Βουτιά σε έσοδα και πωλήσεις τον Απρίλιο – Η παύση κατανάλωσης εκτός αντικατοπτρίζεται στα μεγέθη – Καλύτεροι μήνες Ιανουάριος και Φεβρουάριος – Ο ισχυρός ισολογισμός το «όπλο» της επόμενης μέρας
Τα περιοριστικά μέτρα σε παγκόσμιο επίπεδο είχαν σημαντικό αντίκτυπό στα οικονομικά μεγέθη της Coca – Cola Hellenic Bottling Company, κυρίως λόγω της περιορισμένης κατανάλωσης εκτός σπιτιού, με τα έσοδα Απριλίου να παρουσιάζουν μείωση κατά 37,2% και ο όγκος πωλήσεων 23,3%.
Τα μέτρα της εταιρείας και το μέγεθος του αντίκτυπου της πανδημίας
Σε μία προσπάθεια να μειώσει τις εκροές η εταιρεία προχώρησε στη μείωση εξόδων για θέματα μάρκετινγκ σε ποσοστό άνω του 50%, ενώ σύμφωνα με την ανακοίνωση, επαναπροσδιόρισε τις προτεραιότητες των προγραμμάτων κεφαλαιουχικών δαπανών, μειώνοντας τις ταμειακές εκροές για κεφαλαιουχικές δαπάνες το 2020 κατά €100 εκατ. σε σχέση με τα αρχικά σχέδια, ενέργειες οι οποίες στηρίζουν την κερδοφορία και τη ρευστότητα χωρίς να διακυβεύεται η ετοιμότητα για ανάκαμψη.
Η εταιρεία επισημαίνει ότι είναι ακόμα πολύ νωρίς για να ποσοτικοποιηθεί ο αντίκτυπος που θα έχει η πανδημία του COVID-19 στα οικονομικά αποτελέσματά για το 2020.
Ισχυρός ισολογισμός
Ο ισχυρός ισολογισμός και η ρευστότητα θα στηρίξουν την εταιρεία κατά την διάρκεια αυτής της περιόδου, επισημαίνει η Coca Cola HBC, σημειώνοντας ότι «Κατά το κλείσιμο του Απριλίου είχαμε 1,4 δισ. ευρώ χρηματικά διαθέσιμα και προθεσμιακές καταθέσεις, που είναι παραπάνω από επαρκή για να εκπληρώσουμε όλες τις χρηματοοικονομικές μας δεσμεύσεις, όπως την αποπληρωμή ομολόγων, καταβολή τόκων και πληρωμή μερίσματος, αφήνοντας διαθέσιμα €0,6 δισ. για λειτουργικές και επενδυτικές ανάγκες. Επιπρόσθετα, διαθέτουμε μη εκταμιευμένο Revolving Credit Facility ύψους €0,8 δισ., καθώς και περισσότερα από €0,9 δισ. από το εγκεκριμένο πρόγραμμα έκδοσης Commercial Paper ύψους €1,0 δισ. Καμία από αυτές τις πιστωτικές γραμμές δεν ενέχει χρηματοοικονομικές εγγυήσεις και δεν υπάρχουν περαιτέρω λήξεις ομολόγων πριν το Νοέμβριο του 2024».
Τα οικονομικά αποτελέσματα
Στην περιληπτική ενημέρωση για την πορεία των εργασιών του α’ τριμήνου, που έκανε σήμερα η Cοca Cοla HBC, αφού τονίζει πως «όλοι οι εργαζόμενοί μας είναι ασφαλείς, οι πελάτες που εξακολουθούν να λειτουργούν εξυπηρετούνται, η παραγωγή και η εφοδιαστική αλυσίδα λειτουργούν», αναφέρει μεταξύ άλλων πως:
-Τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο σημειώθηκαν ισχυρά εμπορικά αποτελέσματα, όμως τα μεγέθη ήταν ασθενέστερα τον Μάρτιο καθώς τα περιοριστικά μέτρα των κυβερνήσεων είχαν σημαντικό αντίκτυπο στην κατανάλωση εκτός σπιτιού.
-Κατά το πρώτο τρίμηνο τα έσοδα σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση σημείωσαν πτώση κατά -1,2% ή -0,5% προσαρμοσμένα στις ημέρες πωλήσεων και εξαιρώντας την Bambi1.
-Το πρώτο τρίμηνο οι όγκοι πωλήσεων αυξήθηκαν κατά 3,1%, καθώς η καλή ανάπτυξη έως και τον Φεβρουάριο αντισταθμίστηκε εν μέρει από τη μείωση που σημειώθηκε τον Μάρτιο. Εκτιμάται ότι οι λιγότερες ημέρες πωλήσεων περιόρισαν την αύξηση του όγκου πωλήσεων στο τρίμηνο κατά 2,1 ποσοστιαίες μονάδες (εξαιρώντας την Bambi).
-Τα έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση υποχώρησαν κατά 4,1%, λόγω του αρνητικού μείγματος χωρών, με ισχυρή ανάπτυξη στη Νιγηρία όπου επενδύσαμε στην τιμολογιακή πολιτική το προηγούμενο έτος (αντίκτυπος της τάξης των -2,2 ποσοστιαίων μονάδων), της διακοπής της συνεργασίας με τη Lavazza (αντίκτυπος της τάξης των -0,8 ποσοστιαίων μονάδων), καθώς και της μετατόπισης του μείγματος καναλιών διανομής και συσκευασίας ως αποτέλεσμα του σημαντικά μειωμένου όγκου πωλήσεων στο κανάλι εκτός σπιτιού, της ανάπτυξης στα καταστήματα discount και τα σούπερ μάρκετ και της στροφής προς τις μεγάλου μεγέθους συσκευασίες τον Μάρτιο.
-Στις περισσότερες αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται καταγράφηκε αύξηση ή διατήρηση των μεριδίων.
-Η αύξηση εσόδων σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση ανά τομέα δραστηριότητας επηρεάστηκε σημαντικά από τη χρονική στιγμή εφαρμογής και την αυστηρότητα των περιοριστικών μέτρων.
-Αναπτυγμένες αγορές: -7,2%, όγκος πωλήσεων -5,5%, καθώς οι χώρες αυτού του τομέα ήταν οι πρώτες που επέβαλαν περιοριστικά μέτρα και αντλούν μεγάλο ποσοστό των εσόδων τους από το κανάλι εκτός σπιτιού.
-Αναπτυσσόμενες αγορές: -2,9%. Η αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 1,8% αντισταθμίστηκε από το αρνητικό μείγμα συσκευασίας λόγω των περιοριστικών μέτρων και της ισχυρής ανάπτυξης στο οργανωμένο εμπόριο.
-Αναδυόμενες αγορές: +4,8%. Σημειώθηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 8,1% με συνεχιζόμενη αύξηση στις περισσότερες αγορές και αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά διψήφιο ποσοστό στη Νιγηρία, η οποία επέβαλε περιοριστικά μέτρα μετά το τέλος του τριμήνου.
-Τον Απρίλιο έχοντας περιοριστικά μέτρα σε όλες τις αγορές, τα έσοδα σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση μειώθηκαν κατά 37,2% και ο όγκος πωλήσεων κατά 27,3% (εξαιρώντας την Bambi).
-Η εκτίμηση για τη συνολική επίδραση από τις μεταβολές των τιμών συναλλάγματος και του κόστους των πρώτων υλών για το 2020 παραμένει αμετάβλητη, καθώς τα οφέλη από το χαμηλότερο κόστος των πρώτων υλών θα αντισταθμίσουν την αρνητική επίδραση από τις τιμές συναλλάγματος.
-Ελήφθησαν αποφασιστικά μέτρα για τη μείωση του κόστους και τον επαναπροσδιορισμό των επενδυτικών προτεραιοτήτων. Το 2020 και σε σχέση με το αρχικό πλάνο, θα σημειωθεί μείωση άνω των €100 εκατ. στις δαπάνες που βρίσκονται στη διακριτική μας ευχέρεια και μείωση άνω των €100 εκατ. ή λίγο χαμηλότερα από 20% στις ταμειακές εκροές για κεφαλαιουχικές δαπάνες.
-Ισχυρός ισολογισμός και επαρκής ρευστότητα για να εκπληρώσουμε όλες τις χρηματοοικονομικές δεσμεύσεις καθώς και να λειτουργήσουμε και να επενδύσουμε στην εταιρεία.
Ο κ. Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε:
«Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε λόγω της πανδημίας του Covid-19, τόσο εμείς όσο και οι κοινότητες στις οποίες δραστηριοποιούμαστε είναι άνευ προηγουμένου. Εκ μέρους όλων μας στην Coca-Cola HBC, θα ήθελα να ευχαριστήσω ειλικρινά όλους όσους εργάζονται ακούραστα για να μας κρατήσουν όλους ασφαλείς.
Μετά από ένα δυνατό ξεκίνημα το 2020, ο Μάρτιος και ειδικότερα ο Απρίλιος ήταν πιο δύσκολοι. Είμαι πολύ περήφανος για τον τρόπο με τον οποίο οι ομάδες μας αντιμετωπίζουν αυτήν την κρίση, ειδικότερα για την προσαρμοστικότητα, την ανθεκτικότητα και το αίσθημα κοινωνικής ευθύνης που έχουν επιδείξει οι άνθρωποί μας. Τα ισχυρά αποτελέσματα του Ιανουαρίου και του Φεβρουαρίου μας βοήθησαν να εισέλθουμε στην κρίση από θέση ισχύος, με υγιείς επιχειρηματικές βάσεις και έναν ισχυρό ισολογισμό. Όταν ξέσπασε η πανδημία, λάβαμε αποφασιστικά μέτρα, πλήρως εστιασμένα στο να διατηρήσουμε τους ανθρώπους μας ασφαλείς, να εξυπηρετήσουμε τους πελάτες μας και να στηρίξουμε τις κοινότητες στις οποίες δραστηριοποιούμαστε. Διαχειριζόμαστε επίσης αποτελεσματικά την εταιρεία προκειμένου να στηρίξουμε τις αποδόσεις μας και να διασφαλίσουμε ότι θα είμαστε σε καλή θέση για να εισέλθουμε στη φάση ανάκαμψης όταν αυτή έρθει.»