Σε ένα κομβικό για την ιστορία της ορόσημο, που παράλληλα θα οριοθετήσει και το εκτόπισμα του ομίλου την επόμενη δεκαετία, βρίσκεται η Aegean Airlines, καθώς από τον προσεχή Μάρτιο θα τροχοδρομεί προς τη μεγάλη και πολλά υποσχόμενη αγορά της Ινδίας. Εως τώρα η εταιρία ουδέποτε είχε δρομολογήσει σε προορισμούς πέραν των 4-5 ωρών, οπότε η επέκταση σε δρομολόγια 8,5 ωρών είναι το επόμενο μεγάλο στοίχημα. Στην περίπτωση που κερδηθεί, θα αναβαθμίσει όλο το DNA του ομίλου, διανοίγοντας δρόμους για νέους, απομακρυσμένους διεθνείς προορισμούς.
Σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν από τους Ευτύχιο Βασιλάκη και Δημήτρη Γερογιάννη, από τον Μάρτιο 2026 η Aegean ανοίγει φτερά για την Ινδία, μπαίνοντας σε μία αγορά με ισχυρή τάση και σημαντική κοινωνική τάξη, που μπορεί και ενδιαφέρεται να επισκεφθεί τη χώρα μας. Η συγκυρία, θα έλεγε κάποιος, ιδανική, καθώς οι εξελίξεις στα γεωπολιτικά αναβαθμίζουν σε όλα τα επίπεδα τις παραδοσιακά φιλικές σχέσεις Αθήνας – Δελχί.
Η στρατηγική κίνηση της διοίκησης έρχεται σε μια συγκυρία που η Ινδία έχει περιορίσει δραστικά τη συνεργασία της με τουρκικές αεροπορικές εταιρίες και επιδιώκει να αναπτύξει στενότερες σχέσεις με την Ελλάδα. Βασιλάκης και Γερογιάννης είχαν τα αντανακλαστικά, διέγνωσαν έγκαιρα την ευκαιρία και μεθοδικά πέτυχαν να εξασφαλίσουν δύο Airbus A321neo XLR (Extra Long Range), που θα παραληφθούν Δεκέμβριο του 2025 και Ιανουάριο του 2026. Με αυτονομία έως 10,5 ώρες, τα νέα αεροσκάφη ανοίγουν για την Aegean τον δρόμο προς προορισμούς μεγάλης εμβέλειας εκτός Ε.Ε., προσφέροντας πλήρως αναβαθμισμένες υπηρεσίες. Με αυτό τον τρόπο ξεπεράστηκε το εμπόδιο που αφορούσε τη χρονική μετάθεση της παράδοσης από την Airbus των ειδικά διαρρυθμισμένων A321neo. Πιθανότατα, όπως σημείωνε αναλυτής ο οποίος παρακολουθεί την εισηγμένη, σε αυτό να συνέτεινε η άριστη σχέση των δύο ομίλων (θυμίζοντας πως στη διάρκεια του Covid-19 ήταν από τις εξαιρέσεις του κλάδου, που ούτε παραγγελία ακύρωσε ούτε καταβολές χρημάτων καθυστέρησε).
ΕΝΑΡΞΗ ΤΟΝ ΜΑΡΤIO ΤΟΥ 2026
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της εταιρίας, «μόλις το 0,5% των Ινδών έχει εισόδημα άνω των 53.000 ευρώ, ποσοστό μικρότερο από το αντίστοιχο 2% στην Ελλάδα, όμως ο συνολικός πληθυσμός τους είναι 1,5 δισ., δηλαδή 150 φορές μεγαλύτερος από τον ελληνικό. Αυτό σημαίνει τεράστιο ταξιδιωτικό δυναμικό: αν οι Eλληνες πραγματοποιούν περίπου 6 εκατ. ταξίδια, οι Ινδοί μπορούν δυνητικά να φτάσουν τα 240 εκατ., ενώ σήμερα κάνουν λιγότερα από 30 εκατ.». Η διάθεση των εισιτηρίων και το αναλυτικό πρόγραμμα πτήσεων αναμένεται να ανακοινωθούν στα τέλη Σεπτεμβρίου, οπότε και θα αρχίσουν και οι πωλήσεις των εισιτήριων προς το επιβατικό κοινό. Οι πρώτες πτήσεις προς το Νέο Δελχί θα ξεκινήσουν τον Μάρτιο του 2026 με συχνότητα πέντε φορές την εβδομάδα, ενώ από τον Μάιο θα προστεθεί και η Μουμπάι, με τρία δρομολόγια εβδομαδιαίως. Το εγχείρημα της Ινδίας θα αποτελέσει σημείο αναφοράς και γνώμονα για την προοπτική ανάπτυξης σε μακρύτερους προορισμούς, όπως διευκρίνισε ο διευθύνων σύμβουλος, «δείχνοντας» (δυνητικούς) προορισμούς προς Κέιπ Τάουν, Λάγγος αλλά και προορισμούς στην Ινδική Θάλασσα και χώρες της κεντρικής Αφρικής.

στις 24 Μαρτίου 2024
Την ιδιαιτερότητα της Ινδίας είχε αναλύσει η «DEALnews», αναδεικνύοντας την αρχαιόθεν κοινή πολιτιστική σύνδεση Ελλάδας – Ινδίας. Σημειώναμε τότε -τέλη Μαΐου 2024- πως «ειδικότερα η αγορά της Ινδίας (Δελχί, Βομβάη) αποτελεί το holy grail των δύο πόλων Δύση/ΗΠΑ vs Ανατολή/Κίνα, αλλά και την ταχύτατα ανερχόμενη οικονομική δύναμη του πλανήτη. Για τη δε Ελλάδα, η Ινδία δεν είναι ένας απλός σύνδεσμος από τα χρόνια του Μεγάλου Αλεξάνδρου, μια ισχυρή σχέση που χάνεται στα χρόνια του Μενάνδρου Α’ του Σωτήρος, του σημαντικότερου Ελληνα βασιλιά της Ινδίας, αλλά ένα στοίχημα και γεωπολιτικό και επιχειρηματικό/οικονομικό…».
Υποθέτοντας πως αυτή η παράμετρος θα ληφθεί σοβαρά υπόψη τόσο από τη διοίκηση της Aegean όσο από τα συναρμόδια υπουργεία (Πολιτισμού, Τουρισμού, υφ. Εξωτερικών για οικονομικά θέματα/επενδύσεις), το ένα από τα δύο XLR θα ονοματοδοτηθεί Μένανδρος.
Μ.ΓΕΛ.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ (ΦΥΛΛΟ 18/7/2025)