Deal News OnlineDeal News Online
  • Αρχική
  • Οικονομία
    ΟικονομίαΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
    Lefta
    Τα επόμενα «3+1 κρίσιμα ορόσημα» του Iουνίου για την πορεία της ελληνικής οικονομίας
    7 ώρες πριν
    aaf7e154a23a62f013dee825f9bcb894 XL
    Oι Έλληνες και Kύπριοι billionaires της περίφημης Rich List της Mεγάλης Bρετανίας των 684 δισ. στερλινών
    8 ώρες πριν
    Lefta2
    Ρύθμιση οφειλών: Περιορισμένο το ενδιαφέρον για τις 36, 72 και 120 δόσεις
    1 ημέρα πριν
    katotatos misthos
    Ο χάρτης των αναδρομικών και των συντάξεων μετά τις εκλογές
    1 ημέρα πριν
    reuma
    Νέες επιδοτούμενες τιμές λογαριασμών ρεύματος Ιουνίου
    1 ημέρα πριν
  • Αγορές
  • Επιχειρήσεις
  • Ελλάδα
  • Πολιτική
  • Secret Money
  • Τράπεζες
  • Leaders
  • Ναυτιλία
  • Κόσμος
Reading: Γεραπετρίτης: Αλληλουχία λαθών έφερε την τραγωδία, Οκτώβριο η τηλεδιοίκηση
Share
Notification ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Latest News
Erntogan3
Εκλογές στην Τουρκία -Bloomberg: Ο Ερντογάν οδεύει για την τρίτη δεκαετία εξουσίας του με τα ΜΜΕ στο πλευρό του
Κόσμος
ELvoxalkor
ELVALHALCOR – Tα ισχυρά μεγέθη 3μήνου και η Platinum βαθμίδα στα θέματα ESG
Secret Money
auxisi
Αύξηση της ασφαλιστικής παραγωγής στο τρίμηνο
Secret Money
trapeza
Τράπεζες: Tο «καλύτερα το ’24» και η διαφορά με Kύπρο, Iταλία
Secret Money
businessdaily stocks metoxes agores xrimatistirio markets 1
Ποιος θα δώσει το O.K. για την επενδυτική βαθμίδα;
Secret Money
Aa
Deal News OnlineDeal News Online
Aa
  • Οικονομία
  • Αγορές
  • Επιχειρήσεις
  • Ειδήσεις – Ελλάδα
  • Πολιτική
  • Secret Money
  • Τράπεζες
  • Leaders/Πρόσωπα
  • Ναυτιλία
  • Αυτοκίνητο
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Media
  • Big Deal
  • Περιβάλλον
  • Τεχνολογία
  • Τουρισμός
  • Υγεία & Διατροφή
  • Οικονομία
  • Αγορές
  • Επιχειρήσεις
  • Ειδήσεις – Ελλάδα
  • Πολιτική
  • Secret Money
  • Τράπεζες
  • Leaders/Πρόσωπα
  • Ναυτιλία
  • Αυτοκίνητο
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Media
  • Big Deal
  • Περιβάλλον
  • Τεχνολογία
  • Τουρισμός
  • Υγεία & Διατροφή
  • Επικοινωνία
Have an existing account? Sign In
Follow US
  • Advertise
© 2023 DEAL News Network. Dealnews Design Company. All Rights Reserved.
Deal News Online > Blog > Πολιτική > Γεραπετρίτης: Αλληλουχία λαθών έφερε την τραγωδία, Οκτώβριο η τηλεδιοίκηση
Πολιτική

Γεραπετρίτης: Αλληλουχία λαθών έφερε την τραγωδία, Οκτώβριο η τηλεδιοίκηση

Newsroom
Last updated: 2023/03/15 at 2:43 ΜΜ
Newsroom 2 μήνες πριν
Share
gerapetritis 3
SHARE

«Τίποτε δεν μπορεί να φέρει πίσω τα θύματα της μεγάλης καταστροφής, ούτε είναι παρηγοριά ότι τα τρένα μας θα είναι πιο ασφαλή από τον Οκτώβριο», τόνισε ο υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος σε θέματα Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης, ενημερώνοντας την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Παράλληλα, εξέφρασε ξανά «τη μεγάλη μου λύπη, μια μεγάλη συγγνώμη και μια δέσμευση ότι θα εξαντλήσουμε κάθε μέσο ώστε αυτό να μην συμβεί ποτέ ξανά και να διαλευκανθεί απόλυτα η υπόθεση».

Ο κ. Γεραπετρίτης αναφέρθηκε σε «πλημμέλειες, λάθη και παραλείψεις» που συνέβησαν στο τραγικό συμβάν» και επεσήμανε ότι «το πεδίο αυτό δεν επιδέχεται πολιτικής αντιπαράθεσης σε ένα επίπεδο που θα οδηγούσε σε οξύνσεις, σε μη νηφάλια αντιμετώπιση. Θα ήταν προσβολή των νεκρών και προσωπικά θα αποφύγω τους πολιτικούς συμψηφισμούς».

Όπως είπε, «η διερεύνηση που έχει ξεκινήσει θα φτάσει μέχρι τέλους, ήδη η Δικαιοσύνη έχει επιληφθεί με γοργούς ρυθμούς σε ανώτατο επίπεδο, όπως και η διοικητική επιτροπή Εμπειρογνωμόνων, που σε ένα μήνα θα πρέπει να υποβάλλει πόρισμα για τα αίτια του δυστυχήματος».

- Advertisement -

Το δυστύχημα, τόνισε ο υπουργός Επικρατείας, «ήταν το αποτέλεσμα μιας αλληλουχίας λαθών. Μολονότι ήταν σε πλήρη λειτουργία η τηλεδιοίκηση στο συγκεκριμένο σημείο και υποχρέωση των σταθμαρχών να χαράσσουν αυτόματη πορεία πάνω στον πίνακα, εντούτοις δεν συνέβη… Κανένα ανθρώπινο λάθος δεν μπορεί να κρύψει τις όποιες ατέλειες και δεν μπορεί να αποτελέσει άλλοθι για τις όποιες πλημμέλειες, τις παραλείψεις και τα λάθη. Από την πρώτη στιγμή υπήρξε ανάληψη της ευθύνης, μια συγγνώμη δεν μπορεί να υποκαταστήσει την τραγική κατάληξη που είχαμε, όμως ήταν μια ελάχιστη υποχρέωση».

Παράλληλα, προχώρησε σε μια συνοπτική αναφορά για τη «σταδιακή αποψίλωση» των σιδηροδρόμων στο πέρασμα των ετών. Όσον αφορά το προσωπικό, σημείωσε, «δυστυχώς για μακρό διάστημα δεν έγιναν καθόλου προσλήψεις ή έγιναν απειροελάχιστες με αποτέλεσμα συν το χρόνω να παρατηρείται ανεπάρκεια. Η σημερινή κυβέρνηση προσπαθήσαμε να το αντιμετωπίσουμε. Μέσω κινητικότητας δεν υπήρξε μεγάλο ενδιαφέρον, ενώ μέσω της διαδικασίας παροχής υπηρεσιών υπήρξε μια πολύ καλή, άμεση στελέχωση, όχι πάντως επαρκής. Αλλά και σχετικά με τις μόνιμες προσλήψεις προγραμματίσαμε για 2022 να προσληφθούν 117 άτομα και 107 για αυτό τον χρόνο… Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που υφίσταται σε σχέση με τις κρίσιμες θέσεις, πρωτίστως τους σταθμάρχες, είναι μια εκπαίδευση εγκεκριμένη από την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, είναι 6,5 μήνες, 7 ώρες κάθε μέρα».

Αναφορικά με την αναβάθμιση των υποδομών που έχει να κάνει με την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, σημείωσε ότι «έχει μακρά ιστορία και όχι εύκολη. Η σύμβαση που αφορούσε την τεχνολογική αναβάθμιση υπεγράφη τον Σεπτέμβριο του 2014. Περιλαμβάνει μια συνολική αναβάθμιση όλων των σηματοδοτών και την τηλεδιοίκηση. Επίσης, θα πρέπει να υπάρχουν και ειδικά συστήματα που θα επιτρέπουν την αληλλεπίδραση της αμαξοστοιχίας με σταθμό και γραμμή (EDCS), ώστε να μπορεί να διαβάζει το τρένο τον κόκκινο σηματοδότη».

Σύστημα ασφαλείας

Ο υπουργός Επικρατείας προανήγγειλε ότι «το πρώτο μέρος, το βόρειο, του ηλεκτρονικού συστήματος θα έχει ολοκληρωθεί στο τέλος Ιουνίου και το νότιο μέρος μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου. Άρα από τον Οκτώβριο θα έχουμε σοβαρότατη αναβάθμιση στα ηλεκτρονικά μέσα. Πολύ λίγες, μόλις τρεις χώρες της Ευρώπης έχουν ένα πλήρες δίκτυο. Δεν μπορεί κανείς να πει τι θα είχε συμβεί αν είχαμε πλήρως ανεπτυγμένο το σύστημα ασφάλειας, όμως θα είχαμε επιπλέον δικλείδες ασφαλείας ώστε να μπορούσαμε ίσως να αποφύγουμε το δυστύχημα».

Η αρχική πρόβλεψη, ανέφερε ο υπουργός Επικρατείας, «ήταν να παραδοθεί εντός διετίας, το 2016. Προέκυψαν ζητήματα σε σχέση με την εφαρμογή της σύμβασης. Το 2016 είχε παραδοθεί περιορισμένο μέρος. ‘’Παραδίδω’’, σημαίνει παραδίδω το έργο στον φορέα λειτουργικό, μετά από δοκιμή, έτοιμο προς χρήση. Όχι το να έχω κάνει την πρόβλεψη της εκταμίευσης του ποσού, όπως ακούω τελευταία. Ουδόλως σχετίζεται αυτή με τη λειτουργική παράδοση του έργου. Αυτό που ακούω ότι είχε παραδοθεί το 70% δεν ισχύει. Η πραγματικότητα είναι ότι το 2016 είχε παραδοθεί λιγότερο από το 33% του συνολικού έργου. Ο δημοσιονομικός έλεγχος διαπιστώνει ότι ένα μέρος από το 33% δεν ήταν πιστοποιημένο με βάση τις προδιαγραφές που όφειλε βάσει της σύμβασης. Από το 33%, το 15% έγινε από την αρχή, μετά το 2021. Και μάλιστα αδαπάνως για το ελληνικό δημόσιο γιατί υπήρχε πλημμελής εκτέλεση της σύμβασης».

- Advertisement -

Άρα, συνέχισε ο κ. Γεραπετρίτης, «από το 2016 πρακτικά, λειτουργικά έχει παραδοθεί το 18%. Επειδή προϊόντος του χρόνου προέκυψαν διάφορα ζητήματα, καθυστέρησε στην πραγματικότητα να υπάρξει αναγκαία συμπληρωματική σύμβαση για να καλύψει τα κενά. Από το Σεπτέμβριο του 2017 δεν υπάρχει καμία πράξη μέχρι το 2019. Το 2021 υπεγράφη συμπληρωματική σύμβαση, από τότε μέχρι σήμερα έχε εκτελεστεί πρόσθετο έργο 52%, με πρωτόκολλα παραλαβής, με αποτέλεσμα σήμερα να έχει παραδοθεί περίπου 70% του έργου».

Αυτά τα συστήματα, ανέφερε, «δεν τα είχαμε όταν θα έπρεπε και αυτό είναι τραγικό. Έγινε μεγάλη προσπάθεια ώστε να τρέξουν τα έργα, υπήρξαν γνωστές παθολογίες με αποτέλεσμα το ανθρώπινο χέρι να έχει μεγαλύτερη σημασία από τα ηλεκτρονικά μέσα».

Ο υπουργός αναφέρθηκε στα προσωρινά μέτρα που ανακοίνωσε χθες και θα ισχύσουν μέχρι την κανονική λειτουργία του σιδηροδρόμου, την επανεκκίνηση του οποίου χαρακτήρισε «αναγκαία. Όσο δεν χρησιμοποιείται, η γραμμή φθείρεται, ενώ υπάρχει και ζήτημα εμπιστοσύνης του κοινού. Αποφασίσαμε να πάμε σε ένα αυστηρότατο πλαίσιο και να μεταφέρουμε την ιδέα ενός ασφαλούς σιδηροδρόμου στους πολίτες».

Την επόμενη εβδομάδα, όπως έκανε γνωστό, θα μεταβεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη διεκδίκηση επιπρόσθετων πόρων.

Δείτε Επίσης

Θεόδωρος Φέσσας: Tο σερί των φετινών επενδύσεων και το νέο βήμα προς το «φράγμα» των 2 δισ.

Σωκράτης Κόκκαλης: Aναζητά νέα… πεδία δόξης λαμπρά στο aviation και την αγορά ακινήτων

Πετρόπουλος ΑΕΒΕ: Tο κινέζικο «στοίχημα» με την BYD και το «ράλι» πωλήσεων

H παραχώρηση του Iερού Nαού Aγίου Nικολάου στο Oικουμενικό Πατριαρχείο

Μάντζος: Προχωράμε με πρόγραμμα για να εκφράσουμε την προοδευτική παράταξη

TAGGED: Featured, Γεραπετρίτης
Share this Article
Facebook Twitter Email Print
Share
Επόμενο Άρθρο Credit Suisse Credit Suisse: Απορρίπτει σχέδια κρατικής στήριξης
Προηγούμενο Άρθρο 3628895 768x480 1 Παππάς: Φέρτε μας τα πρακτικά με τους Ιταλούς να δούμε γιατί άλλαξε η σύμβαση
Weather
19°C
Athens
clear sky
20° _ 18°
43%
3 km/h
Prodea
- Advertisement -
Ad imageAd image

Ροή Ειδήσεων

Erntogan3
Εκλογές στην Τουρκία -Bloomberg: Ο Ερντογάν οδεύει για την τρίτη δεκαετία εξουσίας του με τα ΜΜΕ στο πλευρό του
Κόσμος
ELvoxalkor
ELVALHALCOR – Tα ισχυρά μεγέθη 3μήνου και η Platinum βαθμίδα στα θέματα ESG
Secret Money
auxisi
Αύξηση της ασφαλιστικής παραγωγής στο τρίμηνο
Secret Money
trapeza
Τράπεζες: Tο «καλύτερα το ’24» και η διαφορά με Kύπρο, Iταλία
Secret Money
businessdaily stocks metoxes agores xrimatistirio markets 1
Ποιος θα δώσει το O.K. για την επενδυτική βαθμίδα;
Secret Money
MONEY LEFTA 4 GFD WEB BRAIN scaled 1
Έκτακτη επιδότηση: 8 εκατ. ευρώ στις επιχειρήσεις γουνοποιίας
Secret Money
omiros 1
Γαλακτοβιομηχανία Όμηρος – Οικογένεια Γιαννίτση : H νέα εξαγορά εγκαταστάσεων από τη ΔEΛTA
Secret Money
elstat2
EΛΣTAT – Nέα πτώση 61,1% των εισαγωγών από τη Pωσία
Secret Money

Διαβάστε πρώτοι τα νέα, με την υπογραφή του www.dealnews.gr

about us

Η έγκυρη επιχειρηματική και πολιτική εφημερίδα. Focus στο Χρηματιστήριο, με ειδήσεις, επισημάνσεις, αναλύσεις και επώνυμες στήλες.

  • World Business
  • Media
  • Leaders/Πρόσωπα
  • Secret Money
  • Αθλητικά
  • Slide
  • Αυτοκίνητο
  • Τεχνολογία
  • Υγεία & Διατροφή
  • Περιβάλλον
  • Τουρισμός
  • Πρωτοσέλιδα
  • Ροή Ειδήσεων
  • Contact
  • Customize Interests
  • My Bookmarks
  • Επικοινωνία
  • Πολιτική απορρήτου

Find Us on Socials

© Deal News Network. Dealnews Design Company. All Rights Reserved.

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?