται πάντα σε αύξηση της κερδοφορίας, γεγονός που αποδίδεται σε περιορισμένη εμβέλεια και επιδράσεις μόνο σε ατομικό επίπεδο.

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ

Σε αντίθεση με τις οριζόντιες εφαρμογές, οι καθετοποιημένες λύσεις μέσω AI agents ενσωματώνονται σε συγκεκριμένες λειτουργίες και αναλαμβάνουν επαναλαμβανόμενα καθήκοντα, προσφέροντας αυξημένη ταχύτητα, προσαρμοστικότητα, εξατομίκευση και λειτουργική ελαστικότητα. Έτσι, ενισχύουν όχι μόνο την παραγωγικότητα, αλλά και την επιχειρησιακή ανθεκτικότητα.

ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ

Οι AI agents επιτρέπουν την ενίσχυση υφιστάμενων πηγών εσόδων, ειδικά στο ηλεκτρονικό εμπόριο, μέσω προσωποποιημένων εμπειριών. Παράλληλα, δημιουργούνται νέες μορφές εσόδων σε βιομηχανικές εφαρμογές (π.χ. συντήρηση μέσω IoT) και SaaS υπηρεσίες με βάση την τεχνογνωσία AI.

ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ

Για τη μετάβαση στο μοντέλο Agentic AI, οι επιχειρήσεις καλούνται να επανασχεδιάσουν τις επιχειρησιακές τους μονάδες, να συγκροτήσουν διεπιστημονικές ομάδες, και να επενδύσουν σε υποδομές και δεξιότητες, όπως οι agent orchestrators και οι human-in-the-loop designers.

ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ

Όπως επισημαίνει ο Χριστόφορος Αναγνωστόπουλος από την QuantumBlack, η νέα εποχή φέρνει τη δυνατότητα σε ελληνικές επιχειρήσεις να προχωρήσουν απευθείας σε βαθύτερο μετασχηματισμό, χωρίς τις προκλήσεις της αρχικής υιοθέτησης των πρώτων γενεών AI. Για τις ψηφιακά ώριμες εταιρίες, το διακύβευμα είναι η διατήρηση της θέσης τους. Για τους disruptors, η δυνατότητα υιοθέτησης agentic-first προσεγγίσεων αποτελεί κομβικό πλεονέκτημα.

Πληροφορίες από ΑΠΕ – ΜΠΕ

spot_img

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ