Η Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) καλεί τις κυβερνήσεις να συνεργαστούν στενά με την αεροπορική βιομηχανία με στόχο να μπορούν να συνυπάρχουν τα συστήματα ασφάλειας των αεροσκαφών με τις κινητές υπηρεσίες 5G επόμενης γενιάς.
Το πρόβλημα εντοπίζεται όταν οι κεραίες 5G C-band εκπέμπουν κοντά σε αεροδρόμια ή πλησιάζουν σε διαδρομές πτήσης.Το ζήτημα ήρθε στο προσκήνιο όταν η εισαγωγή του 5G στις ΗΠΑ, προκάλεσε «τεράστια αναστάτωση» στην αεροπορία.
Σύμφωνα με την IATA, οι κυβερνήσεις καλούνται να διασφαλίσουν στενό συντονισμό και αμοιβαία κατανόηση μεταξύ των εθνικών ρυθμιστικών αρχών του φάσματος και της αεροπορικής ασφάλειας, έτσι ώστε κάθε κατανομή συχνότητας να μελετηθεί διεξοδικά και να αποδειχθεί ότι δεν επηρεάζει αρνητικά την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα της αεροπορίας.
«Δεν πρέπει να επαναλάβουμε την πρόσφατη εμπειρία στις ΗΠΑ όπου η ανάπτυξη των υπηρεσιών 5G φάσματος C-band δημιούργησε τεράστια αναστάτωση στην αεροπορία, λόγω κίνδυνου παρεμβολής στα ραδιοϋψόμετρα που είναι κρίσιμα για την προσγείωση και τα συστήματα ασφαλείας του αεροσκάφους», τόνισε ο Willie Walsh, γενικός διευθυντής της IATA, μιλώντας στην ετήσια συνάντηση του οργανισμού στη Ντόχα.
«Στην πραγματικότητα, πολλές χώρες έχουν καταφέρει με επιτυχία να διευκολύνουν τις απαιτήσεις των παρόχων υπηρεσιών 5G, με τους απαραίτητους μετριασμούς για τη διατήρηση της αεροπορικής ασφάλειας και των αδιάλειπτων υπηρεσιών. Όπως για παράδειγμα, ο Βραζιλία, ο Καναδάς, η Γαλλία και ηΤαϊλάνδη», πρόσθεσε.
Υποστήριξε επίσης, ότι η μονομερής απόφαση της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) να απαιτήσει από τις αεροπορικές εταιρείες να αντικαταστήσουν ή να αναβαθμίσουν τα υπάρχοντα ραδιόμετρα έως τον Ιούλιο του 2023 είναι «βαθιά απογοητευτική και μη ρεαλιστική».
«Η FAA δεν έχει καν εγκρίνει ή πιστοποιήσει όλες τις λύσεις ασφάλειας που απαιτούνται, ούτε οι πάροχοι συστημάτων μπόρεσαν να πουν με βεβαιότητα πότε ο εξοπλισμός θα είναι διαθέσιμος για μεγάλο μέρος του στόλου. Πώς μπορεί λοιπόν να υπάρχει εμπιστοσύνη στο χρονοδιάγραμμα;» αναρωτήθηκε ο Walsh προσθέτοντας:
«Επιπλέον, η FAA δεν μπορεί να παράσχει καμία εγγύηση ότι οι αεροπορικές εταιρείες δεν θα χρειαστεί να πραγματοποιήσουν περαιτέρω αναβαθμίσεις σε ραδιουψομετρητές καθώς θα αναπτυχθούν ακόμη πιο ισχυρά δίκτυα 5G στο εγγύς μέλλον. Η ασφάλεια είναι η ύψιστη προτεραιότητά μας, αλλά δεν μπορεί να επιτευχθεί με αυτή τη βιαστική προσέγγιση.
Η FAA πρέπει να συνεχίσει να εργάζεται με όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς συνεργατικά και με διαφάνεια, συμπεριλαμβανομένης της FCC και του τομέα των τηλεπικοινωνιών, για να καθορίσει λύσεις και προθεσμίες που αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα».