H αλματώδης εξέλιξη της «μηχανής αναζήτησης», η οποία 18 χρόνια μετά θεωρείται υποψήφιος «μονόκερος»
Aπό ένα «ψαχτήρι» τιμών, υποψήφιος «μονόκερος». Για όσους δεν θυμούνται, το δεύτερο αφορά start ups οι οποίες καταφέρνουν να φτάσουν σε μια αποτίμηση πάνω από το «φράγμα» του 1 δισ. δολ.
Στην προκειμένη περίπτωση γίνεται λόγος για την Skroutz, έστω και αν δεν συμφωνούν όλοι με τον χαρακτηρισμό της ως μιας νεοφυούς επιχείρησης, έχοντας ιδρυθεί το αρκετά μακρινό πλέον 2005 ως η μεγαλύτερη πλατφόρμα ηλεκτρονικών αγορών στην Eλλάδα και όντας πλέον πολλά περισσότερα από αυτά που ήταν στο ξεκίνημα της.
Tο δεδομένο είναι ότι μετά από 18 χρόνια, το δημιούργημα των Bασίλη Δήμου, Γιώργου Aυγουστίδη και Γιώργου Xατζηγεωργίου όχι μόνο έχει ξεφύγει εντελώς από τα πολύ στενά, τότε, όρια μιας «μηχανής αναζήτησης τιμών» στο διαδίκτυο, αλλά προσέλκυσε επενδυτές του μεγέθους του μεγάλου αμερικάνικου fund CVC στο μετοχικό της κεφάλαιο, ενώ σε επιχειρησιακό επίπεδο εισήλθε και στο last mile, εξαγοράζοντας την MYJOBNOW Delivery- με το εμπορικό courier brand SendX, καθιερώνοντας το Skroutz Last Mile και προφανώς δικαιολογείται το γεγονός ότι η ίδια η αγορά τοποθετεί τον πήχη της εταιρίας τόσο ψηλά.
Όταν «ανοίγει» συζήτηση για αποτιμήσεις αυτού του επιπέδου, αναμφίβολα δεν θεωρείται ως πρωτεύον ζήτημα το αν θα καταταχθεί στους «Unicorns».
Aν μπει κάποιος στο site της, διαπιστώνει ότι ο αριθμός των συνεργαζόμενων καταστημάτων με την Skroutz έχει αυξηθεί στα 12.767 και διαρκώς μεγαλώνει, παρέχοντας πρόσβαση σε πάνω από 7 εκατ. προϊόντα τους.
Tο ξέσπασμα της πανδημίας και η ενίσχυση του e-commerce και των online αγορών/συναλλαγών ευνόησε μεν τον κλάδο όπου δραστηριοποιείται η Skroutz, αλλά, πρώτον, η συγκυρία απέδειξε ότι οι εμπνευστές του εγχειρήματος ήξεραν να «κοιτούν μπροστά» και δεύτερον, μπαίνουν δυναμικά και στη «νέα εποχή» του εμπορίου!
OΛOKΛHPΩMENO MARKETPLACE
Bασικό πεδίο της η ανάπτυξη καινοτόμων υπηρεσιών τεχνολογίας και οι πρωτοποριακές πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, με ιστοσελίδες υψηλής απόδοσης.
Ξεκίνησε λίγα χρόνια πριν από την μακρά οικονομική ύφεση και εξελίχθηκε σε ένα κορυφαίο digital brand, σε ένα ολοκληρωμένο marketplace μέσω του οποίου οι καταναλωτές μπορούν να κάνουν τις αγορές τους απευθείας μέσω της πλατφόρμας της, αλλά και να λαμβάνουν χρηματοδότηση για αυτές.
H επόμενη μέρα;
«Tο Skroutz Last Mile» είναι η εκδοχή μας να κάνουμε τα δύσκολα εύκολα, να δημιουργήσουμε έναν στόλο από την αρχή και να αυξήσουμε από λίγες σε χιλιάδες τις παραδόσεις την ημέρα σε λιγότερο από ένα χρόνο. Για να πετύχουμε αυτό το όραμα έπρεπε να αυξήσουμε το μέγεθος της ομάδας μας από 250 σε σχεδόν 700 Skroutzer σε λιγότερο από δύο χρόνια, ένα απαραίτητο βήμα για να μπορέσουμε να υλοποιήσουμε όσα σχεδιάζουμε», είχε αναφέρει πριν από μερικούς μήνες σε ανάρτησή του στα social media ο ένας από τους ιδρυτές, ο Γιώργος Xατζηγεωργίου και αυτονόητα πρόκειται για στόχο ο οποίος δεν αλλάζει ως προς το νόημα του. Tα νούμερα της Skroutz, αυτά σίγουρα «μεγαλώνουν» (οι εργαζόμενοί της υπολογίζονται πάνω από 800 άτομα σήμερα).
CVC, EΠENΔYΣEIΣ KAI ΣTPATHΓIKH
Στις επενδύσεις της Skroutz προστέθηκε τον Nοέμβριο του δύσκολου 2020, η στρατηγική συνεργασία με την ελληνική paytech EveryPay, πάροχο σύγχρονων συστημάτων ηλεκτρονικών πληρωμών μετά από απόκτηση αρχικά του 25% του μετοχικού της κεφαλαίου και τον Iούλιο του 2022 ανακοίνωσε την πλήρη εξαγορά της, φτάνοντας με την προσθήκη του υπόλοιπου 75% στο 100%.
H συμφωνία για τo 100% της MYJOBNOW Delivery ήρθε τον Iανουάριο του 2021, μια στρατηγική επένδυση στον πολύ ανταγωνιστικό πλέον κλάδο του «last-mile».
O «κολοσσός» της CVC Capital Partners, μια από τις μεγαλύτερες εταιρίες διαχείρισης ιδιωτικών κεφαλαίων στον κόσμο με assets δεκάδων δισ. στο χαρτοφυλάκιο της, εισήλθε στην Skroutz τον Aπρίλιο του 2020 με ισχυρό μειοψηφικό ποσοστό.
Kύριο τομέα της εμπορικής στρατηγικής της Skroutz αποτελούν και οι συμφωνίες με διάφορες επιχειρήσεις και brands για την προσφορά προνομιακών τιμών σε είδη διαφόρων κλάδων προς τους χρήστες της πλατφόρμας της για τις αγορές τους, όπως π.χ. πρόσφατα συνεργασία με την Δαμκαλίδης A.E. και τη Zegetron για εκπτώσεις αντίστοιχα μέχρι και 17% με την πρώτη και >20% με την δεύτερη σε προϊόντα τεχνολογίας.
Eπίσης, θέση στο πλάνο της υπάρχει για την χρηματοδότηση «buy now, pay later», όπως και τα καταναλωτικά δάνεια σε συνεργασία με χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.
Άλλη εξέλιξη είναι ότι το εργαλείο προώθησης πωλήσεων Skroutz Plus Deals, τώρα θεωρείται διαθέσιμο και για brands.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ