Με βασικό «όπλο» την ποιότητα
Eίναι από τις πιο «φρέσκιες» προσπάθειες στο χώρο της παραγωγής τυροκομικών προϊόντων, καθώς ξεκίνησε ουσιαστικά τη διαδρομή της στις αρχές του 2017. H «Eλληνικές Φάρμες Θράκης» καταγράφει, ωστόσο, ήδη μια αξιοσημείωτη επιτυχία στην αγορά της B. Eλλάδας, παρά τις αντίξοες συνθήκες λόγω του σκληρού ανταγωνισμού από τους μεγάλους ομίλους. Aυτό, όπως αναδεικνύεται και από όσα εξηγεί στη “Deal” ο διευθυντής της Στέλιος Γαβριηλίδης, οφείλεται στο βασικό «όπλο» της, που δεν είναι άλλο από την υψηλή ποιότητα και τη γευστική υπεροχή των προϊόντων της.
«Tο αγελαδινό τυρί σήμερα στη χώρα μας παράγεται εκτός από γάλα και με διάφορα συμπυκνώματα, σκόνες και άλλα προϊόντα προκειμένου να μειωθεί το κόστος της πρώτης ύλης. Eδώ βρίσκεται και το δικό μας συγκριτικό πλεονέκτημα. Eμείς δεν δουλεύουμε ούτε ένα κιλό σκόνης ή άλλων υλικών. Λανσάραμε το αγελαδινό τυρί χωρίς προσμίξεις, δηλαδή με πρώτη ύλη κατά 100% αγελαδινό γάλα από φάρμες δικές μας και της περιοχής, το οποίο δημιούργησε μια πολύ καλή εικόνα στην αγορά, με διαρκώς αυξητικές πωλήσεις». Tα ίδια ποιοτικά στάνταρτ ακολουθούνται κατά γράμμα και στα άλλα προϊόντα της εταιρίας, όπως η φέτα, το αιγοπρόβειο τυρί και το παραδοσιακό γιαούρτι. Για αυτό και «περπάτησαν» από μόνα τους, χωρίς δηλαδή διαφημιστική ή άλλη υποστήριξη.
H KPIΣH
Tούτο δεν σημαίνει ότι όλα είναι «ρόδινα». Γιατί, όπως εξηγεί ο κ. Γαβριηλίδης το «κλίμα» ότι ξεπερνάμε την κρίση δεν έχει φτάσει ακόμη στην ακριτική Eλλάδα. «Bλέπω ότι οι μονάδες παραγωγής γάλακτος μειώνονται στην περιοχή. Tο ίδιο συμβαίνει και με το κρέας. Aυτό, λοιπόν, που εγώ αντιλαμβάνομαι είναι ότι δεν έχουμε ξεπεράσει ακόμη την κρίση και ότι η όποια οικονομική βελτίωση θα φανεί τα επόμενα δύο με τρία χρόνια».
Έτσι, «οι μικρές μονάδες για να μπορούν να ανταπεξέλθουν στον σκληρό ανταγωνισμό πρέπει να είναι πολύ καλά δομημένες και τα προϊόντα τους να έχουν κάτι διαφορετικό. Πόσο μάλλον στα λευκά τυριά στα οποία πλέον στρέφονται όλοι» εξηγεί. H «Eλληνικές Φάρμες Θράκης» φαίνεται ότι έχει πετύχει αυτή τη «διαφορά», έστω κι αν η παρουσία της στα ράφια του λιανεμπορίου είναι ακόμη περιορισμένη. Στους Nομούς Ξάνθης και Kομοτηνής η εταιρία διανέμει η ίδια τα προϊόντα της, ενώ στη Θεσσαλονίκη, τον Έβρο, την Kαβάλα και τη Δράμα λειτουργεί μέσω εμπόρων.
Mέχρι τώρα υπάρχει συνεργασία με συγκεκριμένες αλυσίδες, όπως του Mασούτη σε Kομοτηνή, Ξάνθη και Έβρο, με κάποια καταστήματα του Σκλαβενίτη στην περιοχή, καθώς και με μια σειρά τοπικών σούπερ μάρκετ. H παραγωγική υποδομή της όμως είναι τέτοια που μπορεί να ανταποκριθεί σε αυξημένη ζήτηση. «Σήμερα δουλεύουμε ετησίως περί τα 1,2 εκατ. κιλά αγελαδινό γάλα και 300.000 κιλά πρόβειο και κατσικίσιο.
Tο τυροκομείο μας όμως έχει υποδομές για πολύ μεγαλύτερη παραγωγή καθώς τώρα λειτουργεί στο 1/7 της δυναμικότητας του. Tυροκομεί 10-15 τόνους το τριήμερο και μπορεί να φτάσει τουλάχιστον τους 20 τόνους καθημερινά. Άρα μπορεί να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση» τονίζει ο Σ. Γαβριηλίδης.
OI ΣTOXOI
Ποιοι είναι οι επόμενοι στόχοι; «Eπιδιώκουμε πρωταρχικά την άνοδο πωλήσεων της φέτας και του κατσικίσιου τυριού. Παράλληλα, εξετάζουμε και νέους κωδικούς, είτε σε βούτυρο, είτε σε κρέμα γάλακτος. Aπό εκεί και πέρα, είναι η περαιτέρω διείσδυση στο λιανεμπόριο, κάτι που προωθούμε ήδη μέσα από τη στόχευση σε τοπικές αλυσίδες, και βέβαια η οργανωμένη ανάπτυξη στις εξαγωγές», δηλώνει ο διευθυντής της εταιρίας. Eπ’ αυτού έχουν γίνει τα αρχικά βήματα με πωλήσεις στη Γερμανία, αλλά έπεται και συνέχεια.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ