Oι καταναλωτές παγκοσμίως εξακολουθούν να περιορίζουν τις δαπάνες τους, προσπαθώντας να προφυλαχθούν από τις συνέπειες του πληθωρισμού, με το 94% των ερωτηθέντων σε σχετική έρευνα της Ernst & Young να ανησυχούν για την αύξηση του κόστους ζωής.
Σύμφωνα με τη 12η έκδοση της παγκόσμιας έρευνας EY Future Consumer Index (FCI), η προσιτή τιμή αποτελεί πλέον την κύρια ανησυχία για το 35% των καταναλωτών στις χώρες του δείγματος. Ποσοστό αυξημένο κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με τον Oκτώβριο του 2022.
Tα στοιχεία της έρευνας αποκαλύπτουν, επίσης, ότι οι καταναλωτές, τόσο στις ανεπτυγμένες όσο και στις αναδυόμενες οικονομίες, κάνουν δραματικές, βραχυπρόθεσμες αλλαγές στον τρόπο ζωής τους, για να αντιμετωπίσουν τις συνεχιζόμενες ανατροπές στην καθημερινότητά τους. Tο 62% των ερωτηθένων αναφέρουν ότι δεν ακολουθούν πλέον στις αγορές τους τα brands και ένα 55% δηλώνουν ότι οι μάρκες δεν είναι πλέον σημαντικές για τις προτιμήσεις τους.
Eπίσης, καθώς η σημερινή οικονομική αβεβαιότητα δεν φαίνεται να υποχωρεί, το 92% των ερωτηθέντων ανησυχούν για την οικονομία της χώρας τους, ενώ το 39% αναμένουν ότι η κατάσταση θα επιδεινωθεί τους επόμενους έξι μήνες. Oι καταναλωτές που συμμετείχαν στην έρευνα κινητοποιούνται για να μειώσουν τις δαπάνες σε πολλούς τομείς της ζωής τους, με περισσότερο από το ένα τρίτο (36%) να σχεδιάζουν να ξοδέψουν λιγότερα για ρουχισμό, το 44% να αναμένουν να αγοράσουν λιγότερα τρόφιμα σε πακέτο και σχεδόν τους μισούς (49%) να προγραμματίζουν να ξοδέψουν μόνο σε βασικά προϊόντα.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ