• bitcoinBitcoin(BTC)$28,365.003.05%
  • ethereumEthereum(ETH)$1,821.674.41%
  • tetherTether(USDT)$1.01-0.46%
  • binancecoinBNB(BNB)$330.361.73%
  • usd-coinUSD Coin(USDC)$1.00-0.49%
  • rippleXRP(XRP)$0.4456453.57%
  • cardanoCardano(ADA)$0.3722882.35%
  • dogecoinDogecoin(DOGE)$0.0774974.09%
  • staked-etherLido Staked Ether(STETH)$1,817.034.24%
  • matic-networkPolygon(MATIC)$1.130.04%
Deal News OnlineDeal News Online
  • Αρχική
  • Οικονομία
  • Αγορές
  • Επιχειρήσεις
  • Ελλάδα
  • Πολιτική
  • Secret Money
  • Τράπεζες
  • Leaders
  • Ναυτιλία
Reading: Η μεγάλη επιστροφή του «Pony» στην Ελλάδα
Share
Notification ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Latest News
vasilis kikilias 1
Βασίλης Κικίλιας: Οι εκλογές το καλοκαίρι δε θα επηρεάσουν τον τουρισμό
Τουρισμός
xrysos2
Κοντά στα 2.000 δολ. έκλεισε ο χρυσός
Αγορές
petrelaio 1
Με πτώση το πετρέλαιο
Αγορές
agoresXrimatisthrio1
Πτώση στα Χρηματιστήρια της Ευρώπης
Αγορές
Credit Suisse
Credit Suisse: Τα… αγκάθια στο δρόμο για την εξαγορά από τη UBS
World Business
Aa
Deal News OnlineDeal News Online
Aa
  • Οικονομία
  • Αγορές
  • Επιχειρήσεις
  • Ειδήσεις – Ελλάδα
  • Πολιτική
  • Secret Money
  • Τράπεζες
  • Leaders/Πρόσωπα
  • Ναυτιλία
  • Αυτοκίνητο
  • Οικονομία
  • Αγορές
  • Επιχειρήσεις
  • Ειδήσεις – Ελλάδα
  • Πολιτική
  • Secret Money
  • Τράπεζες
  • Leaders/Πρόσωπα
  • Ναυτιλία
  • Αυτοκίνητο
  • Επικοινωνία
Have an existing account? Sign In
Follow US
  • Advertise
© 2023 DEAL News Network. Dealnews Design Company. All Rights Reserved.
Deal News Online > Blog > Αυτοκίνητο > Η μεγάλη επιστροφή του «Pony» στην Ελλάδα
Αυτοκίνητο

Η μεγάλη επιστροφή του «Pony» στην Ελλάδα

eorama
Last updated: 2010/12/20 at 5:48 ΜΜ
eorama 12 έτη πριν
Share
b17c53c18ff7ca8e1552342fd3800fee
SHARE

Το «μικρό Pony», το αυτοκίνητο που οι Γερμανοί εγκωμίασαν ως το πολυχρηστικό όχημα της οικονομίας, οι Γάλλοι ως έκφραση της κλασικής φινέτσας και της απλότητας και οι Έλληνες ως «εθνικό όχημα» με τη σφραγίδα της Citroen, είναι έτοιμο να ξαναγράψει ιστορία στην αγορά των τεσσάρων τροχών.

 

Η οικογένεια Κοντογούρη της NAMCO, κατασκευάστρια εταιρεία των θρυλικών Pony, έχει δεχτεί άκρως δελεαστική πρόταση από μεγάλο όμιλο της Αιγύπτου για να παράγει εκείνος τα ελληνικά αυτοκίνητα, τα οποία στις αναδυόμενες αγορές της Βορείου Αφρικής και στην Αγκόλα παρουσιάζουν μεγάλη δυναμική λόγω της προσιτής τιμής και των ιδιαίτερα ανθεκτικών χαρακτηριστικών τους.

- Advertisement -

 

Παρόλο όμως, που η Ελλάδα «πλήγωσε» στο παρελθόν την διοίκηση της εταιρείας, αποδεικνύοντας περίτρανα πως η «χώρα μας τρώει τα παιδιά της», καθώς με πολιτικές παρεμβάσεις χάριν σε πιέσεις ανταγωνιστικών επιχειρηματικών συμφερόντων που εποφθαλμιούσαν την εμπορική επιτυχία των Pony, οδήγησαν το εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης σε λουκέτο, τα αδέλφια Κοντογούρη ετοιμάζονται να… ξαναζεστάνουν τις μηχανές παραγωγής αυτοκινήτων στην Ελλάδα εν μέσω της οικονομικής κρίσης.

 

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Deal» το μόνο που περιμένουν είναι να ανάψει το «πράσινο φως» η Εμπορική Τράπεζα για την σύναψη ομολογιακού δανείου ώστε να ξεκινήσουν την παραγωγή της νέας γενιάς «Pony», μια επένδυση που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2014 και θα δημιουργήσει εκατοντάδες θέσεις εργασίας.

 

Η περιπέτεια

 

Η περιπέτεια της NAMCO στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου είναι χαρακτηριστική για την σύγκρουση των μεγάλων συμφερόντων που «έπνιξαν» όλες τις προσπάθειες για την ανάπτυξη της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ελλάδα.

 

Οι ιδρυτές της εταιρείας, βίωσαν την απόλυτη επιτυχία έχοντας καταφέρει να παράγουν στο εργοστάσιο στη Θεσσαλονίκη 8- 10 αυτοκίνητα ημερησίως, γεγονός πρωτόγνωρο για τα ελληνικά δεδομένα και με προστιθέμενη ελληνική αξία 67%, οι πωλήσεις ξεπερνούσαν τις 18.000, ενώ ο Ελληνικός Στρατός, η αεροπορία και το Ναυτικό έδειχναν την προτίμησή τους στα… άλογα των Pony, αφού το κόστος λειτουργίας και συντήρησης πέντε εξ αυτών ήταν μικρότερο από ένα τζιπ μεγάλου κυβισμού.

 

Ξεκίνησαν πριν από τριάντα χρόνια την κατασκευή αυτοκινήτων σε μια ρομαντική εποχή, όπου οι πολυεθνικοί κολοσσοί δεν είχαν αλώσει τον κλάδο και που η ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία φαινόταν ικανή να διατηρήσει την αυτοχθονία της, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην οικονομική ανάπτυξη.

 

Μάλλον όμως, οι επικεφαλής της λογάριαζαν χωρίς… τον ξενοδόχο, που στην προκειμένη περίπτωση ήταν τα πολιτικά προσκόμματα που έβαζαν κυβερνητικά στελέχη της εποχής κατόπιν πιεστικών αιτημάτων ανταγωνιστών εμπόρων και εισαγωγέων που εποφθαλμιούσαν την εμπορική επιτυχία του θρυλικού Pony το οποίο είχε κατακλύσει τους ελληνικούς δρόμους και προμήθευε τα Σώματα Ασφαλείας.

 

Οι πιέσεις ακόμη και υπουργών έγιναν αφόρητες, οι απεργίες στο εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης όλο και συχνότερες, οι μηχανές έμειναν σβησμένες για πάνω από 120 ημέρες και το αποτέλεσμα ήταν μετά από ένα μικρό χρονικό διάστημα η μονάδα ελληνικής παραγωγής να μην είναι βιώσιμη και να κλείσει, βάζοντας μια ακόμη «ταφόπλακα» στο ελληνικό επενδυτικό όνειρο για τη δημιουργία μιας κραταιής εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας.

 

Ίσως ούτε και οι ίδιοι οι πολιτικοί να μην πίστευαν πως η «εθνικά υπερήφανη» κατά τ’ άλλα Ελλάδα θα μπορούσε να φτιάξει τα δικά της αυτοκίνητα. Διαφορετικά δεν εξηγείται, όταν κατασκευάστηκε στην τελική του μορφή το πρώτο Pony και η οικογένεια Κοντογούρη κάλεσε τον τότε υπουργό Βιομηχανίας Κωνοφάγο για να το δει, εκείνος δεν μπήκε καν στον κόπο, διαμηνύοντας πως η Ελλάδα δε θα φτιάξει ποτέ δικό της αυτοκίνητο. Στη συνέχεια όμως, αφού ο ίδιος είχε εμπλακεί στο εργοστάσιο μπαταριών ΠΑΚ, πούλαγε στην μονάδα τα προϊόντα του.

 

Οι συνδικαλιστές

 

Μια από τις αιτίες της κατάρρευσης της NAMCO ήταν και ο κακώς εννοούμενος συνδικαλισμός. Εργαζόμενοι στο εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης έκαναν απεργία- κατάληψη, η οποία κράτησε 4 μήνες, ζητώντας αύξηση ημερομισθίων κατά 35%.

 

Οι ιδιοκτήτες της εταιρείας δεν την αρνήθηκαν, αλλά τους πρότειναν να δουν τι αύξηση θα τους έδινε ο κλάδος του μετάλλου. Όμως, εκείνοι επέμεναν να ικανοποιηθεί το αίτημά τους «εδώ και τώρα», υποκινούμενοι και από ένα μετέπειτα σημαίνον πολιτικό πρόσωπο της Μακεδονίας, του οποίου ο ρόλος στην περίπτωση αυτή μάλλον ήταν «σκοτεινός», κάνοντας πολλούς να μιλήσουν για «το ότι παρακινείτο από ανταγωνιστικά της οικογένειας Κοντογούρη συμφέροντα».

 

Δημιουργήθηκε μεγάλη ένταση γιατί οι υπάλληλοι δεν άφηναν να μπει κανείς στο εργοστάσιο, ακόμη και στους ιδιοκτήτες απαγόρευαν την είσοδο. Δεν επέτρεπαν ούτε καν να σταλούν τα ετοιμοπαράδοτα οχήματα στους πελάτες της εταιρείας και άλλα 600 στον ελληνικό Δημόσιο τομέα. Τότε ανέλαβε δράση ο Πέτρος Κοντογούρης, ερχόμενος από τη Γερμανία, ο οποίος διαβεβαίωσε τους εργαζόμενους ότι η εταιρεία θα τους αποζημίωνε από πάνω, αρκεί να επιστρέψουν στις δουλειές τους. Πράγμα που έγινε, αλλά μόνο για πέντε μέρες, καθώς μετά ζήτησαν να… πάνε διακοπές. Απίστευτο; Κι όμως αληθινό! Πράγματι πήγαν τις διακοπές τους και μετά πέρασαν από την οδό Αγίας Σοφίας 26 για να λάβουν τις αποζημιώσεις τους. Το εργοστάσιο είχε κλείσει.

Δείτε Επίσης

Σε φάση μετασχηματισμού η Seat – Προχωράει με γρήγορους ρυθμούς από την εσωτερική καύση στην ηλεκτροκίνηση

Το PEUGEOT 9X8 αντιμέτωπο με ισχυρές προκλήσεις στα 1000 Μίλια του Sebring

Το PEUGEOT i-Cockpit® κλείνει 10 επιτυχημένα χρόνια καινοτομίας !

Ένας στους δύο πολίτες της ΕΕ δεν είναι έτοιμος για την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση μέχρι το 2035

Πέντε αστέρια στο Euro NCAP για το Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV

TAGGED: NAMCO, ΕΜΠΟΡΙΚΗ
Share this Article
Facebook Twitter Email Print
Share
Επόμενο Άρθρο 574e45b254436a26dd61f70fc5a1cad2 Όσοι…ασκούνται συχνά, αρρωσταίνουν λιγότερο!
Προηγούμενο Άρθρο 78f1938c7c29fbab23e26643785abe84 Marfin PB: Από 22/12 η διαπραγμάτευση νέων μετοχών
Weather
19°C
Athens
clear sky
20° _ 18°
43%
3 km/h
- Advertisement -
Ad imageAd image

Ροή Ειδήσεων

vasilis kikilias 1
Βασίλης Κικίλιας: Οι εκλογές το καλοκαίρι δε θα επηρεάσουν τον τουρισμό
Τουρισμός
xrysos2
Κοντά στα 2.000 δολ. έκλεισε ο χρυσός
Αγορές
petrelaio 1
Με πτώση το πετρέλαιο
Αγορές
agoresXrimatisthrio1
Πτώση στα Χρηματιστήρια της Ευρώπης
Αγορές
Credit Suisse
Credit Suisse: Τα… αγκάθια στο δρόμο για την εξαγορά από τη UBS
World Business
VisaInnovation
Visa Innovation Program Europe: Έως 14 Απριλίου οι αιτήσεις για τον νέο κύκλο του προγράμματος
Επιχειρήσεις
alexandros exarchou thrivest holdings
Bloomberg: Η Thrivest θέλει να δημιουργήσει τη μεγαλύτερη μη συστημική τράπεζα στην Ελλάδα
Επιχειρήσεις
Nissan
Ολοκληρώθηκε η επένδυση φωτοβολταϊκών συγκροτημάτων στις εγκαταστάσεις της Nissan στην Ελλάδα
Επιχειρήσεις

Διαβάστε πρώτοι τα νέα, με την υπογραφή του www.dealnews.gr

about us

Η έγκυρη επιχειρηματική και πολιτική εφημερίδα. Focus στο Χρηματιστήριο, με ειδήσεις, επισημάνσεις, αναλύσεις και επώνυμες στήλες.

  • World Business
  • Media
  • Leaders/Πρόσωπα
  • Secret Money
  • Αθλητικά
  • Slide
  • Αυτοκίνητο
  • Τεχνολογία
  • Υγεία & Διατροφή
  • Περιβάλλον
  • Τουρισμός
  • Πρωτοσέλιδα
  • Ροή Ειδήσεων
  • Contact
  • Customize Interests
  • My Bookmarks
  • Επικοινωνία
  • Πολιτική απορρήτου

Find Us on Socials

© Deal News Network. Dealnews Design Company. All Rights Reserved.

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?