Ο «πόλεμος» δισ. της ΔΕΗ με τους 3 μεγάλους telcos

Φουλ επίθεση στο γρήγορο ίντερνετ, με φόντο τις «χρυσές» επενδύσεις στα δίκτυα οπτικής ίνας, αλλά και τις χαμηλές επιδόσεις της εγχώριας αγοράς.

Ποια είναι η απάντηση στην «Dn» για πιθανή είσοδο σε σταθερή και κινητή τηλεφωνία ή και τη συνδρομητική TV

Του ΜΙΧΑΛΗ ΚΟΣΜΕΤΑΤΟΥ

Η εμπορική είσοδος του Ομίλου ΔΕΗ στην παροχή γρήγορου ίντερνετ έγινε όχι μόνο με δυναμικό τρόπο, αλλά και κάπως… αιφνιδιαστικό. Γιατί πολλοί περίμεναν ότι θα τολμούσε ένα τέτοιο βήμα λίγους μήνες αργότερα, από Σεπτέμβριο ή Οκτώβριο. Τελικά το «χτύπημα» για τους ανταγωνιστές της, δηλαδή τους βασικούς «παίκτες» του κλάδου των τηλεπικοινωνιών (ΟΤΕ-Τ Τelecom, Vodafone, Nova), ήρθε τώρα, μέσα Ιουνίου, με τριπλό πακέτο και επιθετική τιμολογιακή στρατηγική σε υπερυψηλές ταχύτητες.

Ουσιαστικά δόθηκε η συνέχεια στη στρατηγική επέκταση του μεγάλου ενεργειακού παρόχου στις τηλεπικοινωνίες, όπου «χτίζει» ένα ισχυρό δίκτυο οπτικών ινών, σε ένα πεδίο στο οποίο επενδύονται δισεκατομμύρια τα τελευταία χρόνια από τους telcos και βέβαια προϋπήρξαν τα προβλήματα με χαμηλή ζήτηση σε FTTH από νοικοκυριά και επιχειρήσεις, όπως και παράπονα για τις ταχύτητες του ίντερνετ στην Ελλάδα.

Ενδεικτικά ο ΟΤΕ υλοποιεί πρόγραμμα επενδύσεων 3 δισ. ευρώ, η Nova 2 δισ. ευρώ και η Vodafone 1 δισ. ευρώ, ενώ η ΔΕΗ έχει μπει στο «παιχνίδι» με budget άλλων 680 εκατ. ευρώ.

Ενα ερώτημα που θέτουν και καταναλωτές είναι αν η ΔΕΗ σκοπεύει μελλοντικά να εισέλθει και στις υπηρεσίες τηλεφωνίας ή και στη συνδρομητική τηλεόραση, κάτι το οποίο θα έκανε ακόμα πιο… δύσκολη τη ζωή των ομίλων των τηλεπικοινωνιών.
Η πιθανή παρουσία της ΔΕΗ στη σταθερή μοιάζει με το «κερασάκι στην τούρτα», αν και μέχρι στιγμής δεν έχει επιβεβαιωθεί τέτοια πρόθεση.

Ωστόσο, game changer χαρακτηρίζεται η κίνηση της εμπορικής εισόδου στο ίντερνετ. Οσον αφορά το ενδεχόμενο δραστηριοποίησης στην κινητή τηλεφωνία και τη συνδρομητική TV, η απάντηση εκ μέρους του ομίλου είναι αρνητική, σύμφωνα με πληροφορίες της «DEALnews», αν και προηγήθηκαν σενάρια εξαγοράς της Nova, όταν αυτή είχε τεθεί προς πώληση. Αν θα αλλάξει κάτι πάνω σε αυτό, θα δείξει ο χρόνος εάν θα προκύψουν δεύτερες σκέψεις…

Σε αυτή τη χρονική στιγμή το ενδιαφέρον στρέφεται στο αποτέλεσμα που θα φέρει η εμπορική είσοδος της ΔΕΗ στην αγορά οπτικής ίνας μέχρι το σπίτι ή την επιχείρηση. Φυσικά, είναι νωρίς για να υπάρξει εκτίμηση για την ανταπόκριση του καταναλωτικού κοινού στο λανσάρισμα του νέου προϊόντος λιανικής.

Υπενθυμίζεται ότι η ΔΕΗ FiberGrid, 100% θυγατρική του Ομίλου ΔΕΗ, με πρόεδρο και CΕΟ τον Γιώργο Στάσση, έχει αναλάβει την ανάπτυξη του δικτύου οπτικών ινών. Πρόκειται για το πιο γρήγορα αναπτυσσόμενο δίκτυο FTTH στην Ελλάδα, καθώς μέσα σε λιγότερο από δύο χρόνια η FiberGrid κατασκευάζει δίκτυο σε περιοχές που καλύπτουν 1,2 εκατ. νοικοκυριά και επιχειρήσεις και έως το τέλος του 2025 αναμένεται να φτάσει το 1,5-1,7 εκατ. γραμμές, με στόχο τα 3 εκατ.

Αν συνυπολογιστεί η πιο περιορισμένη σαφώς παρουσία της Starlink, του Ιλον Μασκ, και της Inalan στο ελληνικό ίντερνετ, ο πήχης του ανταγωνισμού ανεβαίνει κι άλλο, αν και βασικός αντίπαλος για τους ομίλους τηλεπικοινωνιών είναι πλέον η ΔΕΗ.

«ΝΕΑ ΕΘΝΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ»

«Είναι μια εξέλιξη που ταρακουνάει μια αγορά η οποία για πολύ καιρό ήταν στάσιμη» σχολιάζεται από στελέχη του κλάδου.
Διόλου τυχαίο ότι στα «αντίπαλα στρατόπεδα» σήμανε ένα είδος «συναγερμού», με τους άλλους παρόχους να «τρέχουν» για ανανεώσεις συμβολαίων με συνδρομητές τους ή για την προσέλκυση νέων. Από τη ΔΕΗ κάνουν λόγο για μια «εθνική υποδομή», για ένα καινούργιο ευρυζωνικό δίκτυο. Καθώς με επίγεια και εναέρια ανάπτυξη το δίκτυο οπτικών ινών της εξελίσσεται με ρυθμούς πρωτόγνωρους και με χαμηλότερο κόστος.

Η λιανική των υπηρεσιών internet only (ΔΕΗ Fiber) μέσω του 100% ιδιόκτητου δικτύου της ΔΕΗ είναι διαθέσιμη σε 600.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις σε 13 δήμους στην Αττική και έπονται νέες περιοχές (η ΔΕΗ FiberGrid σκοπεύει να διαθέσει και μέσω χονδρικής το νέο δίκτυο).

Διπλό κέρδος από το deal για την Κωτσόβολος

Μία από τις πιο έξυπνες επενδύσεις του Ομίλου ΔΕΗ ήταν η εξαγορά της αλυσίδας πώλησης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών Κωτσόβολος, με τίμημα που άγγιξε τα 200 εκατ. ευρώ. Οπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές στην «Dn», η εταιρία διέθετε έτοιμες υποδομές logistics, που επέτρεψαν από τον νέο ιδιοκτήτη, τη ΔΕΗ, να αφαιρέσει από τον προϋπολογισμό της περίπου 100 εκατ. ευρώ. Αρα με τα… υπόλοιπα χρήματα ουσιαστικά απέκτησε ένα καλά δομημένο δίκτυο λιανικής 100 καταστημάτων, με ισχυρό brand και σταθερό EBITDA. Ετσι δίνεται η ευκαιρία στη ΔΕΗ να πουλάει στους πελάτες συνδυασμένα πακέτα ενέργειας και τηλεπικοινωνιών, ως μέρος ενός ευρύτερου πλάνου, του οποίου οι πτυχές αποκαλύπτονται σταδιακά…

Παραμένει στις τελευταίες θέσεις της Ευρώπης η Ελλάδα στο FTTH

Η επιλογή του timing μόνο τυχαία δεν ήταν εκ μέρους της ΔΕΗ. Σε μια περίοδο που οι υπερυψηλές ταχύτητες σύνδεσης, η σταθερότητα και η τεχνολογική αναβάθμιση του οικιακού και επιχειρηματικού δικτύου είναι βασικά ζητούμενα.

Παρά την πρόοδο των τελευταίων ετών, η Ελλάδα εξακολουθεί να βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις στην Ευρώπη όσον αφορά τη διείσδυση οπτικής ίνας μέχρι το σπίτι (FTTH). Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του FTTH Council Europe (Σεπτέμβριος 2024), το ποσοστό κάλυψης στη χώρα φτάνει το 40% των νοικοκυριών, ενώ η πραγματική χρήση FTTH υπηρεσιών παραμένει εξαιρετικά περιορισμένη, με μόλις 11,3% των νοικοκυριών να διαθέτουν ενεργή σύνδεση. Παρότι το take-up rate φτάνει το 28,3%, ένα μεγάλο μέρος της επένδυσης στις υποδομές παραμένει ανενεργό.

Με αυτά τα δεδομένα η Ελλάδα κατατάσσεται προτελευταία στην Ευρωπαϊκή Ενωση στην ενεργή διείσδυση FTTH (11,3%) και τελευταία στο συνολικό ποσοστό ενεργών συνδρομητών επί των νοικοκυριών (penetration). Η απόσταση από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (άνω του 35%) παραμένει σημαντική, επιβεβαιώνοντας το ψηφιακό έλλειμμα της χώρας. (Πηγή: FTTH Council Europe, Market Panorama 2024.)

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ (ΦΥΛΛΟ 20/6/2025)

- Διαφήμιση -
spot_img

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

spot_img

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ