Η «μάχη» του real estate… μετακομίζει στα Σπάτα με τη λειτουργία δύο νέων malls
«Τα εγκαίνια για τη McArturGlen θα γίνουν τον Ιούνιο, ενώ για τη Reds στο τέλος του χρόνου»
Oι ισορροπίες στον κλάδο των εμπορικών κέντρων αλλάζουν. Οι πλέον «παραδοσιακοί» παίκτες, όπως ο Σπύρος Λάτσης μεγαλομέτοχος της Lamda Development που διαχειρίζεται τα «The Athens Mall», «Golden Hall» στο Μαρούσι και το Mediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκη, αλλά και οι Σωτήρης Θεοδωρίδης (Athens Heart) και Θεόδωρος Χαραγκιώνης (Capitol Athens), αποκτούν νέους αντιπάλους σε νέες εμπορικές γειτονιές, όπου το real estate ανθεί.
Μετά την «εισβολή» του Athens Metro Mall στα νότια προάστια, το νέο πεδίο δραστηριοποίησης των επιχειρηματιών αποτελούν τα Σπάτα. Εκεί όπου μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένεται να ξεκινήσουν τη λειτουργία τους δύο ακόμη εμπορικά κέντρα: το πρώτο εκπτωτικό κέντρο της McArthurGlen στην Ελλάδα και το νέο mall της Reds, του κατασκευαστικού βραχίονα της Ελλάκτωρ, συμφερόντων Γιώργου Μπόμπολα.
Ο ανταγωνισμός αναμένεται έντονος, αν και οι δύο πλευρές υποστηρίζουν πως λειτουργούν συμπληρωματικά. Σύμφωνα με τους κτηματομεσίτες της περιοχής, υπολογίζεται πως το καταναλωτικό ενδιαφέρον, ιδίως το Σάββατο (οπότε και η επισκεψιμότητα των malls βρίσκεται στο peak τους) θα στραφεί από τις παραδοσιακές εμπορικές «πιάτσες» στους νέους πολυχώρους των Σπάτων, ενώ σε κατακόρυφη αύξηση βρίσκονται, εξαιτίας αυτού του γεγονότος και οι τιμές των εκεί ακινήτων.
Το βρετανικό στοίχημα
Μπορεί ο ισχυρός άντρας της McArthurGlen, Joseph Kaempfer με περιουσία 2 δισ. δολάρια, να θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές, ιδιοκτήτες και διαχειριστές των designer outlet shopping villages στην Ευρώπη, όμως, «ιθύνοντες» για την έλευση της βρετανικής εταιρείας στη χώρα μας είναι τρεις Έλληνες, οι οποίοι διαθέτουν το fund, BlueHouseCapital και οι οποίοι έπεισαν τον μεγιστάνα του real estate να «ανοιχτεί» επενδυτικά στη χώρα μας.
Το εκπτωτικό χωριό στα Σπάτα, το οποίο θα λειτουργήσει τον ερχόμενο Ιούνιο, είναι το πρώτο στην Ελλάδα και αποτελεί επένδυση ύψους 100 εκατ. ευρώ, με στόχο να πετύχει ισόποσο ετήσιο τζίρο μέσα σε δύο χρόνια. Θα εκτείνεται σε 21.200 τ.μ. και θα περιλαμβάνει 100 καταστήματα ένδυσης, υπόδησης, αξεσουάρ, ειδών σπιτιού, 10 χώρους εστίασης και 2.000 θέσεις στάθμευσης. Οι επικεφαλής του θέλουν να το καταστήσουν σημείο αναφοράς, αφού διαθέτει ακτίνα επιρροής 5 εκατ. κατοίκων, ενώ προσβλέπει και στα 6 εκατ. τουριστών που φτάνουν σε ετήσια βάση στην Αθήνα.
Ο ανταγωνιστής
Την ίδια στιγμή, η Reds του Γιώργου Μπόμπολα αναπτύσσει ακριβώς δίπλα από το εκπτωτικό χωριό της McArthurGlen εμπορικό κέντρο σε ιδιόκτητη επιφάνεια 91 στρεμμάτων, με τη μέγιστη δομημένη επιφάνειά του να φτάνει στα 54,6 στρέμματα και τη μέγιστη προς εκμίσθωση επιφάνεια τα 53,6 στρέμματα.
Ο πολυχώρος σχεδιαζόταν να τεθεί σε λειτουργία στο πρώτο τρίμηνο του 2011, αλλά βρίσκεται ακόμη σε κατασκευαστική φάση, η ολοκλήρωση της οποίας τοποθετείται στα τέλη του έτους.
Ήδη και οι δύο ανταγωνιστές έχουν βρει και τους πρώτους μισθωτές τους. Στην περίπτωση των Βρετανών έχουν συναφθεί μισθωτικές συμφωνίες για το 50%- 60% των διαθέσιμων χώρων και μεταξύ των μισθωτών περιλαμβάνονται σούπερ μάρκετ, καταστήματα ηλεκτρικών ειδών, επίπλων και παιχνιδιών. Στην περίπτωση της Reds, μόλις ολοκληρωθούν οι κατασκευές, αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω και το ενδιαφέρον των μισθωτών.