Τι αλλάζει στα τέλη ταξινόμησης
Τα πάνω – κάτω στην αγορά ΙΧ φέρνουν οι προωθούμενες αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού των τελών ταξινόμησης.
Βάσει του νομοσχεδίου για τους έμμεσους φόρους που προωθείται άμεσα στην Βουλή, από την 1η Ιουνίου ο υπολογισμός των τελών ταξινόμησης θα γίνεται στη βάση της λιανικής τιμής προ φόρων σε συνάρτηση με τους ρύπους.
Ως εκ τούτου, αναμένονται «εκπτώσεις» για τα φθηνάκαι μη ρυπογόνα ΙΧ και αυξήσεις για τα ακριβά και περισσότερο ρυπογόνα οχήματα.
Ειδικότερα, σύμφωνα με το νέο μοντέλο, ο υπολογισμός των τελών ταξινόμησης θα γίνεται στη βάση των ακόλουθων συντελεστών:
– 4% επί της λιανικής τιμής προ φόρων για Ι.Χ αξίας έως 14.000 ευρώ
– 8% για Ι.Χ με λιανική τιμή προ φόρων μεταξύ 14.001 και 17.000 ευρώ
– 16% επί της λιανικής τιμής για αυτοκίνητα με τιμή από 17.001 έως και 20.000 ευρώ
– 24% της λιανικής τιμής για αυτοκίνητα αξίας από 20.001 έως και 25.000 ευρώ
– 32% για αυτοκίνητα των οποίων η λιανική τιμή προ φόρων υπερβαίνει τα 25.000 ευρώ.
Όσον αφορά στους ρύπους, για εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως 100 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο προβλέπεται έκπτωση στα τέλη ταξινόμησης 5% ενώ για τη ζώνη ρύπων από 101 έως και 120 γραμμάρια, δεν προβλέπεται καμία μεταβολή.
Εν συνεχεία αρχίζουν οι επιβαρύνσεις, και ειδικότερα:
– 10% για εκπομπές ρύπων από 121 έως και 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο
– 20% για εκπομπές ρύπων από 141 έως και 160 γραμμάρια
– 30% στη ζώνη των 161-180 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο
– 40% για εκπομπές ρύπων από 181έως και 200 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο και
– 60% για εκπομπές ρύπων από 201 έως και 250 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
Για την κατηγορία των Ι.Χ τα οποία εκπέμπουν περισσότερα από 251 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο προβλέπεται προσαύξηση των αρχικών τελών ταξινόμησης κατά 200%.