H επίθεση των ιδιωτών στο ρεύμα

Η άμυνα της ΔEH απέναντι στην Aegean Power, την Energa και τις άλλες εταιρείες

 

Το ιδιωτικό ρεύμα χτυπάει την πόρτα των νοικοκυριών και η λιανική αγορά ρεύματος είναι έτοιμη να πάρει φωτιά. Η μία μετά την άλλη, οι ιδιωτικές εταιρίες ρεύματος προγραμματίζουν να προσελκύσουν τη μεγάλη μάζα καταναλωτών, δηλαδή τους οικιακούς πελάτες. Προκειμένου να γίνουν ελκυστικές, οι εταιρίες ετοιμάζουν πακέτα που μοιάζουν, με εκείνα που υπάρχουν στην αγορά των τηλεπικοινωνιών και βασίζονται στην προαγορά ενέργειας σε ελκυστική τιμή. Σύμφωνα με το σχεδιασμό, οι καταναλωτές θα έχουν τη δυνατότητα να προαγοράζουν, ανά τετράμηνο, τις κιλοβατώρες, που χρειάζονται, σε τιμή περίπου κατά 15% έως 20%, πιο χαμηλή από την αντίστοιχη της ΔΕΗ.

 

Η Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού, δεν θα παραμείνει αμέτοχη στις εξελίξεις, αλλά είναι έτοιμη να λάβει πρωτοβουλίες, ώστε να αντιστρέψει το μειονέκτημα, που δημιουργεί για την ίδια η τιμολογιακή «επίθεση» των ανεξάρτητων προμηθευτών. Η ΔΕΗ οργανώνεται άλλωστε, για να αντιμετωπίσει συνολικά τον ανταγωνισμό. Η ανάθεση στον κ. Λάζαρο Καραλάζο, των καθηκόντων του Γενικού Διευθυντή Εμπορίας της ΔΕΗ, εντάσσεται σε αυτό το πλαίσιο. Οι δύο πιο μεγάλες εταιρίες του χώρου η Aegean Power του Ομίλου Μελισσανίδη και η ENERGA, η εταιρεία της οικογενείας Φλώρου, που απέκτησε τον συνολικό έλεγχο της Verbund Hellas, μετά την αποχώρηση της Αυστριακής Verbund, έχουν αναθέσει σε διαφημιστικές εταιρίες τους τις καμπάνιες, με στόχο να διεκδικήσουν σημαντικό μερίδιο οικιακών καταναλωτών, στοχεύοντας δυναμικά στη μεγάλη μάζα των καταναλωτών. Τα «προϊόντα» τους είναι ήδη στην αγορά, και οι ιδιώτες προμηθευτές ετοιμάζονται να τα προωθήσουν μαζικά.

 

Πρώτη έχει ετοιμάσει προϊόντα για τα νοικοκυριά η Aegean Power, συμφερόντων Δημήτρη Μελισσανίδη, με την ονομασία Energy Home Pack, τα οποία αφορούν 5 κατηγορίες κατανάλωσης. Συγκεκριμένα, τα Energy Home Pack προβλέπουν:

 

Energy

Home

Pack

Σύνολο kWh

για το 4μηνο

Ημερήσια

Κατανάλωση

Μηνιαία

Χρέωση

Χρέωση €/kWh

για επιπλέον

Ημερήσια

κατανάλωση

Χρέωση €/kWh

Νυχτερινή

κατανάλωση

1000 0-1000 25 0,149 0,05
1700 0-1700 45

0,159

(μέχρι 2000 kWh)

(2000+ kWh)

0.250

 

0.05

2400 0-2400 75 0.179 0.05
3500 0-3500 110 0.189 0.05
Unlimited* 0-5000 160 0.179 0.05

 

 

Αλλά και η Energa , η οποία αποτελεί την μετεξέλιξη της Verbund και ανήκει, μετά την αποχώρηση των Αυστριακών, στην οικογένεια Φλώρου, έχει δικά της προϊόντα με τριμηνιαίους λογαριασμούς. Η εταιρεία έχει τα προϊόντα HOME, που υπόσχονται εκπτώσεις, έως και 20%, σε σχέση με τις χρεώσεις της ΔΕΗ, εφόσον ο πελάτης κινηθεί σε ένα συγκεκριμένο εύρος κατανάλωσης.

Τα προγράμματα έχουν ως εξής:

Πρόγραμμα

(Δωρεάν KWh)

HOME

900

HOME

1400

HOME

1900

HOME

2500

HOME

3400

Χρέωση/3μηνο

€109 €187 €304 €410 €545

Χρέωση μετά

την έκπτωση*

€89 €147 €250 €340 €452

 

Η χρέωση, μετά την έκπτωση, αφορά σε κατανάλωση, εντός των ακόλουθων ορίων, ανά πρόγραμμα:

 

 HOME           HOME          HOME          HOME           HOME

 900             1400           1900            2500            3400

800-900     1300-1400   1800-1900    2400-2500    3300-3400

 

Σε περίπτωση, που ξεπεραστεί το όριο των δωρεάν KWh του κάθε πακέτου ανά τρίμηνο, υπάρχει πρόσθετη χρέωση ανά KWh, με βάση των πίνακα που ακολουθεί:

 

HOME     HOME    HOME     HOME    HOME

 900        1400      1900     2500    3400

0,145      0,165     0,175    0,185   0,189

 

Δεν είναι όμως, μόνο αυτές οι δύο μεγάλες εταιρίες, που διεκδικούν μερίδιο από την πίτα της ΔΕΗ

Η θυγατρική ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Ηρων Θερμοηλεκτρική επικεντρώνεται σε εμπορικούς, αλλά και σε οικιακούς καταναλωτές με μεγάλες καταναλώσεις. Η εταιρεία, που είναι ταυτόχρονα και παραγωγός με δύο θερμικές μονάδες ηλεκτροπαραγωγής και με εγκατεστημένη ισχύ 582 MW, ως καθετοποιημένος παίκτης της αγοράς, έχει τη δυνατότητα, να εγγυάται την τιμή και τη ροή ρεύματος, που προμηθεύει στους πελάτες της. Παρουσία στην αγορά διαθέτει και η εταιρεία Elpedison Εμπορική, η οποία ανήκει εξ ημισείας στα Ελληνικά Πετρέλαια και στην ιταλική Edison. Βασικός πελάτης της εταιρείας είναι η EFG Εurobank, ενώ προς το παρόν ασχολείται μόνο με τη μέση τάση και όχι με την εμπορική κατανάλωση, στην οποία σκοπεύει να εισέλθει σε βάθος χρόνου.

Είσοδο στη λιανική αγορά ηλεκτρισμού, σχεδιάζει και ο όμιλος Μυτιληναίου, μέσω της 100% θυγατρικής εταιρείας, Protergia.

 

Oι συμβάσεις και τα μυστικά τους

Ο καταναλωτής, με τη φωτοτυπία ταυτότητας και ένα εκκαθαριστικό λογαριασμό της ΔEH απευθύνεται στον πάροχο της επιλογής του, ο οποίος και του γνωστοποιεί το αντίστοιχο πρόγραμμα τιμολογιακής πολιτικής, για την κατανάλωσή του. Στην περίπτωση, που συμφωνήσει, υπογράφει σύμβαση με τον νέο πάροχο αορίστου χρόνου. Την σύμβαση αυτή, μπορεί να καταγγείλει οποιαδήποτε στιγμή, χωρίς να κινδυνεύει να μείνει χωρίς ρεύμα. Αυτό, γιατί ο νόμος υποχρεώνει τη ΔEH, να παρέχει ρεύμα σε κάθε καταναλωτή, για όσο διάστημα διατηρεί, ποσοστό άνω του 75% της αγοράς. Σε περίπτωση λοιπόν, που κάτι δεν πάει καλά, ο καταναλωτής καταγγέλλει τη σύμβαση με το νέο πάροχο και επιστρέφει στη ΔEH, χωρίς προς το παρόν, τουλάχιστον να πληρώσει κόστος επανασύνδεσης. Με την υπογραφή της σύμβασης με το νέο πάροχο, ο καταναλωτής θα πρέπει να καταβάλει εγγύηση, έναντι της ενέργειας που θα καταναλώσει, η οποία επιστρέφεται με την καταγγελία της σύμβασης. Το ύψος αυτής προσδιορίζεται για κάποιες εταιρείες, για χρονικό διάστημα 75 ημερών. Ο καταναλωτής θα πρέπει να γνωρίζει ότι οι εταιρείες, που δραστηριοποιούνται αυτή τη στιγμή, διατηρούν, μέσω των συμβάσεων, το δικαίωμα αύξησης των τιμών όταν μεταβάλλεται η τιμή των ενεργειακών πόρων. Στον καταναλωτή θα φτάνουν δύο τιμολόγια. Ένα από το νέο πάροχο με την κατανάλωση ενέργειας και το κόστος αυτής, όπως και το τέλος Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (AΠE) και ένα από τη ΔEH, που θα αναγράφει τα διάφορα τέλη υπέρ τρίτων και θα πληρώνεται στη ΔEH. Το τιμολόγιο ενέργειας από τον νέο πάροχο ο καταναλωτής για κάποιες εταιρείες μπορεί να το εξοφλεί αποκλειστικά σε τραπεζικό λογαριασμό και για άλλες, είτε μέσω τραπεζικών λογαριασμών, ταχυδρομείου ή δικτύου συνεργαζόμενων εταιρειών, με κόστος που επιβαρύνει τον καταναλωτή.

- Διαφήμιση -
spot_img

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

spot_img
spot_img

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ