Ο όμιλος άντεξε στην κρίση, παρά την πτώση στην ελληνική αγορά
Τα Ελληνικά Πετρέλαια έχουν εξασφαλίσει επιπλέον χρηματοδοτικές γραμμές για επενδύσεις ύψους 1 δισ. ευρώ
Καθαρά κέρδη ύψους 180 εκατ. ευρώ για το 2010 είχε ο όμιλος των Ελληνικών Πετρελαίων, δείχνοντας αντίσταση στην κρίση και προχωρώντας σε επενδυτικές κινήσεις, που βοήθησαν να διατηρήσει υψηλή κερδοφορία, η οποία πάντως επηρεάστηκε από την έκτακτη εισφορά φόρων επί των κερδών του 2009, καθώς επίσης και από την τροποποίηση της φορολογίας επί των μερισμάτων. Χθες πάντως, η διοίκηση της ΕΛ.ΠΕ. ανακοίνωσε ότι θα προτείνει στη Γενική συνέλευση τη διατήρηση του συνολικού μερίσματος από τα κέρδη της χρήσης 2010, στα ίδια επίπεδα με το 2009 στα 0,45 ευρώ ανά μετοχή.
Τα αποτελέσματα των ΕΛ.ΠΕ. για το 2010 επηρεάστηκαν θετικά από τη βελτίωση στο διεθνές περιβάλλον διύλισης για σύνθετα διυλιστήρια, την αυξανόμενη συνεισφορά των δραστηριοτήτων του εξωτερικού και των εξαγωγών του Ομίλου, την συνεισφορά από τις δραστηριότητες Φυσικού Αερίου και Ηλεκτρικής Ενέργειας καθώς και τα προγράμματα βελτίωσης ανταγωνιστικότητας, που υλοποιούνται από το 2008 σε όλες τις δραστηριότητες του Ομίλου. Τα πιο πάνω αντιστάθμισαν τα προβλήματα από τις αρνητικές εξελίξεις στην Ελληνική αγορά, η οποία για πρώτη φορά το 2010 κατέγραψε μείωση στην ζήτηση για πετρελαιοειδή προϊόντα της τάξεως του 14%. Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση του ομίλου Τα συγκρίσιμα κέρδη EBITDA ανήλθαν σε 474 εκ. ευρώ, ενώ τα δημοσιευμένα κέρδη EBITDA, τα οποία διαφοροποιούνται κυρίως λόγω της επίπτωσης των τιμών αργού πετρελαίου, ανήλθαν σε 501 εκ. ευρώ και –αν ληφθεί υπόψη η επίπτωση της έκτακτης δαπάνης για την εθελουσία αποχώρηση προσωπικού, η οποία επιβάρυνε τη περσινή χρήση – είναι στα ίδια επίπεδα με το 2009.
Αντίστοιχα, σε επίπεδο καθαρών κερδών, τα συγκρίσιμα Καθαρά Κέρδη ανήλθαν σε 205 εκ. ευρώ, αυξημένα κατά 18%, ενώ τα δημοσιευμένα Καθαρά κέρδη ύψους 180 εκ. ευρώ επηρεάστηκαν από την έκτακτη εισφορά φόρων επί των κερδών του 2009, καθώς επίσης από την τροποποίηση της φορολογίας επί των μερισμάτων. Όσον αφορά στη στρατηγική του Ομίλου, στον τομέα των επενδύσεων, συνεχίζεται η υλοποίηση της αναβάθμισης και του εκσυγχρονισμού των διυλιστηρίων Ελευσίνας και Θεσσαλονίκης. Ειδικότερα για το διυλιστήριο Θεσσαλονίκης, οι εργασίες μηχανολογικής ανέγερσης ολοκληρώθηκαν στο τέλος του 2010 και κατά τη διάρκεια της προγραμματισμένης συντήρησης τον Φεβρουάριο του 2011, ξεκίνησε η ένταξη των νέων μονάδων στη λειτουργία του διυλιστηρίου.
Ο εκσυγχρονισμός του διυλιστηρίου Ελευσίνας, που είναι στη φάση της μηχανολογικής ανέγερσης, προχωρά σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό με ποσοστό εργασιών άνω του 80% και αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του Β’ εξαμήνου του 2011. Σε ό,τι αφορά την χρηματοδότηση της εταιρείας, παρά τις πρόσφατες εξελίξεις της ελληνικής αγοράς, ο Όμιλος διατηρεί το πλεονέκτημα της ισχυρής χρηματοοικονομικής του θέσης και μέσα από μακροπρόθεσμο σχεδιασμό, έχει εξασφαλίσει τις απαιτούμενες πηγές χρηματοδότησης για την υποστήριξη των επενδυτικών του σχεδίων. Συγκεκριμένα, εντός του 2010, ο Όμιλος έχει εξασφαλίσει επιπλέον χρηματοδοτικές γραμμές ύψους 1δισ. ευρώ περίπου, εκ των οποίων ποσό 750 εκ. ευρώ έχει ήδη εκταμιευθεί. Ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛ.ΠΕ. Γιάννης Κωστόπουλος σχολίασε: “Πετύχαμε ικανοποιητικά αποτελέσματα λόγω του καλύτερου διεθνούς περιβάλλοντος διύλισης, της αύξησης των τιμών πετρελαίου, της ενδυνάμωσης του δολαρίου καθώς και της σημαντικής προόδου στα έργα βελτίωσης αποδοτικότητας, τα οποία αντιστάθμισαν το δυσμενές περιβάλλον στην εγχώρια αγορά. Το 2011 αναμένεται εξίσου δύσκολο. Τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ παραμένουν προσηλωμένα στην στρατηγική τους για βιώσιμη ανάπτυξη, μέσω της ολοκλήρωσης των επενδύσεων αναβάθμισης των διυλιστηρίων τους, της περαιτέρω ανάπτυξης εξαγωγών και νέων δραστηριοτήτων, με μεγαλύτερη έμφαση στην εξωστρέφεια και τη συνεχή βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς τους”.