Τις προτάσεις του προγράμματος της ΝΔ για την Παιδεία ανέπτυξε σε δηλώσεις της, η βουλευτής και τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ, Νίκη Κεραμέως, κατά την παρουσία της σε εκδήλωση της Διοικούσας Επιτροπής της ΝΔ Θεσσαλονίκης.
“Στα θέματα παιδείας, οι αλλαγές θα ξεκινήσουν από τα κάτω προς τα πάνω, από τις ηλικίες ως έξι ετών” δήλωσε η κ. Κεραμέως, υπογραμμίζοντας ότι οι προσχολικές ηλικίες είναι ιδιαιτέρως κρίσιμες για την εξέλιξη του ανθρώπινης συγκρότησης.
“Θα επιδιώξουμε να έχουμε σχολεία και πανεπιστήμια που θα είναι πιο ελεύθερα και πιο αυτόνομα, τα οποία δεν θα ελέγχονται ασφυκτικά, σε κάθε τους κίνηση, από ένα υπερσυγκεντρωτικό υπουργείο Παιδείας” συνέχισε η κ. Κεραμέως.
Υπογράμμισε ότι θα επιδιωχθεί η “αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος” με περισσότερα ξενόγλωσσα, ακόμη και καλοκαιρινά, προγράμματα, με κατάργηση του ασύλου “γιατί το άσυλο δεν τροποποιείται κατά τη γνώμη μας, καταργείται”, με εξεύρεση πρόσθετων χρηματοδοτικών εργαλείων, όπως “π.χ. ΣΔΙΤ για την κατασκευή φοιτητικών εστιών” και συνέχισε:
“Αξιολόγηση για όλους. Αξιολόγηση, η οποία θα είναι χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα, με διπλή στόχευση, πρώτον, να επιβραβεύσει τους αρίστους και δεύτερον να δώσει κίνητρα για βελτίωση μέσω επιμόρφωσης σε όσους δεν αποδίδουν αρκετά έως σήμερα”.
Η κ. Κεραμέως τόνισε, ότι θα δοθεί “ιδιαίτερη έμφαση στην τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση”, ως ένα “σημαντικό εργαλείο για να “γεφυρωθεί το χάσμα μεταξύ της εκπαιδευτικής διαδικασίας από τη μία και των πραγματικών αναγκών της αγοράς εργασίας από την άλλη” και, μεταξύ άλλων πρόσθεσε:
“Πρότυπα σχολεία παντού. Πρότυπα σχολεία σε κάθε περιφερειακή ενότητα της χώρας και πειραματικά σχολεία, καθώς επίσης και πρότυπα επαγγελματικά λύκεια για να περάσουμε ένα μήνυμα υπέρ της επαγγελματικής εκπαίδευσης”.
Ειδικότερα για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, η κ. Κεραμέως ανέφερε: “Παρότι, βασικός μας στόχος είναι η αναβάθμιση του δημοσίου πανεπιστημίου, αυτό δε μας αποτρέπει από το έχουμε έναν παράλληλο στόχο που έχει να κάνει με το να δοθεί, επιτέλους η δυνατότητα στη χώρα μας να ιδρυθούν και μη κρατικά πανεπιστήμια”.