Σύμφωνα με την πρώτη Έκθεση της Revolut για τις Παγκόσμιες Ταξιδιωτικές Δαπάνες, οι Έλληνες δείχνουν αυξανόμενο ενδιαφέρον για προορισμούς εκτός Ευρώπης, στρεφόμενοι προς την Ασία. Η ανάλυση βασίστηκε σε στοιχεία από 24 χώρες και αποτυπώνει πώς ταξιδεύουν και ξοδεύουν οι 55 εκατομμύρια πελάτες της Revolut παγκοσμίως. Το 2024, οι διεθνείς δαπάνες των πελατών της Revolut ξεπέρασαν τα 23 δισ. ευρώ, με την Ισπανία να συγκεντρώνει το 11% των συνολικών εξόδων.
ΑΛΛΑΓΗ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΩΝ
Αν και η Ευρώπη εξακολουθεί να προσελκύει τους περισσότερους ταξιδιώτες, η εικόνα αλλάζει σταδιακά. Για τους Έλληνες, το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν η πρώτη επιλογή (18% των δαπανών), ενώ ακολουθούν οι ΗΠΑ, η Ιταλία και η Τουρκία. Ωστόσο, αυξάνεται η τάση για ταξίδια σε λιγότερο παραδοσιακούς προορισμούς, όπως η Ιαπωνία και το Βιετνάμ, με αιχμή του δόρατος τις νεότερες ηλικίες.
ΗΛΙΚΙΑΚΗ ΚΑΤΑΝΟΜΗ
Οι ηλικίες 25-34 ετών είναι εκείνες που καθορίζουν τη στροφή αυτή, καλύπτοντας το 37% των συνολικών διεθνών δαπανών των Ελλήνων το 2024. Ακολουθούν οι ηλικίες 35-44 ετών (21%) και 18-24 ετών (16%). Αντίθετα, οι μεγαλύτερες ηλικίες παραμένουν προσηλωμένες σε πιο οικείες επιλογές εντός Ευρώπης, επισημαίνοντας τις διαγενεακές διαφορές στις ταξιδιωτικές συνήθειες.
ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΑΓΟΡΕΣ
Σε επίπεδο κατανάλωσης, οι Έλληνες ταξιδιώτες προτιμούν να δαπανούν σε εστιατόρια (30% των εξόδων), με μέση τιμή συναλλαγής τα 19 ευρώ. Ακολουθούν οι αγορές προϊόντων (24%) και οι καθημερινές ανάγκες (16%).
ΚΟΡΥΦΑΙΟΙ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΙ ΤΟ 2024
Οι 10 πιο δημοφιλείς χώρες όπου οι Έλληνες δαπάνησαν χρήματα είναι: Ηνωμένο Βασίλειο (18%), ΗΠΑ (7%), Ιταλία (5%), Τουρκία (4%), Βουλγαρία (4%), Γαλλία (4%), Ολλανδία (4%), Γερμανία (4%), Ελβετία (3%) και Ουγγαρία (3%). Ωστόσο, η αύξηση των δαπανών σε προορισμούς όπως η Ασία και η Αφρική δείχνει μια δυναμική αλλαγή στο ταξιδιωτικό τοπίο.