Ο όμιλος Φουρλή πρωταθλητής στην αύξηση των λιανικών πωλήσεων με 30%
Η ανάκαμψη της ρουμανικής οικονομίας, έφερε στο προσκήνιο την άλωση της λιανικής αγοράς της χώρας από τέσσερις ελληνικές επιχειρήσεις, που τόλμησαν να επενδύσουν στη Ρουμανία, μέσα στην εξαετία της ύφεσης και της στασιμότητας.
Ο όμιλος Φουρλή με την Ιntersport, η οικογένεια Κουτσολιούτσου με την Folli Follie Group, o Απόστολος Βακάκης με τα Jumbo και οι αδελφοί Σαράντη με την Όλυμπος και την Τυράς, αρχίζουν να δρέπουν καρπούς των επενδύσεών τους στη Ρουμανία, αποκτώντας ισχυρή θέση στη λιανική αγορά της χώρας. Η ισχυρή θέση αυτή μεταφράζεται σε αύξηση πωλήσεων στη Ρουμανία, στην οποία τα προηγούμενα χρόνια προσπαθούσαν με δυσκολία να συγκρατήσουν την πτώση του τζίρου τους.
Η αύξηση των λιανικών πωλήσεων των ελληνικών επιχειρήσεων, συμβαδίζει με την γενικότερη αύξηση κατά 10,3% στη Ρουμανία, σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά, η οποία, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αύξηση που παρατηρήθηκε από ένα μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης μετά το Λουξεμβούργο, στο οποίο η αύξηση ήταν 16,7%.
Πρωταθλητής στην αύξηση των πωλήσεων, από τις ελληνικές επιχειρήσεις, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2014 ήταν ο όμιλος Φουρλή, που έχει παρουσία στη Ρουμανία με το λιανικό δίκτυο της Intersport, και καταστήματα ένδυσης της φίρμας New Look.
Οι πωλήσεις της Intersport και της New Look κατέγραψαν αύξηση 30%. Σύμφωνα με τον όμιλο Φουρλή, που διαθέτει 25 καταστήματα Intersport στη Ρουμανία, μετά από μια εξαετίας βαθιάς ύφεσης, η οικονομία αρχίζει να αντιδρά και ωφελημένες αναμένεται να είναι όσες επιχειρήσεις διατήρησαν μια υγιή και διευρυμένη δραστηριότητα στη χώρα. Μετά την επιτυχία αυτή, ενδέχεται να υπάρξει διεύρυνση των καταστημάτων της Intersport στη Ρουμανία.
Θετική είναι και η πορεία της Όλυμπος και Τυράς των αδελφών Σαράντη από την δραστηριότητά της στη Ρουμανία, όπου από τα τέλη του 2011 λειτουργεί εργοστάσιο παραγωγής γάλακτος, γιαουρτιού και λευκών τυριών στην περιοχή Μπρασόφ. Οι πωλήσεις της Όλυμπος παρουσίασαν αύξηση 5% περίπου, η δε διοίκησή της εκφράζει ελπίδες πως στους επόμενους μήνες θα αυξηθούν περισσότερο και θα επιβεβαιώσουν τις προβλέψεις της.
Η αύξηση φέρνει επενδύσεις
Την ανάκαμψη της ρουμανικής αγοράς καρπώνεται και η Folli Follie. Η οικογένεια Κουτσολιούτσου έχει πολυετή παρουσία στη χώρα στη χονδρική και λιανική διανομή ένδυσης και υπόδησης και είδε τις πωλήσεις της να αυξάνονται κατά 6% περίπου.
Ο όμιλος Folli Follie στη Ρουμανία, πέρα από την αποκλειστική συνεργασία που διαθέτει με την Nike με ένα δίκτυο 22 καταστημάτων, επικεντρώνεται και στην ανάπτυξη του δικτύου λιανικής fashion brands, διαθέτοντας ήδη δύο μικρά πολυκαταστήματα, που περιγράφονται ως multi – brand galleries και 19 άλλα καταστήματα με συλλογές από Calvin Klein Jeans, Trussardi, Polo Ralph Lauren Jeans, Miss Sixty, Energie, Hugo Boss, Diesel και άλλα.
Η αύξηση των πωλήσεων την τελευταία χρονιά και ιδιαίτερα το πρώτο τρίμηνο του 2014, έδωσε το έναυσμα για την επιτάχυνση των εργασιών για την επένδυση των 5 εκατ. ευρώ της Folli Follie Group στο Βουκουρέστι. Πρόκειται για την αποκατάσταση και την αξιοποίηση ενός εξαώροφου ιστορικού κτιρίου που διέθετε για χρόνια στο χαρτοφυλάκιό της η θυγατρική Elmec και η Folli Follie θα το μετατρέψει σε εμπορικό κέντρο, που αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2015 και στο οποίο θα στεγαστεί το πολυκατάστημα του ομίλου στη Ρουμανία και οι υπόλοιποι χώροι θα είναι γραφεία και καταστήματα, που θα δοθούν προς μίσθωση.
Μεγαλύτερη των εκτιμήσεων του Απόστολου Βακάκη ήταν η αύξηση των πωλήσεων της Jumbo στη Ρουμανία, που έφτασαν το 5%. Η Jumbo διατηρεί δύο υπερ-καταστήματα στο Βουκουρέστι και την Τιμοσοάρα και η αύξηση των πωλήσεων στη χώρα αποτελεί ευκαιρία για τον Απόστολο Βακάκη να υλοποιήσει το σχέδιο επέκτασης στη Ρουμανία, που αναμένεται να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2015 και περιλαμβάνει την λειτουργία τριών ακόμα ιδιόκτητων υπερ-καταστημάτων στη χώρα.
Η Jumbo έχει παρουσία στη Ρουμανία από το 2006 με αγορές οικοπέδων, αλλά εμπορικά δραστηριοποιείται από το 2013. Στόχος του mr Jumbo είναι μέσα στην επόμενη πενταετία να λειτουργήσει 12 – 18 καταστήματα στη Ρουμανία.
ΑΝΑΜΕΝΟΝΤΑΙ ΚΙ ΑΛΛΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
Η ρουμανική «άνοιξη» ανοίγει την όρεξη
Η επιβεβαίωση ότι η ρουμανική οικονομία αρχίζει να κινείται, ενώ η κατανάλωση αυξάνει σταδιακά, ήρθε από τον οίκο Standard & Poor’s, ο οποίος αναβάθμισε την πιστοληπτική ικανότητα της Ρουμανίας για πρώτη φορά μετά από έξι χρόνια και ακολούθησαν οι Fitch και η Moody’s. Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι με βάση τα στοιχεία της Eurostat τον Μάιο του 2014 σε σύγκριση με τον Απρίλιο ο όγκος του λιανικού εμπορίου σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση στην Ε.Ε. με 1,9% όταν στην Ευρώπη των 28 μειώθηκε 0,1%, ενώ στη ζώνη του ευρώ έμεινε σταθερός.
Αυτή η «άνοιξη» της ρουμανικής οικονομίας αναμένεται να αποτελέσει αφορμή για επενδύσεις και από άλλες ελληνικές επιχειρήσεις, όχι μόνο στο λιανεμπόριο, αλλά και σε άλλους τομείς, όπως στην ενέργεια, την καλλιέργεια γης, την κτηνοτροφία, αλλά και το real estate.
Σημειώνεται ότι στη Ρουμανία δραστηριοποιούνται ήδη πάνω από 5.200 επιχειρήσεις στον τηλεπικοινωνιακό τομέα, το τραπεζικό, το λιανεμπόριο, το real estate, την αγροτική παραγωγή κ.α. που εκτιμάται πως θα δρέψουν καρπούς από την ανάκαμψη της ρουμανικής οικονομίας.