Σκέψεις για μεταφορά παραγωγής Audi στις ΗΠΑ λόγω δασμών εξετάζει η Volkswagen

Η πιθανή μεταφορά παραγωγής θα μπορούσε να αποτελέσει μια στρατηγική κίνηση για τον όμιλο, καθώς θα μείωνε σημαντικά το κόστος εισαγωγής των οχημάτων

Η Volkswagen, ο γερμανικός κολοσσός της αυτοκινητοβιομηχανίας, εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο μετεγκατάστασης μέρους της παραγωγής της μάρκας Audi στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Αυτό δήλωσε ο επικεφαλής του ομίλου σε συνέντευξή του που δημοσιεύτηκε χθες, επισημαίνοντας πως η κίνηση αυτή θα στόχευε στην αποφυγή των αυξημένων αμερικανικών δασμών, οι οποίοι ανέρχονται στο 25%.

Σύμφωνα με την ίδια πηγή, η Volkswagen βρίσκεται σε συνομιλίες με την κυβέρνηση του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ σχετικά με το ζήτημα αυτό. Η πιθανή μεταφορά παραγωγής θα μπορούσε να αποτελέσει μια στρατηγική κίνηση για τον όμιλο, καθώς θα μείωνε σημαντικά το κόστος εισαγωγής των οχημάτων Audi στην αμερικανική αγορά, η οποία αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες και σημαντικότερες παγκοσμίως.

Ο όμιλος Volkswagen θέλει να κάνει «ό,τι είναι δυνατόν για να παραμείνει αξιόπιστος επενδυτής και εταίρος στις ΗΠΑ», διαβεβαίωσε ο επικεφαλής του γερμανικού κολοσσού

Ο όμιλος Volkswagen θα μπορούσε να μετεγκαταστήσει μέρος της παραγωγής της μάρκας Audi στις ΗΠΑ, προκειμένου να γλιτώσει από τους αμερικανικούς δασμούς (+25%), δήλωσε ο επικεφαλής του γερμανικού κολοσσού της αυτοκινητοβιομηχανίας σε συνέντευξή του που δημοσιεύτηκε χθες, προσθέτοντας πως διεξάγει συνομιλίες με την κυβέρνηση του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ.

Ο όμιλος Volkswagen θέλει να κάνει «ό,τι είναι δυνατόν για να παραμείνει αξιόπιστος επενδυτής και εταίρος στις ΗΠΑ», διαβεβαίωσε ο Όλιβερ Μπλούμε σε συνέντευξή του στη Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Τόνισε πως για την Audi η παραγωγή στις ΗΠΑ εγγράφεται «στην αναπτυξιακή στρατηγική μας».

Απέκλεισε πάντως τη μεταφορά της παραγωγής των σπορ αυτοκινήτων Porsche στις ΗΠΑ, παρότι αυτή είναι η μεγαλύτερη αγορά τους, λόγω του χαμηλού όγκου πωλήσεων (70.000 οχήματα τον χρόνο).

Η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή κατασκευάστρια αυτοκινήτων, ο όμιλος Volkswagen, πλήττεται ιδιαίτερα από τους αμερικανικούς τελωνειακούς δασμούς. Τα αυτοκίνητα με τον λογότυπο VW που πωλούνται στις ΗΠΑ κατά το 65% έχουν εισαχθεί από την Ευρώπη ή από το Μεξικό, παρότι υπάρχει εργοστάσιο της μάρκας στο Τενεσί.

Τα οχήματα των Audi και Porsche παράγονται όλα εκτός ΗΠΑ.

Και η αμερικανική αγορά, όπου οι πωλήσεις σημείωσαν συνολικά αύξηση 6,4% πέρυσι, έχει γίνει ακόμη σημαντικότερη για τον όμιλο Volkswagen με δεδομένη τη μείωση της ταχύτητάς της στην Κίνα, όπου ο όμιλος, που διέρχεται κρίση ανταγωνιστικότητας, έχει ξεπεραστεί, ιδιαίτερα στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Ο κ. Μπλούμε, αποφεύγοντας να κάνει εκτιμήσεις για τις συνέπειες των δασμών, είπε πως «προετοιμαζόμαστε για διάφορα σενάρια», αλλά πρόσθεσε πως δεν θα πάρει αποφάσεις «εσπευσμένα» αλλά θα αναζητήσει «συνολική λύση» με την κυβέρνηση Τραμπ.

Τη Δευτέρα, ο Αμερικανός πρόεδρος φάνηκε να ανοίγει την πόρτα στην αναζήτηση συμβιβαστικής στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς μεγάλες αμερικανικές κατασκευάστριες κρούουν πλέον τον κώδωνα του κινδύνου για τον αντίκτυπο των δασμών στην παραγωγή και στα έσοδά τους. Δήλωσε έτοιμος να εξετάσει «πώς μπορούν να βοηθηθούν οι κατασκευάστριες», χωρίς πάντως να γίνει πιο συγκεκριμένος.

- Διαφήμιση -
spot_img

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

spot_img
spot_img

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ